Gumiflex Kft. - GumiAbroncsok és Felnik Kis és nagy kereskedelme!

Hírek / Aktualitások

Megkezdi a levegő nélküli abroncs gyártását a Michelin
(2014-11-25 10:58)
9 évvel a bejelentést követően a Michelin elkezdi a Tweel kerék gyártását. Egyelőre nem személyautók, hanem munkagépek részére. MICHELIN® X® Tweel® termékcsoport néven.
 
 
Először 2005-ben adott hírt arról a Michelin, hogy különleges, levegő nélküli abroncson dolgozik. A Tweel kerék prototípusait személyautókon mutatták be, de a gyakorlati alkalmazásuk sokkal kisebb sebességnél kezdődik meg, mezőgazdasági- és munkagépek számára alkalmas méretben kezdik meg a sorozatgyártást.
 
A konstrukció előnye egyben a gyenge pontja is: rugalmas gumi lapok jelentik a teherviselő elemet. Ez nagyon jól ellenáll a szemből érkező erőknek, de például az autóknál nagyon is fontos oldalvezető erők átadását (kanyarvétel) is szinte lehetetlenné teszik. A markolók és fűnyírógépek, amelyek számára először elérhető lesz a Tweel, jellemzően gyalogtempóban haladnak, itt még nem jelent olyan nagy problémát ez a tulajdonság.
 
A Michelin ötvenmillió dollárt költött a több tízezer négyzetméteres üzemre, száz ember dolgozik majd a Tweelek sorozatgyártásán. Hogy pontosan milyen járműveken jelennek meg az új abroncsok, egyelőre nem publikus, de a gyártó fejlesztési igazgatója, Ralph Hulseman szerint a Tweel "valamikor a jövőben" a személyautókon is elterjedhet.
 
November 20-én, a Michelin Piedmont (Dél-Karolina) gyárában indul az új kerék sorozatgyártása, amelynek árai még nem ismertek, de az igen, hogy a strapabíró felépítés miatt háromszor hosszabb az élettartama, mint egy normál levegős tömlőnek.
 
