Gumiflex Kft. - GumiAbroncsok és Felnik Kis és nagy kereskedelme!

Hírek / Aktualitások

Gumiabroncs jelölések!
(2013-03-04 11:00)
2012-ben az 1222/2009-es, az abroncsok jelölésére vonatkozó EU rendelet értelmében új, standardizált abroncsjelöléseket vezetnek majd be. A jelölés célja, hogy a fogyasztók jobban megismerhessék az egyes abroncsok 3 kulcsfontosságú teljesítmény-jellemzőjét: biztonsági teljesítményét a nedves tapadáson keresztül, valamint a környezetvédelmi tulajdonságokat az áttekinthető fogyasztási és külső gördülési zajszint adatok alapján.
 
A rendelet 2012. november elsejétől lesz közvetlenül alkalmazandó és kötelező érvényű az EU egész területén a személygépkocsik, könnyű- és nehéztehergépjárművek 2012. július 1-e után gyártott abroncsai esetén. A Goodyear Dunlop proaktívan viszonyul a kérdéshez, és már 2010-ben fokozatosan alkalmazni kezdi a jelölési információkat annak érdekében, hogy a fogyasztók kellően tájékozottak legyenek abroncsaink üzemanyag-hatékonysága, nedves tapadása és a zajszintje terén. Ennek köszönhetően a fogyasztók már az EU rendelet bevezetése előtt is nagyobb áttekinthetőséget élvezhetnek.
 
Annak érdekében, hogy a fogyasztók az üzemanyag-hatékonyság, a nedves tapadás és a külső gördülési zajszint tekintetében megfelelő információkkal rendelkezzenek, az abroncskereskedők biztosítják, hogy a fogyasztók számára az értékesítési pontokon kihelyezett abroncsok futófelületén ott legyen az abroncsmatrica, vagy az ilyen abroncsok közelében megtalálhatóak legyenek a jelölések. Amennyiben a fogyasztónak kínált abroncsok nem láthatók, kötelező még a vásárlás előtt a fogyasztó rendelkezésére bocsátani az adatokat. Ezen túlmenően e három tényezőre vonatkozó tájékoztatást a számlára is rá kell nyomtatni, vagy mellékelni kell ahhoz.
 
Az új jelölések:
 
 
Az üzemanyag-hatékonyságra és  a nedves tapadásra vonatkozó jelölés a már használatban lévő energiahatékonysági jelölésekre emlékeztet: a legjobb teljesítményű abroncsot „A” jelöli, míg „G” a jelenleg legalacsonyabb teljesítményű, de a törvényeknek még megfelelő kategória. A külső zajszintet decibel értékkel fejezik ki, egy, kettő vagy három hanghullám-szimbólummal együtt.
 
Nedves tapadás (1)kép
 
A diagram az abroncs egy igen fontos biztonsági jellemzőjéről tájékoztatja a fogyasztót: ez a nedves tapadás. A jobb nedves tapadás csökkenti a nedves utakon tapasztalható fékutat. Jelenleg a nedves tapadás jelölései csak a személygépkocsik abroncsai esetében kerültek meghatározásra. Iparági fejlesztések irányulnak olyan módszerek kialakítására, amelyek a kishaszon gépjárművek és a nehéztehergépjárművek nedves tapadásának mérését is lehetővé teszik. Ezek bevezetésére 2012 novemberében, az EU rendelkezéssel egy időben, vagy azt megelőzően kerül majd sor.
 
Üzemanyag-hatékonyság (2)kép
 
Ez a diagram jelzi az üzemanyag-hatékonyság szintjét, érzékeltetve az egyes abroncsok egymáshoz viszonyított teljesítményét. Az abroncs gördülő ellenállása határozza meg az üzemanyag-hatékonyságot.
 
Külső zajszint (3)kép
 
Az abroncs jelölésének ez az eleme az abroncs által keltett külső zajszintről nyújt tájékoztatást. A külső zajszintet decibel értékkel fejezik ki, egy, kettő vagy három hanghullám-szimbólummal együtt. A legjobb teljesítmény jele egy hanghullám, mely azt jelenti, hogy az abroncs zajszintje legalább 3 dB-lel a jövőben bevezetésre kerülő törvényi határérték alatt marad. A leggyengébb teljesítmény jele három fekete hanghullám. Ez olyan zajszintet jelöl, amely a jelenlegi maximális határérték és a 2012 és 2016 között hatályba lépő 661-es rendeletben bevezetésre kerülő új, alacsonyabb határérték közé esik.
 
