Gumiflex Kft. - GumiAbroncsok és Felnik Kis és nagy kereskedelme!

Hírek / Aktualitások

HVG állásbörzén az Apollo Tyres
(2016-03-03 12:53)

A Budapesten megrendezésre kerülő HVG állásbörzén toboroz tovább az Apollo Tyres. Az alábbi interjút ott adták, a HVG munkatársának.

Egy éve kezdték a munkaerő-toborzást a Gyöngyöshalászon épülő indiai tulajdonú abroncsgyárba, és a most vizsgázó szakemberek már a gépek telepítésénél fognak segédkezni – tudtuk meg a HVG állásbörzén is saját standdal jelen lévő Apollo Tyres Hungarytól.

Eddig teljesültek a munkaerő-toborzással kapcsolatos elképzeléseinknek – az első, mintegy 80 fős csoportunk szakképzése és felkészítése éppen eljutott a vizsgákig – mondta Bányai Tibor, az Apollo Tyres Hungary HR igazgatója.

A hazánkban első európai zöldmezős gyárát építő indiai abroncsmulti elsősorban személygépkocsikhoz téli, nyári és négyévszakos gumiabroncsok gyártását végzi majd Magyarországon, de Gyöngyöshalászon készülhetnek majd könnyű teherautókhoz, tehergépjárművekhez és autóbuszokhoz való abroncsok is. Az összesen több mint 442 millió euró értékű beruházást a magyar kormány 48,2 millió euró közvetlen támogatással, 2,8 millió euró foglalkoztatási támogatással és 44,7 millió euró adókedvezménnyel támogatja. A tervek szerint a heves megyei településen épülő beruházással 975 új munkahelyet hoznak létre. A gyár 2017-ben kezdheti meg a termelést.

Az Apollo Tyres 1200 órás szakemberképzési rendszerében a jelentkezők 7 és fél hónapos tanfolyamon vesznek részt, közben 3 hónapig külföldön (Hollandiában, illetve Indiában – a cég két nagy gyárában) is tanulnak. Bárnyai Tibor elmondta: az eddig elindított két csoport összlétszáma 160 fő, a második csoport majd májusban vizsgázik. Akik sikerrel veszik ezt az akadályt is, azok a gyöngyöshalászi üzemépítésben az áprilistól kezdődő géptelepítésekbe is bekapcsolódnak majd, így a frissen végzett szakembereket a cég a leendő gépeik beüzemelésénél is felhasználja majd.

A cég június-július folyamán elindítja majd a harmadik szakemberképzési turnusát is; a 80-100 fős létszám az eddigiekhez hasonlóan a hazai képzés mellett hollandiai és indiai terepen is megfordul majd. Az Apollo Tyres emellett beszállt a duális képzési rendszerbe is, jelenleg két középiskolával; a gyöngyösi József Attila Szakközépiskolával, illetve a hevesi Eötvös József iskolában alakítják ki három különböző képzés körülményeit. Ezek közül kettő (a 4+1 éves, illetve az érettségi utáni 2 éves) gumiipari technikusi képzésként működik majd. De a gumigyár jövő februártól a Miskolci Egyetemmel közösen, keresztféléves képzésben abroncsgyártó mérnökképzést is indítana.

 

Szerző: hvg.hu
Forrás: http://hvg.hu/kkv/20160302_Van_meg_jo_munkahely_az_Apollo_gyarban

 

