Gumiflex Kft. - GumiAbroncsok és Felnik Kis és nagy kereskedelme!

Hírek / Aktualitások

Szinten tartja a levegőt a Goodyear
(2014-11-17 08:24)
A Goodyear azon dolgozik, hogy a haszonjármű-abroncsok ne veszítsenek levegőnyomásukból.
 
A Goodyear a következő hónapokban kezdi meg az  amerikai teherautó-flottákon a haszonjárművekhez kifejlesztett levegő-szintentartási technológia (Air Maintenance Technology, AMT) tesztelését. A vizsgálat része egy kutatási projektnek, mely az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma (DOE) Járműtechnológiai Hivatalának támogatását élvezi.
 

A helyes abroncsnyomás szinten tartása az üzemanyag-hatékonyság fokozásának és a károsanyag-kibocsátás csökkentésének elengedhetetlen eleme. A Goodyear 2011 óta fejleszti és vizsgálja levegő-szintentartási technológiáját, mely segíthet fokozni az abroncs élettartamát, a karkasz tartósságát és biztonságát. Használatával elkerülhető, hogy az abroncsot manuálisan kelljen felfújni. A tesztelés következő fázisában 18 hónapon keresztül számos amerikai és kanadai teherjármű-flotta fogja tesztelni az AMT-t.
 
Az AMT lehetővé teszi, hogy az abroncsok megőrizzék hideg állapotban meghatározott nyomásukat anélkül, hogy ehhez külső pumpákra vagy elektronikára lenne szükség. A rendszer "perisztaltikus pumpa" technológiát alkalmaz a járműflotta kívánt abroncsnyomásának automatikus szinten tartására. Az AMT rendszer minden egyes alkotóeleme, a pumpát is beleértve, teljes egészében az abroncsba épül be. 
 

A DOE Járműtechnológiai Hivatala 1,5 millió dollárral (370 millió Ft) támogatja a haszonjárművek abroncsaihoz szolgáló ATM rendszer Akronban zajló kutatását, fejlesztését és demonstrációját.
 
