Gumiflex Kft. - GumiAbroncsok és Felnik Kis és nagy kereskedelme!

Hírek / Aktualitások

Hankook i-Flex: abroncs levegő és felni nélkül!
(2013-09-11 07:58)

i-Flex néven mutatta be legújabb fejlesztését a Hankook

 
A magyarországi gyárral is rendelkező Hankook a Frankfurti Autószalonon mutatta be az i-Flex nevű újdonságát, amely a Michelin és a Bridgestone hasonló megoldása után egy újabb, tömlő nélküli defekt által nem veszélyeztetett kereket mintáz. Eredetileg holdjárókhoz kezdték kifejleszteni, majd az amerikai hadsereg harapott rá az ötletre, de ez az első alkalom, hogy kifejezetten polgári alkalmazásra szánt levegő nélküli abronccsal találkozunk, méghozzá az egyik nagy gumiabroncs-gyártó fejlesztésének eredményeképp.
 
A Hankook mérnökei különleges gumikeverékből és szerkezettel készítették el a jelenlegi felnit és abroncsot egyszerre kiváltó abroncsot. A jelenleg használt abroncsoknál jóval nagyobb gumi-arány (nem csak az oldalfal magassága, hanem a kerék átmérőjének lényegében a fele) miatt sokkal simább gördülést biztosít az i-Flex, amely sokkal könnyebb és alacsonyabb gördülési zajjal is bír a mai kerekekhez képest. Ráadásul az új fejlesztésnek, azaz az  i-Flex anyagának 95 százaléka újrahasznosítható, tehát környezeti terhelés tekintetében is kimagasló megoldást jelent.
 
 
A Hankook egyelőre koncepcióként mutatja be az új fejlesztést, 155/590R14-es méretben (155 mm széles, 590 mm abroncsátmérő, 14 hüvelykes "felni" átmérő). Ahogy a már korábban hasonló termékkel próbálkozott gyártók sem, úgy a Hankook se mer pontos időpontot mondani arra, mikor kerülhet sorozatgyártásba a különleges kerék.
 
A Hankook egyébként több fejlesztésen is dolgozik a hagyományos gumiabroncsok piacán. Ilyen fejlesztés például az eMembrane technológia, mely egyelőre szintén koncepció még. Lényege, hogy a futófelület közepe csak nagy sebesség mellett kerül bevetésre, maximális tapadást és kezelhetőséget biztosítva az autónak. Ugyanakkor alacsony sebességnél - pl. városi vezetés - csak minimális az úttal való érintkezés, alacsonyabb ellenállást, ezáltal pedig jobb fogyasztást garantálva. Erről egy videót is közzé tettek:
 
 
 