 
Forrás: automotor.hu

Hozzászólások

További hírek

A Continental idén is a téliabroncs-tesztek sztárja
AContiWinterContact™ TS 850ismét számos teszten diadalmaskodottAz idén bemutatott, közép- és felsőkategóriás személyautók és SUV-k számára kifejlesztettContinentalWinterContact™TS850Pis "Különösen ajánlott" minősítéstszerzettA Continental prémiumkategóriás téli gumiabroncsai több méretben is meggyőztékaz autóklubok és az autós szakfolyóiratok tesztelőitA Continental téli abroncsai újabb győzelmekkel és kitűnő ajánlásokkal zárták az autóklubok ésaz autós szakfolyóiratok által végzett legfrissebb teszteket.Az új WinterContact™ TS 850 P "Különösen ajánlott" értékelést kapott az AutoBild sportscars nagyteljesítményű téli gumiabroncsokat összehasonlító tesztjén, a ContiWinterContact™ TS 850 pedig több teszten is fényes sikereket aratott. Az auto motor und sport, valamint az Auto Zeitung német autós szaklapok tesztjein aratott győzelmek mellett az ADAC, a Stiftung Warentest és az ÖAMTC által közösen szervezett, két méretkategóriát vizsgáló tesztjén is a ContiWinterContact™ TS 850 bizonyult a legjobbnak, de az Európai Autóklub (ACE), az ARBÖ és a GTÜ tesztjén is "Különösen ajánlott" minősítést kapott a Continental prémium téli abroncsa. Azonban nem csak a szakemberek, hanem az autórajongók is a Continental márkát tartják a legjobbnak. A német Sport Auto magazin "Best Brand 2014" közönségszavazásának "Legjobb abroncsmárka" kategóriáját toronymagasan, az olvasók szavazatainak 48,3%-át megszerezve nyerte meg a hannoveri abroncsgyártó.Négyszeres teszt győztes a ContiWinterContact™TS 850Az előző évhez hasonlóan idén is mindkét tesztelt méretben első helyen végzett a ContiWinterContact™TS 850 a legnagyobb német autóklub, az ADAC, valamint az osztrák ÖAMTC és a svájci TCS autóklubok, illetve a német Stiftung Warentest fogyasztóvédelmi szervezet közös idei téliabroncs-tesztjén.Ezúttal 14, a kisautók számára ideális 175/65 R 14-es méretű, és 14 kompakt és középkategóriás modellre való 195/65 R 15 méretű abroncsot teszteltek a szakemberek. A nagyobb méretkategória kapcsán a ContiWinterContact™TS 850 összességében kiegyensúlyozott teljesítményét, valamint havas, vizes és száraz úton egyaránt kiemelkedő eredményeit, illetve alacsony gördülési ellenállását és hosszú élettartamát emelték ki a tesztelők. A kisebb méretet felvonultató tesztben példás kiegyensúlyozottsága mellett jégen és vizes úton mutatott irányíthatóságával, valamint magas kopástűrésével hívta fel magára a figyelmet a ContiWinterContact™TS 850.Azautomotorundsportideitéliabroncs-tesztjétisgyőzelemmelzártaa ContiWinterContact™TS 850. Az autós szaklap szakemberei 10 különféle márkájú, 205/55 R 16 méretű, középkategóriás autókra optimalizált téli abroncsot hasonlítottak össze. A legjobbnak ítélt "Különösen ajánlott" minősítéssel végző Continental abronccsal kapcsolatosan a tesztelők a vizes útfelületen elért kiemelkedően jó eredményt emelték ki, akik szerint "A havon mutatott jó teljesítményt kiemelkedőn jó havas útfelületi viselkedéssel és élénk kormányreakciókkal kombinálja az abroncs. Páratlanul kiegyensúlyozott teljesítménye közép-európai téli útviszonyok között a lehető legjobb választássá teszi a Continental abroncsát, amelynek alacsony gördülési ellenállása is példás."Ugyanúgy a 205/55 R 16-os méretben tesztelt 10 téli abroncsot az Auto Zeitung szerkesztősége is, melyben a ContiWinterContact™TS 850 ebben az összehasonlításban is minden versenytársat maga mögé utasította. A német autós magazin szerkesztői "hókirály" jelzővel illették a Continental abroncsot, amelynek határhelyzetben mutatott biztonságos viselkedését és gazdaságos üzemeltethetőségét is dicsérték.Szintén a középkategóriás modellekhez ideális 205/55 R 16-os méretet választotta idei közös tesztjéhez a német Auto Club Europa, az osztrák ARBÖ autóklub, valamint a német GTÜ műszaki szakértői intézet. A három szervezet szakemberei 10 abroncsot vizsgáltak havas, jeges, vizes és száraz útfelületen. "A ContiWinterContact™TS 850 átlag feletti teljesítményt nyújtott egy nagyon erős mezőnyben, sikeresen megcsillogtatva páratlan erényeit téli és nedves útviszonyok között. Ezek a téli gumiabroncsok szempontjából legfontosabb tesztkritériumok, hiszen a hideg évszakban általában vizesek, vagy hóval, esetleg jéggel fedettek az útjaink", mondta a kiváló eredményeket kommentálva Alexander Bahlmann, a Continental személy- és kishaszongépjármű-gumiabroncs üzletág PR vezetője."Meggyőző vizes úton mutatott teljesítményével igazi téli specialista", olvasható az Autobild idei téliabroncs-tesztjében a ContiWinterContact™ TS 850 kapcsán. A német autós hetilap összesen 50 különböző márkájú, 225/50 R 17 méretű téli abroncsot vizsgált, amelyek közül először egy kétlépcsős vizes és havas fékezési teszt során kirostálták a 34 legrosszabbul teljesítőt. A továbbjutott 16 abroncsot összesen 16 szempont szerint vizsgálták meg a szakemberek, akik a rövid fékutakat, a jó vízre felúszás elleni védelmet és a hosszú élettartamot is kiemeltéka Continental gumiabroncsával kapcsolatosan, így az "Példás" minősítést kapott. A teszt legjobb 16 abroncsa közé a Continental csoport termékei közül a ContiWinterContact™ TS 850-en kívül még a Semperit Speed-Grip 2, az Uniroyal MS plus 77 és a Barum Polaris 3 is bejutott."Különösen ajánlott" minősítés a vadonatúj WinterContact™TS 850 P-nek isRemekül szerepelt az idei szezonban bemutatkozó Continental WinterContact™TS 850 P is. A Continental közép- és felsőkategóriás személyautók és szabadidőjárművek számára kifejlesztett új téli gumiabroncsa "Példás" minősítést kapott a nagyteljesítményű autókra specializálódott Autobild sportscars magazin tesztjén. A 6 különféle 235/35 R 19 méretű téli gumiabroncs közül egyedülálló vizes útfelületen mutatott teljesítményével, remek irányíthatóságával és rövid fékútjával emelkedett ki a Continental abroncsa, amit alacsony gördülési ellenállása miatt is külön megdicsértek a tesztelők.A Continental WinterContact™TS 850 P 16 és 20 col közötti átmérőjű keréktárcsákhoz megfelelő méretekben érhető el, 205 és 275 mm közötti abroncsszélességgel, és akár 270 km/h legnagyobb sebességet lehetővé tévő W sebességindexszel."Természetesen nagyon örülünk a Continental márkával és a prémium téli abroncsainkkal kapcsolatos pozitív visszajelzéseknek", nyilatkozta a kiemelkedően jó eredmények kapcsán Alexander Bahlmann. "Ugyanakkor az elismerések újabb motivációt is jelentenek számunkra, hogy a kiemelkedő minőségű termékeinket még tovább fejlesszük annak érdekében, hogy az autósok és a tesztelő szakemberek a jövőben is legalább ennyire elégedettek legyenek velük. Célunk, hogy prémiumkategóriás abroncsainkkal hozzájáruljunk a közúti közlekedés biztonságához Európa-szerte."Forrás: Continental.hu
Hankook i-Flex: abroncs levegő és felni nélkül!
i-Flex néven mutatta be legújabb fejlesztését a HankookA magyarországi gyárral is rendelkező Hankook a Frankfurti Autószalonon mutatta be az i-Flex nevű újdonságát, amely a Michelin és a Bridgestone hasonló megoldása után egy újabb, tömlő nélküli defekt által nem veszélyeztetett kereket mintáz.Eredetileg holdjárókhoz kezdték kifejleszteni, majd az amerikai hadsereg harapott rá az ötletre, de ez az első alkalom, hogy kifejezetten polgári alkalmazásra szánt levegő nélküli abronccsal találkozunk, méghozzá az egyik nagy gumiabroncs-gyártó fejlesztésének eredményeképp.A Hankook mérnökei különleges gumikeverékből és szerkezettel készítették el a jelenlegi felnit és abroncsot egyszerre kiváltó abroncsot. A jelenleg használt abroncsoknál jóval nagyobb gumi-arány (nem csak az oldalfal magassága, hanem a kerék átmérőjének lényegében a fele) miatt sokkal simább gördülést biztosít az i-Flex, amely sokkal könnyebb és alacsonyabb gördülési zajjal is bír a mai kerekekhez képest. Ráadásul az új fejlesztésnek, azaz az i-Flex anyagának 95 százaléka újrahasznosítható, tehát környezeti terhelés tekintetében is kimagasló megoldást jelent.A Hankook egyelőre koncepcióként mutatja be az új fejlesztést, 155/590R14-es méretben (155 mm széles, 590 mm abroncsátmérő, 14 hüvelykes "felni" átmérő).Ahogy a már korábban hasonló termékkel próbálkozott gyártók sem, úgy a Hankook se mer pontos időpontot mondani arra, mikor kerülhet sorozatgyártásba a különleges kerék.A Hankook egyébként több fejlesztésen is dolgozik a hagyományos gumiabroncsok piacán. Ilyen fejlesztés például azeMembranetechnológia, mely egyelőre szintén koncepció még. Lényege, hogy a futófelület közepe csak nagy sebesség mellett kerül bevetésre, maximális tapadást és kezelhetőséget biztosítva az autónak. Ugyanakkor alacsony sebességnél - pl. városi vezetés - csak minimális az úttal való érintkezés, alacsonyabb ellenállást, ezáltal pedig jobb fogyasztást garantálva. Erről egy videót is közzé tettek:
Több kategóriában is sikeres volt a Continental
Az európai Autóklubok az elérhető legmagasabb minősítéssel tüntették ki a ContiPremiumContact™ 5 teljesítményétA ContiSportContact™ 5 az ADAC nyáriabroncs-tesztjének győzteseAz AutoBild allrad magazin tesztjén a ContiCrossContact™ UHP diadalmaskodottA teszteket végző szakemberek tapasztalatai újra megerősítik azt, hogy az Uniós abroncscímke nem nyújt megfelelő segítségetIdén is remekül szerepeltek a Continental termékei a nyárigumiabroncs-teszteken. Az autóklubok és a szakújságok által elvégzett összehasonlítások során, több kategóriában is győzelemmel, valamint kiemelkedő eredménnyel hívták fel magukra a figyelmet.Itt töltheti le a sajtócikket pdf-formátumban (143 Kb).ContiPremiumContact 5Kettős sikert aratott a ContiPremiumContact™ 5Az idei szezon első nyáriabroncs-tesztjében 16 gumiabroncsot hasonlított össze az Európai Autóklub (ACE). A 195/65 R 15 méretű európai, amerikai és ázsiai gyártóktól származó abroncsok mezőnyében a ContiPremiumContact™ 5 "Különösen ajánlott" minősítést kapott. A kompakt és középkategóriás autók széles köréhez alkalmas abroncs remek vízre felúszás elleni védelmét és kitűnő irányíthatóságát külön kiemelték a tesztelők."Kiváló fékteljesítmény, extrém biztonság." Ezekkel a szavakkal jellemezték a német Auto Zeitung magazin tesztelői a ContiPremiumContact™ 5 abroncsot. A szakújság középkategóriás autókra szánt abroncsokat hasonlított össze 215/55 R 16-os méretben. A 13 tulajdonságot vizsgáló tesztben a szakértők egybehangzóan ajánlották a fogyasztók részére a Continental abroncsát. Az abroncs kiegyensúlyozottsága, valamint nagyon alacsony gördülési ellenállása mellett kiemelkedő kezelhetőségével és rövid fékútjával hívta fel magára a figyelmet, amely számos vezető európai, illetve ázsiai autómárka modelljére kerül gyári szerelésben a kompakt méretosztálytól a felső-középkategóriáig.ContiSportContact 5A ContiSportContact™ 5 az "egyik legjobb gumiabroncs"A sportautók mellett a kompakt- és középkategóriás gépjárművek számára is elérhető ContiSportContact™ 5 a legnagyobb német autóklub tesztjén végzett az első helyen. Az ADAC közel húsz különböző márkájú 225/45 R 17 méretű abroncsot vizsgált. A Continental abroncsánál a vizes útfelületen nyújtott remek kezelhetőséget, a kiváló száraz úton biztosított teljesítményt, a kiegyensúlyozottságot és az alacsony üzemanyag-fogyasztást emelték ki a szakértők, akik szerint a ContiSportContact™ 5 az "egyik legjobb gumiabroncs".ContiCrossContact UHPA SUV-abroncsok kategóriáját a ContiCrossContact™ UHP nyerteUgyancsak győzelmet ünnepelhetett a ContiCrossContact™ UHP, amely a szabadidőautókkal és terepjárókkal foglalkozó AutoBild allrad magazin tesztjén bizonyult a legjobbnak. A közepes méretű szabadidőautók széles körének ajánlott 235/65 R 17 méretű abroncsot különlegesen rövid száraz és vizes útfelületen nyújtott fékútja, precíz kormányozhatósága, valamint nagyon jó terepjáró képessége miatt is dicsérték.A szakértők a neves európai, amerikai és ázsiai termékek mellett kevéssé ismert, olcsó abroncsokat is vizsgáltak a tesztben… lesújtó eredménnyel! "Az olcsó abroncsot felszerelve még a legmodernebb szabadidőautók is csak egy 60-as évekbeli terepjáró fékútjára voltak képesek, különösen vizes úton", írták a magazin tesztelői, akik szerint "a jó minőségű abroncsok nyilvánvaló biztonsági előnyei feltétlenül megérik a viszonylag szolid felárat." A Continental szabadidőautókra szánt abroncsok széles palettáját kínálja vásárlóinak a közúti és a terephasználatra egyaránt. Például, már a ContiSportContact™ 5 abroncsnak is létezik egy speciális, SUV-okhoz kifejlesztett változata, amely ideális közepes és nagyméretű szabadidőautókhoz.Nem minden esetben megbízható az EU abroncscímkeA nedves és száraz útfelületen végrehajtott mérések mellett a tesztelők az EU abroncscímkén feltüntetett adatok hitelességét is vizsgálták. Bár a gördülési ellenállást, a vizes felületen mért fékutat, illetve a zajkibocsátást tartalmazó címkék adatai többnyire helytállónak bizonyultak, a tapasztalatok szerint nem minden esetben felelnek meg a valóságnak. "Nem minden esetben megbízhatóak a gyártók által közzétett adatok", vonták le a következtetést a szakemberek.Forrás: www.ontinental.hu