Forrás: vezess.hu

Hozzászólások

További hírek

2016-ban megkezdődik a Cultor RD radiál mezőgazdasági gumiabroncsok forgalmazása!
A Cultor mezőgazdasági és ipari márka termékválasztéka drasztikusan bővül 2016-tól a mezőgazdasági radiál szegmensen belül. A Cultor RD termékcsoport átveszi a Mitas RD termékek szerepét, melyek kikerülnek a Mitas portfoliójából. 2016 januárjától* a MITAS a.s., melynek európai gyáraiban állítják elő a Cultor márkát, 46 új méretben kínálja majd a Cultor RD radiál mezőgazdasági gumiabroncsokat. Cultor RD kihasználja a Mitas égisze alatt végrehajtott magas műszaki szinvonalú fejlesztések eredményeit és ugyanazt a teljesítményt és megbizhatóságot kínálja a felhasználók részére, mint a Mitas RD. A MITAS a.s. portfoliójában a Cultor a Mitas Premium termékcsoport alá kerül besorolásra. “Cultor márkanév alatt kiváló minőségű radiál mezőgazdasági gumiabroncsokat kínálunk a Mitas RD-hez hasonló versenyképes árakon. A Cultor RD gumiabroncsok kiegészítik a Mitas Premium márkát, melynek felhasználása elsősorban a nagy teljesítményű gépek rangos és kihívásokkal teli piacára koncentrálódik majd.” nyilatkozta Andrew Mabin, a Mitas marketing és értékesítési igazgatója. ”A Cultor márkajelzésű gumiabroncsokat európai üzemeinkben gyártjuk, melyek műszaki szinvonala a világ élvonalába tartozik. Például a csehországi Otrokovicében találhatő gyáregységünk csak 2013-ban kezdett működni.” A Cultor radiál mezőgazdasági gumiabroncsok RD-01, RD-02 és RD-03 jelzéssel kerülnek forgalmazásra. A Cultor RD-01 általános mintázat széles kürű felhasználásra. Főként a jellemzők kiegyensúlyozott kombinációja teszi kiemelkedővé, mely által a legkülönbözőbb talaj- és géptípusokon alkalmazható. 22 méretben lesz elérhető 2016 januárjától. A Cultor RD-02 fő jellemzői: a magas szintű vezetési komfort közúton történő haladáskor valaminta kiváló erőátvitel a nagyobb tapadásnak és vonóerőnek köszönhetően a szántóföldi alkalmazáskor. A Cultor RD-02-t nyolc méretben kínálják. A Cultor RD-03 mintázat fejlesztésénél a talajkímélést és nagy teherbírást helyezték előtérbe, melyet a széles mintázati felülettel értek el. A vásárlók 16 méret közül választhatnak. Fő célkitűzés a Cultor radiál gumiabroncsok kiterjesztése a betakarítógépeken és sorközművelő berendezéseken történő felhasználási körre is. *Cultor RD gumiabroncsok 2016 januárjától világszerte elérhetőek lesznek, kivéve az USA-t, ahol később kerül a márka bevezetésre.
Continental intelligens abroncsnyomás-ellenőrző rendszer
A profilmélységet is érzékeli a Continental intelligens abroncsnyomás-ellenőrző rendszere- A Continental elektronikai és abroncsmérnökeinek együttműködése tette lehetővé a forradalmian új technológia kifejlesztését- 2017-ben jelenik meg az első sorozatgyártású járművekben a Continental intelligens abroncsnyomás-ellenőrző rendszere- A rendszer az abroncs felfújása közben is képes lesz ellenőrizni a nyomást, valamint az autó túlterhelésére is figyelmeztet majdA Continental nemrég jelentette be, hogy az abroncsnyomás-ellenőrző rendszerek következő generációja már az abroncsok profilmélységének megállapítására is képes lesz. A forradalmi újítás a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítójának számító vállalat berkein belül dolgozó elektronikai mérnökök és abroncsfejlesztő szakemberek együttműködésének az eredménye. "A jogszabályok világszerte előírnak egy minimális profilmélységet a gumiabroncsok számára, mert csak így biztosítható maradéktalanul a közlekedés biztonsága", mutat rá a profilmélység rendszeres ellenőrzésének fontosságára Andreas Wolf, a Continental Karosszéria és Biztonság üzletágának vezetője. "Éppen ezért különösen nagy öröm, hogy az abroncsaink következő generációjába épített érzékelők elektronikus úton a lehető legkényelmesebb módon lesznek képesek végrehajtani az ellenőrzést." Az új funkció egy intelligens szoftvernek köszönhető, amely a gumiabroncs gördülési tulajdonságainak változásából állapítja meg a profilmélységet egy beépített érzékelő segítségével. A profilmélység elektronikus mérése