Gumiflex Kft. - GumiAbroncsok és Felnik Kis és nagy kereskedelme!

Hírek / Aktualitások

Szigorítanák a gumiabroncsok előírásait
(2013-08-08 09:01)
Szigorítaná a gumiabroncsok előírásait a Gumiabroncs Szövetség
Kötelező téli gumi és szervizakkreditáció a Magyar Gumiabroncs Szövetség terveiben
 
 
 
A jelenleginél szigorúbb előírásokat javasol a téligumi-használatra a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) a közlekedésbiztonság érdekében. Morenth Péter, a HTA ügyvezető elnöke háttérbeszélgetésen, kedden Budapesten azt is elmondta, hogy a gumiabroncs-gyártókat tömörítő szervezet erről egyeztetést kezdeményezett a kormánnyal. Hozzátette: a szövetség üdvözli a fővárosi önkormányzat rendeletét, miszerint kötelező lesz a budapesti taxik számára a téligumiabroncs-használat idén október 15-től, de szerinte ezt a teljes autóstársadalomra ki kellene terjeszteni, vagy legalábbis szigorítani kellene az előírásokon. Rámutatott ugyanakkor: a taxisok többsége eddig is használt téli gumit, ezért a rendeletnek nem lesz számottevő forgalomnövelő hatása. Becslésük szerint tavaly az autósok 40 százaléka nem téli gumival közlekedett. Arról nincs pontos adat, hogy a nem megfelelő (téli) abroncs használata hány balesetet okozott. A szövetség becslése szerint a gumiabroncs-iparág tavalyi belföldi és exportértékesítésének értéke 365 milliárd forint volt. A szegmens a bruttó hazai termék (GDP) 2-3 százalékát adja évente.
 
Az iparágban foglalkoztatottak száma Magyarországon közvetlenül 5000 fő, közvetve 10-15 ezer embernek adnak munkát. A piac 80 százalékát lefedő hét hazai tagvállalat – Apollo Vredestein, Bridgestone, Continental, Goodyear-Dunlop, Hankook, Michelin, Pirelli – tavaly 1,99 millió gumiabroncsot adott el az országban. Rábai Dániel, a HTA elnöke, a Continental ügyvezető igazgatója szerint a téli gumik használata 5 százalékkal nő az idén részben a tervezett kommunikációs kampányuk eredményeként. Tájékoztatása szerint a kereskedőknél tavalyról felhalmozódott nyári készletek miatt a gyártóknál az év első hat hónapjában 1,3 millióról 10,1 százalékkal esett vissza a személyautókra eladott gumiabroncsok száma Magyarországon, míg Európában 6 százalékos csökkenést mutattak ki június végéig. A hét jelentős gumimárka által alapított Magyar Gumiabroncs Szövetség  nyilván az abroncspiac volumenét is kívánja pörgetni, bár a szervezet elnöke  kiemelte, hogy ha csak a forgalom növelése lenne a céljuk, akkor mindenkinek azt javasolnák, hogy nyáron is téli abroncsokkal járjanak, hiszen az remekül kopik a mostanihoz hasonló kánikulában. Nem ezt teszik azonban, hanem a biztonság, a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés fontosságát hangsúlyozzák a csöppet sem szerény mértékű piacon. A teherautó-gumik piacán a szakember szerint kétszámjegyű növekedés tapasztalható, de kényszervásárlásokról lehet beszélni, elsősorban a korábban visszatartott vásárlások miatt.
 

A HTA ügyvezető elnöke, Morenth Péter természetesen felhívta a figyelmet a használt abroncsok veszélyére, azaz arra, hogy a szemre ép, jó állapotú abroncsoknak is lehet szemmel nem látható, a menetbiztonságot jelentősen befolyásoló sérülése, biztonságosnak tehát korántsem nevezhető egy használt gumi. Az pedig elsődleges célkitűzése a Magyar Gumiabroncs Szövetségnek is. Ezért üdvözli a szervezet a fővárosi taxirendelet azon passzusát, mely október 15. és március 15. között kötelezővé teszi a téli gumik használatát a személyfuvarozók számára. Ugyanakkor Morenth Péter megjegyezte, hogy érdemes lenne az előírást a teljes autóstársadalomra kiterjeszteni vagy legalábbis a jelenlegi szabályzást szigorítani. Ennek kapcsán még folynak az egyeztetések a kormánnyal, egyelőre nem tudni, hogy lesz-e bármilyen új előírás az abroncsokra vonatkozóan.

