Gumiflex Kft. - GumiAbroncsok és Felnik Kis és nagy kereskedelme!

Hírek / Aktualitások

Nagy átmérőjű, keskeny kerekek lesznek a jövő gumiabroncsai?
(2013-03-06 08:46)

A Pirelli szerint 2020-tól csak malomkerék átmérőjű, virsligumikkal lehet majd teljesíteni az Európai Unió egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásait.

Az autózásban egyre nagyobb szerepet vállalnak az abroncsok. Korábban csupán az úthoz való minél jobb tapadásért voltak felelősek, mára azonban a helyzet megváltozott és képességeiket a fogyasztás csökkentéséhez vagy a zajok mérsékléséhez igazítják, a jövőben pedig még jobban idomulnak majd az adott autókhoz.

A hatékonyság növelése viszont radikálisabb irányokat kíván, amit a gumiabroncsok sem kerülhetnek el. Mindez külsejükre is kihat, amit ezúttal a Pirelli hangsúlyozott. Az Európai Unió egyre szigorúbb szabályai az olaszok szerint eddig még nem látott technológiák alkalmazására, merőben új megoldások kivitelezésére sarkallja őket, emellett pedig a cél továbbra is a lehető legjobb eredmény és piaci részesedés elérése.

Az autózás hőskorában keskeny gumikkal jártak, aztán egyre szélesebbé váltak az autógumik a tapadás növelése miatt, a jövőben viszont újra a keskeny gumik terjedhetnek el - állítja a Pirelli. Az olasz gumigyártó szerint az Európai Unió egyre szigorodó előírásai miatt újra kell gondolni a gumik tervezését, elsősorban a méretüket és a kinézetüket.

A gumikat elsősorban a gördülési ellenállásán és a vizes aszfalton mutatott fékútjukat kell a gyártóknak javítani a jövőben, az európai előírások két lépcsőben, először 2016-ban, majd 2020-ban fognak szigorodni. Az új előírások szerint arra kell számítani, hogy a kerekek átmérője a mai átlagméretnek tekinthető 16 colról 21 colra nő majd, ami az autók külsejét is jelentősen meg fogja változtatni, ezzel párhuzamosan egyre keskenyebbé is válnak majd a kerekek.