a Continental aktív abroncsnyomás-ellenőrző rendszerével (eTIS – electronic Tire Information System) szerelt új járművekben lesz majd elérhető, előreláthatólag 2017-től.A profilmélység érzékelő titkaA Continental szakemberei a profilmélység méréséhez az abroncsok gördülési tulajdonságaiban bekövetkező lassú változásokat használják fel. A rendszerrel felszerelt jövőbeli járművek fedélzeti elektronikája összehasonlítja majd az abroncsfejlesztő és az elektronikai mérnökök által végrehajtott intenzív tesztek adatsorait az abroncsba épített érzékelők által mért gördülési tulajdonságokkal. Amennyiben az érzékelt profilmélység eléri az adott járműre és a gumiabroncsara vonatkozó minimum határértéket, a rendszer jelzi a gumiabroncsok cseréjének szükségességét. A Continental megoldása beállítástól és felszereltségtől függően akár a szerviz értesítésére is képes lesz. Természetesen az elektronikus ellenőrzés mellett a jelenleg használt fizikai kopásjelzők is rendelkezésre állnak a jogszabály által előírt minimális profilmélység jelzésére. A neves gyártók által ajánlott legkisebb profilmélységet (nyári abroncsok esetében 3 mm, téli gumiabroncsoknál 4 mm), illetve a törvényileg előírt minimális szintet (1,6 mm) a vízelvezető csatornákban elhelyezett apró gumibakok jelzik.Az intelligens abroncsA Continental által 2002-ben bemutatott első abroncsnyomás-érzékelő egy csapásra intelligens alkatrésszé tette a gumiabroncsot.Ezzel lehetővé vált, hogy az abroncsnyomás-ellenőrző szenzorok minden egyes gumiabroncs nyomását külön-külön tudják mérni, és túl alacsony nyomást érzékelve figyelmeztessék a vezetőt. 2014 novemberétől minden, az Európai Unióban forgalomba helyezett új személyautót kötelező lesz abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel felszerelni. Ezek a rendszerek segítenek a gyárilag előírt nyomásértékek betartásában, amely egyrészről hozzájárul az abroncsok élettartamának meghosszabbításához, másrészről pedig segít a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésében. A Continental direkt rendszerű, a tényleges abroncsnyomás kijelzésére képes érzékelőket is kínál. Ennél a megoldásnál egy, a szelepbe vagy az abroncs belsejébe épített érzékelő méri az abroncsban uralkodó nyomást. Ha az érzékelő cseréje a szezonális abroncsváltás miatt vagy egyéb más okokból kifolyólag szükségessé válik, akkor ezek a szenzorok már ma is elérhetőek a Continental csoport VDO márkájának kínálatában.A Continental nyomásellenőrző rendszerei egyre több feladatra lesznek képesekA Continental a világ vezető autógyártóival közösen dolgozik az abroncsokba épített nyomásellenőrző rendszerek további funkciókkal történő bővítésén. Ugyan lassan és csekély mértékben, de még a hibátlan abroncsok is veszítenek az eredetileg beállított nyomásból. Ezért az abroncsnyomás-ellenőrző rendszerek feladata, hogy idejében értesítsék a vezetőt az alacsony nyomásértékekről. Ezen felül a Continental intelligens rendszerével felszerelt első járműmodellek már arra is képesek lesznek, hogy a gumiabroncsok felfújása közben automatikusan jelezzék, ha a nyomás elérte a megfelelő szintet. A "Filling Assistant" funkció nem csak megkönnyíti az abroncsok levegővel történő felfújását, de még hibás értékeket mutató töltőberendezés használata esetén is segít a helyes nyomásérték beállításában. Ezzel jelentősen hozzájárul az abroncsok biztonságos és kényelmes üzemeltetéséhez, illetve gördülési ellenállásuk csökkentéséhez.Hamarosan jön a terhelési érzékelő isA terhelésérzékelő a Continental intelligens abroncsnyomás-ellenőrző rendszerének egy további, közvetlenül a sorozatgyártás előtt álló funkciója. Ez egy speciális szoftver segítségével képes megállapítani, hogy például nyaralás előtt a csomagtartóba pakolva nem léptük-e túl az autó legnagyobb megengedett terhelhetőségét. A rendszer már néhány kilométer megtétele után felismeri, hogy a túl nagy terhelése miatt megváltoztak az abroncsok gördülési tulajdonságai, és tájékoztat a tengelyterhelésről. Emellett a terhelésérzékelő a járművek elektronikus menetbiztonsági rendszereivel is képes lesz együttműködni a jövőben. Ez azt jelenti, hogy a szenzorok az autó terhelésének nagyságához és eloszlásához tudják majd igazítani a működésüket, így hosszútávon az automatizált vezetés biztonságához is hozzájárulnak.Forrás: Continental.hu