Hozzászólások

További hírek

Most már biztos: az Apollo minket választott!
Az Apollo Tyres megerősítette, hogy Magyarországon lesz az első Indián kívüli zöldmezős beruházásaA Kelet-Európába tervezett zöldmezős létesítmény felállítására vonatkozó szükséges igazgatósági jóváhagyást követően az Apollo Tyres megerősítette, hogy a létesítmény Magyarországon épül meg. Hazánkra a környező közép-kelet-európai és ázsiai országokkal kapcsolatos számos tényezőt követően esett a választás.Az Apollo Tyres az elkövetkező 5 évben 475 millió eurót szán a Gyöngyöshalász közelében található új ipari zónába tervezett létesítmény felállítására. A felépült gyár évente 5,5 millió személygépkocsi és könnyű tehergépjármű, valamint 675 000 nehéz teherautó gyártására lesz képes. A létesítményben Apollo és Vredestein márkájú abroncsokat is fognak gyártani, és a meglévő holland Apollo Tyre gyárral kiegészülve az egész európai piacot ellátja majd.
új MICHELIN CrossClimate
Új fejezet a történelemben… A Michelin 2015 májusában vezette be az európai piacra a MICHELIN CrossClimate-ot, az első, téli időszakban is használható nyári abroncsot. Az új MICHELIN CrossClimate abroncsban a nyári gumiabroncsokban használt technológiához téli abroncstechnológia társul. Technológiák, amelyekről eddig mindenki azt gondolta, hogy egymással összeegyeztethetetlenek. A MICHELIN CrossClimate eredeti újdonság: bármilyen időjárási körülményhez könnyen alkalmazkodik. Ez az egyetlen olyan gumiabroncs, amely magában foglalja a nyári és a téli abroncsok legjobb tulajdonságait: - száraz felületen is rövid a féktávolsága, - az európai abroncscímkézési rendszerben a legjobb, ’A’ minősítést érte el a nedves tapadási kategóriában, - Three Peak Mountain Snow Flake (3PMSF, „három hegycsúcs hópehely”) tanúsítással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy egész évben használható, még azokban az országokban is, ahol speciális téli felszereltséget írnak elő. Az új MICHELIN CrossClimate abroncs mindemellett rendelkezik a hagyományosnak mondható MICHELIN abroncsjellemzőkkel: hosszú élettartamú, energiatakarékos és kényelmes utazást biztosít. Az új abroncs kiegészíti a MICHELIN nyári és téli abroncskínálatát – huzamosabb ideig tartó télies időszakban és bizonyos körülmények között azonban továbbra is a kifejezetten téli gumiabroncs használata javasolt. Az új MICHELIN CrossClimate abroncsban három technológia egyesül: 1. Innovatív gumikeverékek: az egyik a futófelületbe kerülő, optimális tapadást nyújtó, új gumikeverék. Az anyag rugalmassága lehetővé teszi, hogy a gumi kitöltse az útfelület apró egyenetlenségeit, hidegben és melegben egyaránt. Optimális tapadást biztosít bármely évszakban (havas, vizes, száraz felületen). A másik, a futó alá beépített új keverék az üzemi felmelegedés csökkentésével az üzemanyag-takarékosságra van jótékony hatással. A Michelin fejlesztőinek sikerült megoldást találniuk arra, hogy csökkenthető legyen az elveszett energiamennyiség: újgenerációs, szilika-alapú adalékkal javították a gumikeveréket, így a MICHELIN CrossClimate üzemanyag-fogyasztása csökkent. 2. Egyedi, V-alakú futómintázat és új, önzáró (3D) lamellák. A változó ferde szögű, V-alakba rendeződő mintázat optimális tapadást tesz lehetővé havas felületen: - Az oldalirányú erők ellensúlyozására a futófelület középső részén a gumiblokkok speciális szöget zárnak be. - A hosszirányú erők ellensúlyozására a vállzóna blokkjai nagyobb szöget zárnak be. 3. A V-mintázatú futófelületet új önzáró 3D lamellák egészítik ki: a hullámos formájú, különböző vastagságú és komplex geometriájú mély lamellák, mint apró karmok kapaszkodnak a havas felületen, így növelik az abroncs vonóerejét. A függőleges és oldalirányú hullámos lamellák önzáróak, vagyis egymásra záródva merevebbé teszik a futófelületet: stabilabb lesz a mintázat, akár hosszirányú (fékezés, gyorsítás), akár oldalirányú (kanyarodás) erők hatnak rá. A kormányzás ezáltal pontosabb, a menetteljesítmény száraz felületen általában jobb lesz. A beépített csúcstechnológiás megoldások eredményeképpen stabilabb, merevebb futófelületű, vagyis száraz felületen pontosabban kormányozható és ellenállóbb abroncsot kapunk.
WinterContact TS 860 - Maximális biztonság egész télen
Prémium minőségű abroncs a Continental abroncsok-tól. Az újdonságot az innovatív összetételű keverék adja. Az innovatív fejlesztésű Cool Chili™ technológia alapját egy új összetételű szilika-keverék adja, amely kiváló tapadást és nagyszerű fékteljesítményt garantál vizes úton. A rugalmas polimer-mátrixnak, valamint egy újonnan kifejlesztett gyantának köszönhetően a WinterContact™ TS 860 futófelülete még a leghidegebb időben is flexibilis marad, így a fékerőt rendkívül hatékonyan képes átvinni vizes, havas és jeges úton is. A WinterContact™ TS 860 vonóerő-átadást növelő 3D csatornarendszere egyedülálló talajkapcsolatot hoz létre hóval borított útfelületen, különösen kanyarodáskor. A hó a mintázat központi csatornáinak függőleges oldalán kialakított mintegy 1.000 db hómegtartó gátba is beletapad. Ez a Snow Curve+ technológia lehetővé teszi az oldalirányú erőhatások hatékonyabb átvitelét az útfelületre, és sokkal jobb tapadást biztosítanak kanyarvétel esetén. További információk az abroncsról:https://www.continental.hu/car/tires/wintercontact-ts-860