Hozzászólások

További hírek

Erős és hatákony: A Mitas gyár új márkája...
Erős és hatákony..A mitas gyár új márkája: Cultor!A Mitas gyárat is magában foglaló CGS Tyres csoportosulás 2009-ben új márkát bocsátott a mezőgazdasági és ipari gumiabroncsok piacára – a Cultort. Ezzel a gyár termékválasztéka egy budget kategóriába tartózó termékkel egészült ki. A Cultor az a márka, amely fokozatosan bővülő választékkal kiváltja, sőt az ipari abroncsokkal kiszélesíti a korábban a Semperit licenc alapján készült gazdaságos árkategóriájú termékeket.A változást követően a CGS tyres portfóliójában a prémium kategóriát a Continental márkanév alatt gyártott mezőgazdasági abroncsok képviselik, a prémium és minőségi kategóriába tartoznak a Mitas mezőgazdasági és ipari gumiabroncsai, a budget csoportban pedig a Cultor gumik találhatók.Cultor márka agro termékskálája az alábbiak szerint alakulMezőgazdasági radiál abroncsok: - hátsó tengelyen alkalmazható, széles gumiabroncsok (Cultor Radial-70) - hátsó, standard gumiabroncsok (Cultor Radial S)Mezőgazdasági diagonál abroncsok: - általános felhasználású gumiabroncsok (Cultor AS-Agri) - mezőgazdasági pótkocsi abroncsok (Cultor AW-Impl) - hajtott tengelyen alkalmazható abroncsok (AS-Impl) - első tengelyen alkalmazható gumiabroncsok (AS-Front)„A Semperitet felváltó új márka bevezetésével fő célunk az volt, hogy vásárlóinknak jelentősen kibővített termékválasztékot kínáljunk, amire a Continental AG-vel kötött licencszerződés keretein belül nem volt lehetőség. Az új Cultor program versenyképes árak mellett számos előnyt kínál a felhasználóknak. A termékek fő jellemzői - mint például a minőség -, változatlanok maradnak, sőt javulnak a Semperithez képest.”- nyilatkozott Andrew Mabin, marketing- és értékesítési igazgató.A Gumiflex Kft fokozatosan bővülő Cultor választékkal várja a márka iránt érdeklődőket. Érdeklődjön üzletkötőinknél, vagy ügyfélszolgálatunkon a +36 22/321-321 -es telefonszámon.Letölthető Cultor Mezőgazdasági katalógus (angol) >>>Letölthető Cultor Ipari katalógus (angol) >>>
Több kategóriában is sikeres volt a Continental
Az európai Autóklubok az elérhető legmagasabb minősítéssel tüntették ki a ContiPremiumContact™ 5 teljesítményétA ContiSportContact™ 5 az ADAC nyáriabroncs-tesztjének győzteseAz AutoBild allrad magazin tesztjén a ContiCrossContact™ UHP diadalmaskodottA teszteket végző szakemberek tapasztalatai újra megerősítik azt, hogy az Uniós abroncscímke nem nyújt megfelelő segítségetIdén is remekül szerepeltek a Continental termékei a nyárigumiabroncs-teszteken. Az autóklubok és a szakújságok által elvégzett összehasonlítások során, több kategóriában is győzelemmel, valamint kiemelkedő eredménnyel hívták fel magukra a figyelmet.Itt töltheti le a sajtócikket pdf-formátumban (143 Kb).ContiPremiumContact 5Kettős sikert aratott a ContiPremiumContact™ 5Az idei szezon első nyáriabroncs-tesztjében 16 gumiabroncsot hasonlított össze az Európai Autóklub (ACE). A 195/65 R 15 méretű európai, amerikai és ázsiai gyártóktól származó abroncsok mezőnyében a ContiPremiumContact™ 5 "Különösen ajánlott" minősítést kapott. A