A SmartTouring a Hankook új, ultramodern gumiabroncsa távolsági autóbuszokhoz
A Hankook abroncsgyár új távolsági autóbusz gumiabronccsal jelenik meg az európai piacon. A vállalat a távolsági autóbusz forgalom jelentőségének növekedésére, és ezáltal a kereslet bővülésére számít a csúcstechnológiás abroncsok terén ebben a kategóriában. Az új Hankook SmartTouring AL22 bármely tengelyhelyzetbe felszerelhető és maximális menetkényelmet, kiváló koncentrikusságot, a Hankooktól megszokott rendkívül alacsony gördülési ellenállást és zajt, illetve optimális kopást biztosít a különösen hatékony utazás érdekében. A prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook egy csúcstechnikájú abroncsot mutat be az európai távolsági autóbusz forgalom számára az idei IAA Haszongépjármű Vásáron. A Hankook SmartTouring AL22 a piaci megjelenéstől kezdve 295/80R22.5 és 315/80R22.5 méretekben lesz elérhető, és megfelel minden távolsági autóbusz kerékhez bármely tengelyhelyzetben. Klaus Krause, a hannoveri Európai Fejlesztési Központ alelnöke és vezetője a következőket fűzte hozzá: „A SmartTyre terméksorozat fejlesztése során különösen a menetkényelemre, a csendes futásra és a megbízható vezetési teljesítményre összpontosítottunk. A SmartTouring AL22 jellemzői nem pusztán maximális utazási kényelmet biztosítanak az utasoknak, hanem elsőrendű vezetési és kezelhetőségi jellemzőket nyújtanak a vezetőnek is a nagy távolságú utak során.” A SmartTouring AL22 szövetváz kontúrja a lehető legjobb felfüggesztési jellemzőket biztosítja és hozzájárul a különösen biztonságos vezethetőséghez. A hosszirányú, 5 bordás profil a zárt, merev központi bordával folyamatosan kiváló egyenesfutási teljesítményt tesz lehetővé. A speciális, multi-3D-s lamellák kiváló vonóerőátvitelt és elsőrendű fékteljesítményt biztosítanak. A SmartTouring AL22 peremzónáját kiemelkedően jó újrafutózhatósági jellemzőkhöz fejlesztették ki. Emellett új kontúrja különösen merev és pontos illeszkedést biztosít a kerékpántra, aminek kiváló koncentrikusság és menetkényelem az eredménye. A SmartTouring AL22 egyes övrétegeit úgy rendezték el szerkezetileg, hogy lényegesen kevesebb hőt fejlesszenek működés közben a hagyományos abroncsokhoz viszonyítva. Ez a hatás nem pusztán a gördülési ellenállást csökkenti, ezzel gazdaságosabbá téve az üzemanyag-felhasználást, hanem jelentősen meghosszabbítja az abroncs élettartamát is. A csökkentett hőfejlődéssel elérhető üzemanyag-megtakarítást nem csak az övszerkezetnek, hanem a Hankook SmartTouring AL22 abroncsnál használt futófelületi keveréknek köszönhetően sikerült elérni. A futófelületi gumikeverékben használt speciális, nagyobb méretű és rendkívül stabil szerkezetű korom molekuláknak köszönhetően jelentősen csökkenteni lehetett a mozgás közbeni energiaveszteséget. Ezek az úgy nevezett erősen strukturált szén molekulák nagyobb kopásállóságot biztosítanak, és a többi technológiával kombinálva lehetővé teszik a SmartTouring AL22 futásteljesítményének 17%-os növelését a hagyományos termékekhez viszonyítva. Hankook SmartTouring AL22: műszaki jellemzők Hosszirányú futófelületi profil multi-3D-s lamellákkal és központi bordával - Nagyfokú iránytartási pontosság és kényelmes kezelési reakció - Kiváló egyenes futás - Rendkívül jó fékezési és vonóerőátviteli teljesítmény. Speciális övszerkezet és frissen fejlesztett peremzóna - Csökkentett hőfejlődés - Kiváló újrafutózhatóság. Új gumiabroncs keverék újrastrukturált korom molekulákkal: - Alacsony gördülési ellenállás és csökkent üzemanyag fogyasztás. - Nagyobb kopásállóság, akár 17%-kal megnövelt futásteljesítmény a hagyományos termékekhez viszonyítva. Elérhető méretek Futó-felület Méret LI Címke jelölés M+S Elérhetőség AL 22 295/80R22.5 154M C/BW1 71dB Q1 2017 315/80R22.5 156/150L C/B W1 71dB Q1 2017