Hozzászólások

További hírek

2016-ban megkezdődik a Cultor RD radiál mezőgazdasági gumiabroncsok forgalmazása!
A Cultor mezőgazdasági és ipari márka termékválasztéka drasztikusan bővül 2016-tól a mezőgazdasági radiál szegmensen belül. A Cultor RD termékcsoport átveszi a Mitas RD termékek szerepét, melyek kikerülnek a Mitas portfoliójából. 2016 januárjától* a MITAS a.s., melynek európai gyáraiban állítják elő a Cultor márkát, 46 új méretben kínálja majd a Cultor RD radiál mezőgazdasági gumiabroncsokat. Cultor RD kihasználja a Mitas égisze alatt végrehajtott magas műszaki szinvonalú fejlesztések eredményeit és ugyanazt a teljesítményt és megbizhatóságot kínálja a felhasználók részére, mint a Mitas RD. A MITAS a.s. portfoliójában a Cultor a Mitas Premium termékcsoport alá kerül besorolásra. “Cultor márkanév alatt kiváló minőségű radiál mezőgazdasági gumiabroncsokat kínálunk a Mitas RD-hez hasonló versenyképes árakon. A Cultor RD gumiabroncsok kiegészítik a Mitas Premium márkát, melynek felhasználása elsősorban a nagy teljesítményű gépek rangos és kihívásokkal teli piacára koncentrálódik majd.” nyilatkozta Andrew Mabin, a Mitas marketing és értékesítési igazgatója. ”A Cultor márkajelzésű gumiabroncsokat európai üzemeinkben gyártjuk, melyek műszaki szinvonala a világ élvonalába tartozik. Például a csehországi Otrokovicében találhatő gyáregységünk csak 2013-ban kezdett működni.” A Cultor radiál mezőgazdasági gumiabroncsok RD-01, RD-02 és RD-03 jelzéssel kerülnek forgalmazásra. A Cultor RD-01 általános mintázat széles kürű felhasználásra. Főként a jellemzők kiegyensúlyozott kombinációja teszi kiemelkedővé, mely által a legkülönbözőbb talaj- és géptípusokon alkalmazható. 22 méretben lesz elérhető 2016 januárjától. A Cultor RD-02 fő jellemzői: a magas szintű vezetési komfort közúton történő haladáskor valaminta kiváló erőátvitel a nagyobb tapadásnak és vonóerőnek köszönhetően a szántóföldi alkalmazáskor. A Cultor RD-02-t nyolc méretben kínálják. A Cultor RD-03 mintázat fejlesztésénél a talajkímélést és nagy teherbírást helyezték előtérbe, melyet a széles mintázati felülettel értek el. A vásárlók 16 méret közül választhatnak. Fő célkitűzés a Cultor radiál gumiabroncsok kiterjesztése a betakarítógépeken és sorközművelő berendezéseken történő felhasználási körre is. *Cultor RD gumiabroncsok 2016 januárjától világszerte elérhetőek lesznek, kivéve az USA-t, ahol később kerül a márka bevezetésre.
Téli utakon is biztonságban
Szeszélyes idén az időjárás. A nyári meleget hirtelen hűvös ősz követi, és ahogyan rohannak a hetek, hamarosan nyakunkon a tél.Nem korai tehát a téli gumikról beszélni, már csak azért sem, hogy elkerüljük a váratlanul lehűlő idő, jegessé, havassá váló utak miatti tumultust a szakszervizeknél.–- A gumiabroncsokra mindenképpen nagyon oda kell figyelni, hiszen csakis ez a része érintkezik az autónak a sokszor csúszós autóúttal, – hangsúlyozza szakértőnk,Varga Gábor, a fehérvári Gumiflex Kft. ügyvezetője. – Amennyiben nem cseréljük le időben az abroncsokat, sajnos számolnunk kell azzal a ténnyel, hogy nem keletkezik megfelelő tapadás az útfelülettel, így az autó akár irányíthatatlanná is válhat.A nyári abroncsok szerkezetét a forró aszfalthoz alakították ki, így az nem képes kellő tapadást biztosítani télen. A havas, csúszós utakon kormányozhatatlanná válhat az autó. Ez balesetveszélyes, tehát a hidegebb időkben mindig cseréljük le az abroncsokat. A nyári gumi a hideg levegő hatására megkeményedik, így egyáltalán nem lesz rugalmas, vagyis nem tud alkalmazkodni a külső környezethez. Amikor a levegő hőmérséklete tartósan plusz 7 Celsius fok alá csökken, fokozottan ajánlott autónk nyári abroncsait télire váltani, tanácsolja az ügyvezető. De miben is áll a különbség azon túl, hogy jobb úttartással, és kényelmesebb vezetéssel számolhat téligumi használatával a hideg hónapokban? Az anyagösszetételt szemügyre véve egyértelmű különbségként hozható fel a szilika összetevő, mely arról gondoskodik, hogy a hét fok alatti hidegben se váljon merevvé az autógumi. Ez azért rendkívül fontos, mert így megvalósulhat továbbra is a tökéletes tapadás, és a féktávolság is javul, még vizes, havas viszonyok között is, magyarázza Varga Gábor.Más kérdés, hogy sajnos a mai napig sokan kidobott pénzként értékelik a téli gumik vásárlását, pedig ennél összetettebb a kép. A téli abroncs ára ugyanis nem feltétlenül abban mérendő le, hogy adott pillanatban mennyit hagytunk a gumisnál, hiszen amint megúszunk egy kisebb koccanást, máris megtérül a befektetés. Márpedig a legolcsóbb téli gumi is sokkal jobb választás, mint egy nyári, ráadásul, az olcsóbbak között is vannak kifejezetten jók. A gumik árán igen, mennyiségükön viszont nem szabad spórolni: balesetveszélyes gyakorlat, hogy a hajtott kerekekre kerül csak téli gumi. Az sosem megoldás, hogy az egyik tengelyen van tapadás, a másikon nincs. A téli gumi abban is különbözik a nyáritól, hogy a minimálisan javasolt profilmélysége 4 milliméter. Ez alatt már jelentősen veszt a tapadásából, kapaszkodó képességéből. Egy 3 milliméteres téli gumi csupán száraz felületen ad megfelelő tapadást, amint leesik valamilyen csapadék, vagy fagyni kezd, kezelhetetlenné válik az autó.Aki a nyári szettet a következő időszakban szándékozik lecserélni, annak azt tanácsolja a szakember hogy elpakolás előtt ellenőrizze a gumikat. Csak ezt követheti a helyes tárolás. Aki gumisnál, szakemberrel végezteti a cserét, jó kezekben tudhatja az abroncsokat: a leszerelés és a kerékvizsgálat után a tárolást némi díj ellenében akár helyben megoldják. Aki viszont elegendő hellyel rendelkezik otthon, természetesen maga is elrakhatja a gumikat, azonban érdemes néhány dologra ügyelni.A komplett kerekeket, tehát gumit és felnit, a legjobb fekve és egymásra fektetve elhelyezni. A felni nélküli gumikat állítva tegyük el, és a téli hónapokban többször forgassuk meg, ezzel megelőzhetjük a gumik deformálódását. Tárolásukra sötét, száraz, hűvös és nem túl szellős hely a legideálisabb. Semmiféleképpen ne helyezzük el a gumikat vegyszerek, kenőanyagok, vagy üzemanyag közelében, hangzik a jótanács.Forrás: www.feol.hu
Szinten tartja a levegőt a Goodyear
A Goodyear azon dolgozik, hogy a haszonjármű-abroncsok ne veszítsenek levegőnyomásukból.A Goodyear a következő hónapokban kezdi meg az amerikai teherautó-flottákon a haszonjárművekhez kifejlesztett levegő-szintentartási technológia (Air Maintenance Technology, AMT) tesztelését. A vizsgálat része egy kutatási projektnek, mely az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma (DOE) Járműtechnológiai Hivatalának támogatását élvezi.A helyes abroncsnyomás szinten tartása az üzemanyag-hatékonyság fokozásának és a károsanyag-kibocsátás csökkentésének elengedhetetlen eleme. A Goodyear 2011 óta fejleszti és vizsgálja levegő-szintentartási technológiáját, mely segíthet fokozni az abroncs élettartamát, a karkasz tartósságát és biztonságát. Használatával elkerülhető, hogy az abroncsot manuálisan kelljen felfújni. A tesztelés következő fázisában 18 hónapon keresztül számos amerikai és kanadai teherjármű-flotta fogja tesztelni az AMT-t.Az AMT lehetővé teszi, hogy az abroncsok megőrizzék hideg állapotban meghatározott nyomásukat anélkül, hogy ehhez külső pumpákra vagy elektronikára lenne szükség. A rendszer "perisztaltikus pumpa" technológiát alkalmaz a járműflotta kívánt abroncsnyomásának automatikus szinten tartására. Az AMT rendszer minden egyes alkotóeleme, a pumpát is beleértve, teljes egészében az abroncsba épül be.A DOE Járműtechnológiai Hivatala 1,5 millió dollárral (370 millió Ft) támogatja a haszonjárművek abroncsaihoz szolgáló ATM rendszer Akronban zajló kutatását, fejlesztését és demonstrációját.Forrás: vezess.hu