kompakt és középkategóriás autók széles köréhez alkalmas abroncs remek vízre felúszás elleni védelmét és kitűnő irányíthatóságát külön kiemelték a tesztelők."Kiváló fékteljesítmény, extrém biztonság." Ezekkel a szavakkal jellemezték a német Auto Zeitung magazin tesztelői a ContiPremiumContact™ 5 abroncsot. A szakújság középkategóriás autókra szánt abroncsokat hasonlított össze 215/55 R 16-os méretben. A 13 tulajdonságot vizsgáló tesztben a szakértők egybehangzóan ajánlották a fogyasztók részére a Continental abroncsát. Az abroncs kiegyensúlyozottsága, valamint nagyon alacsony gördülési ellenállása mellett kiemelkedő kezelhetőségével és rövid fékútjával hívta fel magára a figyelmet, amely számos vezető európai, illetve ázsiai autómárka modelljére kerül gyári szerelésben a kompakt méretosztálytól a felső-középkategóriáig.ContiSportContact 5A ContiSportContact™ 5 az "egyik legjobb gumiabroncs"A sportautók mellett a kompakt- és középkategóriás gépjárművek számára is elérhető ContiSportContact™ 5 a legnagyobb német autóklub tesztjén végzett az első helyen. Az ADAC közel húsz különböző márkájú 225/45 R 17 méretű abroncsot vizsgált. A Continental abroncsánál a vizes útfelületen nyújtott remek kezelhetőséget, a kiváló száraz úton biztosított teljesítményt, a kiegyensúlyozottságot és az alacsony üzemanyag-fogyasztást emelték ki a szakértők, akik szerint a ContiSportContact™ 5 az "egyik legjobb gumiabroncs".ContiCrossContact UHPA SUV-abroncsok kategóriáját a ContiCrossContact™ UHP nyerteUgyancsak győzelmet ünnepelhetett a ContiCrossContact™ UHP, amely a szabadidőautókkal és terepjárókkal foglalkozó AutoBild allrad magazin tesztjén bizonyult a legjobbnak. A közepes méretű szabadidőautók széles körének ajánlott 235/65 R 17 méretű abroncsot különlegesen rövid száraz és vizes útfelületen nyújtott fékútja, precíz kormányozhatósága, valamint nagyon jó terepjáró képessége miatt is dicsérték.A szakértők a neves európai, amerikai és ázsiai termékek mellett kevéssé ismert, olcsó abroncsokat is vizsgáltak a tesztben… lesújtó eredménnyel! "Az olcsó abroncsot felszerelve még a legmodernebb szabadidőautók is csak egy 60-as évekbeli terepjáró fékútjára voltak képesek, különösen vizes úton", írták a magazin tesztelői, akik szerint "a jó minőségű abroncsok nyilvánvaló biztonsági előnyei feltétlenül megérik a viszonylag szolid felárat." A Continental szabadidőautókra szánt abroncsok széles palettáját kínálja vásárlóinak a közúti és a terephasználatra egyaránt. Például, már a ContiSportContact™ 5 abroncsnak is létezik egy speciális, SUV-okhoz kifejlesztett változata, amely ideális közepes és nagyméretű szabadidőautókhoz.Nem minden esetben megbízható az EU abroncscímkeA nedves és száraz útfelületen végrehajtott mérések mellett a tesztelők az EU abroncscímkén feltüntetett adatok hitelességét is vizsgálták. Bár a gördülési ellenállást, a vizes felületen mért fékutat, illetve a zajkibocsátást tartalmazó címkék adatai többnyire helytállónak bizonyultak, a tapasztalatok szerint nem minden esetben felelnek meg a valóságnak. "Nem minden esetben megbízhatóak a gyártók által közzétett adatok", vonták le a következtetést a szakemberek.Forrás: www.ontinental.hu
