Gumiflex Kft. - GumiAbroncsok és Felnik Kis és nagy kereskedelme!

Hírek / Aktualitások

Miért fontos a téli gumi?
(2018-09-28 15:29)

A nyári abroncsokat érdemes a fagyok és a havazások megérkezése előtt lecserélni. A hivatalos ajánlás 7°C-ot említ, ha tartósan ennél hidegebb időben használjuk az autót, mindenképp tegyük fel a téli gumikat.

Sokan hiszik, hogy a nyári abroncs ugyanolyan megfelelő lehet télen is, ez azonban téves gondolat, és rengeteg veszélyes szituációnak lehet alapja. A téli abroncsok ugyanis összetételükben különböznek a nyári gumiktól, a speciális adalékanyagoknak köszönhetően 10°C alatt sem válnak rideggé. A mintázatban rejlő mélyebb árkok, gyakoribb barázdák pedig sokkal jobb tapadást és fékutat biztosítanak, mint egy nyári abroncs. Emiatt a legjobb, legdrágább nyári gumi sem veheti fel a versenyt egy közepes minőségű, olcsóbb téli gumival sem.

Téli személy abroncs

A téli gumikat az oldalukon megjelenő hópehely szimbólumról a legegyszerűbb felismerni. Nem összekeverendő az M+S (sár+hó) jelöléssel, mely önmagában még nem jelent téli gumit. Fontos még megjegyezni, hogy bár a törvényi előírás minimum 1.6mm profilmélységet ír elő minden abroncsra, egy téli gumit azonban érdemes előbb lecserélni, ugyanis 4mm alatt már ugrásszerű romlás tapasztalható a vízelvezetési és a tapadási mutatókban.

Téli abroncs

Bár a legolcsóbb garnitúra is 40-50 ezer forint, érdemes hosszútávon gondolkodni. Egy fontos szempont lehet, hogy a téli gumi használata esetén a nyári nem kopik, így pont kétszer annyi ideig marad használható. A fontosabb tényező persze, hogy adott esetben meg tudunk állni. Ugyanis elég ritka az a baleset, koccanás, ami előzetesen ne ért volna meg 50 ezer forintot. 

Nálunk most több, mint 2300 téli abroncs közül válogathatsz: személy téli gumik.

 