Hozzászólások

További hírek

Most már biztos: az Apollo minket választott!
Az Apollo Tyres megerősítette, hogy Magyarországon lesz az első Indián kívüli zöldmezős beruházásaA Kelet-Európába tervezett zöldmezős létesítmény felállítására vonatkozó szükséges igazgatósági jóváhagyást követően az Apollo Tyres megerősítette, hogy a létesítmény Magyarországon épül meg. Hazánkra a környező közép-kelet-európai és ázsiai országokkal kapcsolatos számos tényezőt követően esett a választás.Az Apollo Tyres az elkövetkező 5 évben 475 millió eurót szán a Gyöngyöshalász közelében található új ipari zónába tervezett létesítmény felállítására. A felépült gyár évente 5,5 millió személygépkocsi és könnyű tehergépjármű, valamint 675 000 nehéz teherautó gyártására lesz képes. A létesítményben Apollo és Vredestein márkájú abroncsokat is fognak gyártani, és a meglévő holland Apollo Tyre gyárral kiegészülve az egész európai piacot ellátja majd.
Téli utakon is biztonságban
Szeszélyes idén az időjárás. A nyári meleget hirtelen hűvös ősz követi, és ahogyan rohannak a hetek, hamarosan nyakunkon a tél.Nem korai tehát a téli gumikról beszélni, már csak azért sem, hogy elkerüljük a váratlanul lehűlő idő, jegessé, havassá váló utak miatti tumultust a szakszervizeknél.–- A gumiabroncsokra mindenképpen nagyon oda kell figyelni, hiszen csakis ez a része érintkezik az autónak a sokszor csúszós autóúttal, – hangsúlyozza szakértőnk,Varga Gábor, a fehérvári Gumiflex Kft. ügyvezetője. – Amennyiben nem cseréljük le időben az abroncsokat, sajnos számolnunk kell azzal a ténnyel, hogy nem keletkezik megfelelő tapadás az útfelülettel, így az autó akár irányíthatatlanná is válhat.A nyári abroncsok szerkezetét a forró aszfalthoz alakították ki, így az nem képes kellő tapadást biztosítani télen. A havas, csúszós utakon kormányozhatatlanná válhat az autó. Ez balesetveszélyes, tehát a hidegebb időkben mindig cseréljük le az abroncsokat. A nyári gumi a hideg levegő hatására megkeményedik, így egyáltalán nem lesz rugalmas, vagyis nem tud alkalmazkodni a külső környezethez. Amikor a levegő hőmérséklete tartósan plusz 7 Celsius fok alá csökken, fokozottan ajánlott autónk nyári abroncsait télire váltani, tanácsolja az ügyvezető. De miben is áll a különbség azon túl, hogy jobb úttartással, és kényelmesebb vezetéssel számolhat téligumi használatával a hideg hónapokban? Az anyagösszetételt szemügyre véve egyértelmű különbségként hozható fel a szilika összetevő, mely arról gondoskodik, hogy a hét fok alatti hidegben se váljon merevvé az autógumi. Ez azért rendkívül fontos, mert így megvalósulhat továbbra is a tökéletes tapadás, és a féktávolság is javul, még vizes, havas viszonyok között is, magyarázza Varga Gábor.Más kérdés, hogy sajnos a mai napig sokan kidobott pénzként értékelik a téli gumik vásárlását, pedig ennél összetettebb a kép. A téli abroncs ára ugyanis nem feltétlenül abban mérendő le, hogy adott pillanatban mennyit hagytunk a gumisnál, hiszen amint megúszunk egy kisebb koccanást, máris megtérül a befektetés. Márpedig a legolcsóbb téli gumi is sokkal jobb választás, mint egy nyári, ráadásul, az olcsóbbak között is vannak kifejezetten jók. A gumik árán igen, mennyiségükön viszont nem szabad spórolni: balesetveszélyes gyakorlat, hogy a hajtott kerekekre kerül csak téli gumi. Az sosem megoldás, hogy az egyik tengelyen van tapadás, a másikon nincs. A téli gumi abban is különbözik a nyáritól, hogy a minimálisan javasolt profilmélysége 4 milliméter. Ez alatt már jelentősen veszt a tapadásából, kapaszkodó képességéből. Egy 3 milliméteres téli gumi csupán száraz felületen ad megfelelő tapadást, amint leesik valamilyen csapadék, vagy fagyni kezd, kezelhetetlenné válik az autó.Aki a nyári szettet a következő időszakban szándékozik lecserélni, annak azt tanácsolja a szakember hogy elpakolás előtt ellenőrizze a gumikat. Csak ezt követheti a helyes tárolás. Aki gumisnál, szakemberrel végezteti a cserét, jó kezekben tudhatja az abroncsokat: a leszerelés és a kerékvizsgálat után a tárolást némi díj ellenében akár helyben megoldják. Aki viszont elegendő hellyel rendelkezik otthon, természetesen maga is elrakhatja a gumikat, azonban érdemes néhány dologra ügyelni.A komplett kerekeket, tehát gumit és felnit, a legjobb fekve és egymásra fektetve elhelyezni. A felni nélküli gumikat állítva tegyük el, és a téli hónapokban többször forgassuk meg, ezzel megelőzhetjük a gumik deformálódását. Tárolásukra sötét, száraz, hűvös és nem túl szellős hely a legideálisabb. Semmiféleképpen ne helyezzük el a gumikat vegyszerek, kenőanyagok, vagy üzemanyag közelében, hangzik a jótanács.Forrás: www.feol.hu
Miért ne közlekedjen nyáron téli abroncsokkal?!
Hogyan változnak a téli gumiabroncs tulajdonságai nyáron?- A téli abroncsok fékútja lényegesen hosszabb nyári időjárási körülmények között - Az irányíthatóság közel 15%-kal romlik - Többet fogyaszt az autó, és gyorsabban kopnak az abroncsok A hosszúra nyúlt idei téli szezon után a vezetők egy része úgy gondolhatja, hogy egész évben fent hagyják autójukon a téli gumiabroncsokat. Ez azonban helytelen gondolat, figyelmeztet Dr. Andreas Topp, a Continental téliabroncs-fejlesztőrészlegének vezetője. „A meleg évszakban a téli abroncsok fékútja jelentősen hosszabb, irányíthatóságuk pedig lényegesen rosszabb, mint a nyári gumiabroncsoké.” A nyári melegben végrehajtott tesztek eredményei szerint, egy 100 km/h sebességről megkezdett vészfékezés során a téli abroncsokkal szerelt személyautó nagyjából 6 m-rel később kerül álló helyzetbe, mint a nyári abroncsokkal szerelt társa. „Ez több mint egy autóhossz”, jegyzi meg a Continental szakértője, kiemelve, hogy a nyári gumiabroncsokkal szerelt személygépjármű megállásának pillanatában a téli abroncsokkal szerelt jármű sebessége, még mindig 37 km/h. Nyári körülmények között a meghosszabbodó fékút mellett a téli abroncsokkal szerelt autó irányíthatósága is jelentősen romlik, amely különösen a nagy sebességgel végzett elkerülő manővereknél veszélyes. „Nagyjából 15%-os visszaesést mértünk a kormányzási precizitást illetően”, mondja Andreas Topp. Egy nyári gumiabroncsokkal gond nélkül végrehajtható 80 km/h sebességű kikerülési manőver téli abroncsokon már 70 km/h sebesség alatt is kritikus lehet nyári körülmények között. „Az első mindig a biztonság”, hívja fel a figyelmet a Continental szakértője. A téli abroncsok még azoknak sem jó választás, akik kizárólag városi forgalomban használják autójukat. A meleg évszakban nagyobb a téli abroncsok kopásának mértéke, a gördülési ellenállásuk pedig 15%-kal is nagyobb lehet, érezhetően növelve ezzel az autó fogyasztását. Éppen ezért a Continental mindenkinek azt javasolja, hogy a nyári gumiabroncsokat a meleg évszakban, a téli gumiabroncsokat pedig az év hidegebb hónapjaiban használja.(Forrás: Continental.hu)