Hány év után érdemes lecserélni a gumiabroncsokat?
A gumi olyan felszerelés, amely nem csupán kopik a kilométerek megtételével, hanem öregszik is. Az évek múlásával módosulnak az összetevői, teljesítményei pedig csökkennek. A legtöbb abroncsgyártó ezért azt tanácsolja az autósoknak, hogy öt év használat után évente egyszer ellenőriztessék abroncsaikat, és cseréljék ki őket, ha elérték a 10 éves kort. A gumiabroncs öregedése és kopása két teljesen különálló kérdés. Egy gumiabroncs rengeteg anyagból áll (különböző gumikeverékek, acélszálak, textilszálak stb.), amelyek minősége közvetlen hatással van az abroncs teljesítményeire. Ebből adódóan ezeknek az összetevőknek a tulajdonságai idővel megváltoznak. Ezek a változások több téányezőtől függ. Éghajlati viszonyoktól: még akkor is, ha a gumiabroncsot úgy tervezték, hogy ellenálljon a nagy hőmérséklet-ingadozásoknak, öregedésük folyamata felgyorsul nagyon hideg vagy nagyon meleg környezetben. Tárolási körülmények: páratartalom, szellőzés, megvilágítás, hőmérséklet, tárolási körülmények stb., amelyek befolyásolják a tárolás minőségét, tehát a gumiabroncs élettartamát is. Használati körülmények: a gumiabroncs élettartama természetesen függ a megterheléstől, a vezetési stílustól (sebesség, gyorsítás, fékezés stb.), a nyomástól és a karbantartás minőségétől és annak sűrűségétől...Nehéz tehát meghatározni a gumiabroncs ajánlott használati időtartamát. A legnagyobb gumiabroncs gyártók azonban öt év használat után évente átvizsgálást javasolnak, illetve 10 évesnél idősebb abroncsokat mindenképp cserére javasolják. Még akkor is, ha az abroncs kopottsága vagy egyéb tulajdonságai ezt nem indokolnák. A legjobb az tehát, ha rendszeresen megvizsgáljuk az abroncsainkat, és meggyőződünk róla, hogy nem sérültek és nem látható rajtuk sérülés, idő előtti kopás vagy deformálódás, esetleg repedések.Ön is könnyen ellenőrizheti gumiabroncsa "életkorát" a gumi oldalfelületén található DOT-szám segítségével. A DOT-szám utolsó három (2000 előtt) vagy utolsó négy (2000 után) számjegye mutatja az abroncs gyártás idejét. A DOT-szám minden esetben megtalálható az abroncs egyik oldalfalán. Értelmezése pedig a következő: a három számjegyűek első két számjegye a gyártás hetét, utolsó számjegye pedig a gyártás évszámának végét jelenti. Pl.: 389 = 1999 38-adik hete. A négy számjegyű DOT-oknál az első két szám szintén a gyártás hetét, míg az utolsó kettő az évszám végét jelentik. Pl.: 3208 = 2008 32-edik hete.Gumiabroncs Jelölések és azok jelentései: 1-Gumigyártó (márka) 2-Mintázati bejegyzés / Gumitípus 3-Gumi keresztmetszetének a szélessége mm-ben 4-A gumi magassága és a szélessége közötti arány %-ban 5-Radiálgumik 6-A felni átmérője colban 7-Ismertetőszám a gumi terhelhetőségéről 8-Gyorsasági index 9-Tubeless (Tömlő nélküli gumik) 10-Gyártási dátum (XX = hét, X = év, < = 9. dekád) 11-Kopásjelző (Tread Wear Indicator) (1,6 mm) 12-Kiegészítő jelzés a magasabb terhelhetőségű gumiknál 13-Utalás a téli használhatóságra a téli- és az egész évben használható gumiknál