Hozzászólások

További hírek

Megvan: minket választott a multi
Az Európai Bizottság hétfői közleményéből derült fény hivatalosan is arra, hogy Magyarországot választotta az Apollo Tyres Ltd. beruházása helyszínéül. A Bizottság ugyanis jóváhagyta a 95,7 millió eurós (megközelítőleg 30 milliárd forintos) regionális beruházási támogatást a gyöngyöshalászi gumiabroncsgyár megvalósításához, mivel az megfelel az állami támogatásokra vonatkozó uniós szabályoknak.Az Európai Bizottság jelentette beAz Európai Bizottság hétfői közleményében jelentette be, hogy "jóváhagyta az Apollo Magyarország gyöngyöshalászi gumiabroncsgyárához nyújtandó beruházási támogatást". A Bizottság úgy találta, hogy a Magyarország által folyósított támogatás kedvez a regionális fejlődésnek, esetleges versenytorzító hatásai pedig korlátozottak maradnak. "Az Apollo Magyarország beruházási projektje a tervek szerint 975 új munkahelyet teremt Gyöngyöshalászon. Ezzel jelentősen fellendíti a régió fejlődését anélkül, hogy az egységes piac indokolatlan torzulásához vezetne"- mondta a Bizottság versenypolitikáért felelős alelnöke, Joaquín Almunia a Bizottság közleménye szerint. A brüsszeli közlemény szerintaz Európai Bizottság felé "Magyarország 2014 júniusában jelentette be, hogy 48,2 millió euró közvetlen támogatással, 2,8 millió euró foglalkoztatási támogatással és mintegy 44,7 millió euró adókedvezménnyel kívánja támogatni az új gumiabroncsüzem építését". Érdekes, hogy az Apollo döntésének hírét hivatalosan elsőként az Európai Bizottság közleményéből ismerhetjük meg.Május végéna szlovák sajtóban és a nemzetköziszakportálokonjelentek meg az első hírek, miszerint Magyarország nyerte el az Apollo 500 millió eurós beruházását. Azóta gyakorlatilag tényként kezelik a szlovák lapok, hogy északi szomszédunk alul maradt a versenyben. Az első hírek megjelenése után a Portfolio megkereste a Nemzetgazdasági Minisztériumot hivatalos reakció kérése céljából. A Nemzetgazdasági Minisztériumjúnius elején küldött szűkszavú válaszában annyit írt, hogy "az indiai befektető és az illetékes kormányzati szervek között intenzív tárgyalások folynak arról, hogy Magyarország legyen a beruházás helyszíne". "A vonatkozókormányzati döntések után a Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatni fogja a részletekről a sajtó munkatársait" - tették hozzá. 975 új munkahely Az EB tájékoztatása arra is kitér, hogy "a projekt keretében442,2 millió euró összegű beruházásvalósul meg, és a várakozások szerint több mint975 új munkahelyjön létre. "A gyár az észak-magyarországiGyöngyöshalászon fog megépülni- ez a térség a magas munkanélküliség, illetve az uniós átlagtól jócskán elmaradó GDP miatt az Európai Unió működéséről szóló szerződés (EUMSZ) 107. cikke (3) bekezdésének a) pontja szerinti regionális támogatásra jogosult. Az állami támogatást a meglévő támogatási programok keretében nyújtják, ám a meglehetősen nagy összegre és a verseny torzulásának ebből fakadó fokozott kockázatára való tekintettel be kellett jelenteni a Bizottságnak, hogy az elvégezhesse az egyedi értékelést és jóváhagyást" - emlékeztet az EB. "A vizsgálat során a Bizottság megállapította, hogy az Apollo Magyarország anyavállalata, az Apollo Tyres Ltd. piaci részesedése a személygépkocsikhoz, könnyű tehergépkocsikhoz, tehergépkocsikhoz és autóbuszokhoz használt gumiabroncsok tekintetében a beruházást követően sem fogja elérni a 25%-ot az Európai Gazdasági Térségben (EGT).Emellett a beruházással létrehozott termelési kapacitás a piac 5%-a alatt marad.A Bizottság ezért arra a következtetésre jutott, hogy az intézkedés regionális fejlődésre gyakorolt jótékony hatása ellensúlyozza az állami támogatás okozta versenytorzulást" - közölte a Bizottság megállapításait. A közlemény emlékeztet arra, hogy "az Apollo Magyarország az Apollo Tyres (Greenfield) Cooperatief U.A. tulajdonában áll, ez utóbbi pedig a tőzsdén jegyzett, indiai székhelyű Apollo Tyres Ltd. kizárólagos tulajdonában lévő leányvállalata. Az Apollo Magyarország Gyöngyöshalászon építi új gumiabroncsgyárát, ahol egyaránt gyártanak majdszemélygépkocsikhoz való négyévszakos, nyári és téli gumiabroncsokat, könnyű tehergépjárművekhez való abroncsokat, valamint tehergépjárművekhez és autóbuszokhoz való abroncsokat".forrás: portfolio.hu
Bridgestone tavaszi promóció
Többet adunk a tökéletes abroncsoknál!Vásároljon 1 szett( 4 db) Bridgestone abroncsot, töltse ki a kupont ( megtalálható agumiszervizeinkben) a vásárlást igazoló számlamásolatával együtt & adja postára ( a kuponegyidejűleg boríték is, a feladás költségét aBridgestone fizeti)Üzemanyag utalványt adunk ajándékba:- 15” vagy annál kisebb átmérőjű nyári BSszemélyabroncs vásárlása esetén 1db üzemanyagutalványformájában, összesen 5000 Forint piaciértékben.- 16” méretű nyári BS személyabroncs vásárlása esetén a Résztvevő jogosult a nyereményre 2dbShell üzemanyag-utalvány formájában, összesen10 000 Forint piaci értékben.- 17” vagy annál nagyobb átmérőjű nyári BSszemélyabroncs, defekttűrő vagy 4x4 vásárlásaesetén a Résztvevő jogosult a nyereményre 3dbShell üzemanyag-utalvány formájában, összesen15 000 Forint piaci értékben.Akció Időtartam: 2013. március 25 – április 30.
Hankook i-Flex: abroncs levegő és felni nélkül!
i-Flex néven mutatta be legújabb fejlesztését a HankookA magyarországi gyárral is rendelkező Hankook a Frankfurti Autószalonon mutatta be az i-Flex nevű újdonságát, amely a Michelin és a Bridgestone hasonló megoldása után egy újabb, tömlő nélküli defekt által nem veszélyeztetett kereket mintáz.Eredetileg holdjárókhoz kezdték kifejleszteni, majd az amerikai hadsereg harapott rá az ötletre, de ez az első alkalom, hogy kifejezetten polgári alkalmazásra szánt levegő nélküli abronccsal találkozunk, méghozzá az egyik nagy gumiabroncs-gyártó fejlesztésének eredményeképp.A Hankook mérnökei különleges gumikeverékből és szerkezettel készítették el a jelenlegi felnit és abroncsot egyszerre kiváltó abroncsot. A jelenleg használt abroncsoknál jóval nagyobb gumi-arány (nem csak az oldalfal magassága, hanem a kerék átmérőjének lényegében a fele) miatt sokkal simább gördülést biztosít az i-Flex, amely sokkal könnyebb és alacsonyabb gördülési zajjal is bír a mai kerekekhez képest. Ráadásul az új fejlesztésnek, azaz az i-Flex anyagának 95 százaléka újrahasznosítható, tehát környezeti terhelés tekintetében is kimagasló megoldást jelent.A Hankook egyelőre koncepcióként mutatja be az új fejlesztést, 155/590R14-es méretben (155 mm széles, 590 mm abroncsátmérő, 14 hüvelykes "felni" átmérő).Ahogy a már korábban hasonló termékkel próbálkozott gyártók sem, úgy a Hankook se mer pontos időpontot mondani arra, mikor kerülhet sorozatgyártásba a különleges kerék.A Hankook egyébként több fejlesztésen is dolgozik a hagyományos gumiabroncsok piacán. Ilyen fejlesztés például azeMembranetechnológia, mely egyelőre szintén koncepció még. Lényege, hogy a futófelület közepe csak nagy sebesség mellett kerül bevetésre, maximális tapadást és kezelhetőséget biztosítva az autónak. Ugyanakkor alacsony sebességnél - pl. városi vezetés - csak minimális az úttal való érintkezés, alacsonyabb ellenállást, ezáltal pedig jobb fogyasztást garantálva. Erről egy videót is közzé tettek: