Gumiflex Kft. - GumiAbroncsok és Felnik Kis és nagy kereskedelme!

Hírek / Aktualitások

Miért fontos a téli gumi?
(2018-09-28 15:29)

A nyári abroncsokat érdemes a fagyok és a havazások megérkezése előtt lecserélni. A hivatalos ajánlás 7°C-ot említ, ha tartósan ennél hidegebb időben használjuk az autót, mindenképp tegyük fel a téli gumikat.

Sokan hiszik, hogy a nyári abroncs ugyanolyan megfelelő lehet télen is, ez azonban téves gondolat, és rengeteg veszélyes szituációnak lehet alapja. A téli abroncsok ugyanis összetételükben különböznek a nyári gumiktól, a speciális adalékanyagoknak köszönhetően 10°C alatt sem válnak rideggé. A mintázatban rejlő mélyebb árkok, gyakoribb barázdák pedig sokkal jobb tapadást és fékutat biztosítanak, mint egy nyári abroncs. Emiatt a legjobb, legdrágább nyári gumi sem veheti fel a versenyt egy közepes minőségű, olcsóbb téli gumival sem.

Téli személy abroncs

A téli gumikat az oldalukon megjelenő hópehely szimbólumról a legegyszerűbb felismerni. Nem összekeverendő az M+S (sár+hó) jelöléssel, mely önmagában még nem jelent téli gumit. Fontos még megjegyezni, hogy bár a törvényi előírás minimum 1.6mm profilmélységet ír elő minden abroncsra, egy téli gumit azonban érdemes előbb lecserélni, ugyanis 4mm alatt már ugrásszerű romlás tapasztalható a vízelvezetési és a tapadási mutatókban.

Téli abroncs

Bár a legolcsóbb garnitúra is 40-50 ezer forint, érdemes hosszútávon gondolkodni. Egy fontos szempont lehet, hogy a téli gumi használata esetén a nyári nem kopik, így pont kétszer annyi ideig marad használható. A fontosabb tényező persze, hogy adott esetben meg tudunk állni. Ugyanis elég ritka az a baleset, koccanás, ami előzetesen ne ért volna meg 50 ezer forintot. 

Nálunk most több, mint 2300 téli abroncs közül válogathatsz: személy téli gumik.

 

Hozzászólások

További hírek

Gumiabroncs jelölések!
2012-ben az 1222/2009-es, az abroncsok jelölésére vonatkozó EU rendelet értelmében új, standardizált abroncsjelöléseket vezetnek majd be. A jelölés célja, hogy a fogyasztók jobban megismerhessék az egyes abroncsok 3 kulcsfontosságú teljesítmény-jellemzőjét: biztonsági teljesítményét a nedves tapadáson keresztül, valamint a környezetvédelmi tulajdonságokat az áttekinthető fogyasztási és külső gördülési zajszint adatok alapján.A rendelet 2012. november elsejétől lesz közvetlenül alkalmazandó és kötelező érvényű az EU egész területén a személygépkocsik, könnyű- és nehéztehergépjárművek 2012. július 1-e után gyártott abroncsai esetén. A Goodyear Dunlop proaktívan viszonyul a kérdéshez, és már 2010-ben fokozatosan alkalmazni kezdi a jelölési információkat annak érdekében, hogy a fogyasztók kellően tájékozottak legyenek abroncsaink üzemanyag-hatékonysága, nedves tapadása és a zajszintje terén. Ennek köszönhetően a fogyasztók már az EU rendelet bevezetése előtt is nagyobb áttekinthetőséget élvezhetnek.Annak érdekében, hogy a fogyasztók az üzemanyag-hatékonyság, a nedves tapadás és a külső gördülési zajszint tekintetében megfelelő információkkal rendelkezzenek, az abroncskereskedők biztosítják, hogy a fogyasztók számára az értékesítési pontokon kihelyezett abroncsok futófelületén ott legyen az abroncsmatrica, vagy az ilyen abroncsok közelében megtalálhatóak legyenek a jelölések. Amennyiben a fogyasztónak kínált abroncsok nem láthatók, kötelező még a vásárlás előtt a fogyasztó rendelkezésére bocsátani az adatokat. Ezen túlmenően e három tényezőre vonatkozó tájékoztatást a számlára is rá kell nyomtatni, vagy mellékelni kell ahhoz.Az új jelölések:Az üzemanyag-hatékonyságra és a nedves tapadásra vonatkozó jelölés a már használatban lévő energiahatékonysági jelölésekre emlékeztet: a legjobb teljesítményű abroncsot „A” jelöli, míg „G” a jelenleg legalacsonyabb teljesítményű, de a törvényeknek még megfelelő kategória. A külső zajszintet decibel értékkel fejezik ki, egy, kettő vagy három hanghullám-szimbólummal együtt.Nedves tapadás (1)képA diagram az abroncs egy igen fontos biztonsági jellemzőjéről tájékoztatja a fogyasztót: ez a nedves tapadás. A jobb nedves tapadás csökkenti a nedves utakon tapasztalható fékutat. Jelenleg a nedves tapadás jelölései csak a személygépkocsik abroncsai esetében kerültek meghatározásra. Iparági fejlesztések irányulnak olyan módszerek kialakítására, amelyek a kishaszon gépjárművek és a nehéztehergépjárművek nedves tapadásának mérését is lehetővé teszik. Ezek bevezetésére 2012 novemberében, az EU rendelkezéssel egy időben, vagy azt megelőzően kerül majd sor.Üzemanyag-hatékonyság (2)képEz a diagram jelzi az üzemanyag-hatékonyság szintjét, érzékeltetve az egyes abroncsok egymáshoz viszonyított teljesítményét. Az abroncs gördülő ellenállása határozza meg az üzemanyag-hatékonyságot.Külső zajszint (3)képAz abroncs jelölésének ez az eleme az abroncs által keltett külső zajszintről nyújt tájékoztatást. A külső zajszintet decibel értékkel fejezik ki, egy, kettő vagy három hanghullám-szimbólummal együtt. A legjobb teljesítmény jele egy hanghullám, mely azt jelenti, hogy az abroncs zajszintje legalább 3 dB-lel a jövőben bevezetésre kerülő törvényi határérték alatt marad. A leggyengébb teljesítmény jele három fekete hanghullám. Ez olyan zajszintet jelöl, amely a jelenlegi maximális határérték és a 2012 és 2016 között hatályba lépő 661-es rendeletben bevezetésre kerülő új, alacsonyabb határérték közé esik.Forrás: Goodyear
Új négy-évszakos gumiabroncs a Hankook-tól
Megjelent a Hankook új négy-évszakos gumiabroncsa Optimo 4S néven.Négyévszakos abroncsok, mely minden körülmények között optimális teljesítményt nyújt, s mindig egy lépéssel a következő évszak előtt jár.Jobb hajtóerő-átvitel száraz és nedves úton nyáron. Megakadályozza az akvaplaningot nyáron. Kiváló teljesítmény havas és jeges útviszonyok mellett.Kényelmesebb vezetési élmény a minimális zajszintnek köszönhetően.Részletes tájékoztató megtekintése >>>
Vizes úton biztonságosabb az új Uniroyal MS plus 77 téli gumi
A téli mellett az új Uniroyal nyári abroncsot, a RainSport 3-at is bemutatták.Vizes és havas úton is biztonságosabb a közép-, felső- és SUV-kategóriás autókra szánt új téli gumiabroncs. Az MS plus 66-ot váltja az esőgumik szakértőjének, az Uniroyalnak a kínálatában az új fejlesztés.A vizen történő felúszás, azaz az úgynevezett aquaplaning területén a leglátványosabb a fejlődés. Ilyenkor az abroncs és az útburkolat közti vékony, filmszerű rétegen csúszhat meg az autó.Az oldalirányú aquapla-ningra öt, az egyenes irányúra három százalékkal kisebb az esély az MS plus 77-tel, az előző változathoz képest. A nedves úton való fékezéskor és a komfort területén is 2%-os a javulás, de a fékezés jeges útfelületen, a havas úton történő vontatás és a kormányzás a havas vagy jeges felületen is javult.A spanyolországi Valencia melletti chestei tesztpályán egy speciális felületen szimuláltak téli úthőmérsékletet és jellemzőket. Egyértelműen bebizonyosodott, hogy a közelgő szezonban érdemes téli gumira váltani. Két ugyanolyan autóval kellett 60-70 kilométer/órás sebességgel ráhajtani erre a felületre, és egy „satufékezés” után fedélzeti műszerekkel mérték le a féktávolságot.Az Uniroyal MS plus 77-tel szerelt autóval a megadottnál kicsit gyorsabb tempónál, 75-nél kezdtük a fékezést, az autó mégis rövidebb távolságon, 35 méteren állt meg.Nyári gumival alacsonyabb, 63 km/órás sebességnél kezdtük meg az autó megállásáig tartó, a fékpedál teljes lenyomásával történő lassulást, mégis 39 méter kellett hozzá. Kollégánknak ugyanolyan sebességnél megkezdett fékezéssel tíz méter is volt az eltérés a fékúton.Az MS plus 77-tel szerelt autók havas és nedves útviszonyok közt nyújtanak biztonságosabb körülményeket.Liège-ből indultak1868-ig nyúlik vissza az Uniroyal története.Ekkor kezdett gumiáruval foglalkozni Oscar Engelbert Belgiumban. 1898-ban autógumikat és kerékpárra valókat is kezdett gyártani. 1930-ban megnyílt az első németországi üzem Aachenben, napi 35 darabos kapacitással. 1958-ban jött létre az Uniroyal, melynek európai része 1979-ben került aContinental-csoporthoz.RainSport3 abroncsokkal szerelt autók a Valencia melletti pályánCápabőr-technológiaA következő nyári szezon újdonságát, a különleges cápabőr-technológiára alapozott RainSport3-at is teszteltük Chestében.- Nedves útonnagyon jó eredményeket értek el atermészettől ellesett megoldással.- Laboratóriumi körülmények köztvizsgálták a cápabőrt, ésaz eredményeket felhasználva apró bárázdák révén jelentősen csökkentették az abroncsban áramló víz turbulenciáját.- Két hosszanti csatornábanáramlik ki a víz az oldalirányú vízelvezető rétegek mellett.-Aszimmetrikusa Rain-Sport3 felépítése, a két cépabőr-technológián alapuló csatornának mindig a belső részen kell lennie.- Budapesten 7, Párizsban 9, Londonban 11, Berlinben 16 esős nap van havonta átlagosan április és október közt, ilyenkor lehet igazán kihasználni az esőgumi-szakértő Uniroyal nyári abroncsát.- A gördülési ellenállás14, akopási jellemzők 9, a fékút nedves úton 8 százalékkal lett kedvezőbb a RainSport2-höz képest, a fékezés száraz úton maradt a régi.