Forrás: Goodyear

Hozzászólások

További hírek

Miért ne közlekedjen nyáron téli abroncsokkal?!
Hogyan változnak a téli gumiabroncs tulajdonságai nyáron?- A téli abroncsok fékútja lényegesen hosszabb nyári időjárási körülmények között - Az irányíthatóság közel 15%-kal romlik - Többet fogyaszt az autó, és gyorsabban kopnak az abroncsok A hosszúra nyúlt idei téli szezon után a vezetők egy része úgy gondolhatja, hogy egész évben fent hagyják autójukon a téli gumiabroncsokat. Ez azonban helytelen gondolat, figyelmeztet Dr. Andreas Topp, a Continental téliabroncs-fejlesztőrészlegének vezetője. „A meleg évszakban a téli abroncsok fékútja jelentősen hosszabb, irányíthatóságuk pedig lényegesen rosszabb, mint a nyári gumiabroncsoké.” A nyári melegben végrehajtott tesztek eredményei szerint, egy 100 km/h sebességről megkezdett vészfékezés során a téli abroncsokkal szerelt személyautó nagyjából 6 m-rel később kerül álló helyzetbe, mint a nyári abroncsokkal szerelt társa. „Ez több mint egy autóhossz”, jegyzi meg a Continental szakértője, kiemelve, hogy a nyári gumiabroncsokkal szerelt személygépjármű megállásának pillanatában a téli abroncsokkal szerelt jármű sebessége, még mindig 37 km/h. Nyári körülmények között a meghosszabbodó fékút mellett a téli abroncsokkal szerelt autó irányíthatósága is jelentősen romlik, amely különösen a nagy sebességgel végzett elkerülő manővereknél veszélyes. „Nagyjából 15%-os visszaesést mértünk a kormányzási precizitást illetően”, mondja Andreas Topp. Egy nyári gumiabroncsokkal gond nélkül végrehajtható 80 km/h sebességű kikerülési manőver téli abroncsokon már 70 km/h sebesség alatt is kritikus lehet nyári körülmények között. „Az első mindig a biztonság”, hívja fel a figyelmet a Continental szakértője. A téli abroncsok még azoknak sem jó választás, akik kizárólag városi forgalomban használják autójukat. A meleg évszakban nagyobb a téli abroncsok kopásának mértéke, a gördülési ellenállásuk pedig 15%-kal is nagyobb lehet, érezhetően növelve ezzel az autó fogyasztását. Éppen ezért a Continental mindenkinek azt javasolja, hogy a nyári gumiabroncsokat a meleg évszakban, a téli gumiabroncsokat pedig az év hidegebb hónapjaiban használja.(Forrás: Continental.hu)
ContiWinterContact™ TS 850
Biztonsága érdekében a legapróbb részletekre is figyelünk!ContiWinterContact™ TS 850 -Új téli abroncs kompakt- és középkategóriás autók részéreA számos technikai innovációnak köszönhetően az új ContiWinterContact™ TS 850 a biztonság új dimenzióját nyitja meg. Az előd modellhez képest az új abroncs téli körülmények között sokkal jobb tapadást, vizes útfelületen pedig rövidebb fékutat biztosít. Mindezekhez pontosabb irányíthatóság, nagyobb futásteljesítmény és még tovább csökkentett gördülési ellenállás társul. Az abroncs szerkezeti felépítésénél alkalmazott világszínvonalú technikai megoldásokkal a Continental mérnökeinek sikerült megalkotniuk azt az abroncsot, amely a biztonságot, a gazdaságosságot és a környezetbarát üzemeltetést az eddigi legmagasabb szinteken garantálja.Sebességindex:T/H/VKeréktárcsa átmérő:15 – 16Gumiabroncs szélesség:155 – 215Széria: 65 – 45Letölthető termékbemutató >>
Kiemelkedő sikereket értek el a Continental abroncsai
Rendkívül jó eredményeket értek el az idei nyáriabroncs-teszteken a Continental termékei. A márka négy prémium nyáriabroncs-típusa is győzelmet aratott az összehasonlításokban. Kettős győzelmet aratott a ContiSportContact 5 A ContiSportContact 5 egyértelmű győzelmet aratott a német Auto Club Europa és az osztrák ARBÖ autóklubok, valamint a német GTÜ műszaki szakértői intézet 11 abroncsot felvonultató közös tesztjében. A mérések során száraz és vizes úton is a legrövidebb fékutakat nyújtotta az abroncs, amelynek példás irányíthatóságát is kiemelték a tesztelők. A 225/45 R 17 méretű gumiabroncsokat vizsgáló, a környezeti szempontokra is kiterjedő, 12 tesztkritériumból álló értékelésben a lehetséges 190-ből 143 pontot gyűjtve diadalmaskodott a Continental sportos abroncsa.Az Auto Zeitung 12 nyári abroncsot összehasonlító tesztjében is a ContiSportContact 5 bizonyult a legjobbnak. A szakértők kiemelték az abroncs tesztben nyújtott legrövidebb fékútját, a jelentős biztonsági tartalékait, valamint a kiváló menetteljesítményét és az alacsony gördülési ellenállását is. Az autós magazin 225/50 R 17 méretben tesztelte az abroncsokat, és a tesztelők összegzése szerint "A vizes és száraz útfelületen is kiválóan teljesítő abroncs egyszerre képes remek menetteljesítményt és teljes körű biztonságot nyújtani minden körülmények között, így megérdemelten lett a teszt győztese."A Continental az elmúlt 50 év legsikeresebb márkája A ContiPremiumContact 5 végzett az élen az Auto Motor und Sport 11 nyári abroncsot vizsgáló tesztjében. A német autós szakfolyóirat tesztelői a remek lassítóképességet, a kanyarstabilitást és a nagy biztonsági tartalékokat emelték ki a Continental prémium abroncsával kapcsolatban. Az aktuális győzelem mellé az "50 év abroncstesztjeinek abszolút győztese" címet is elnyerte a Continental az Auto Motor und Sport szerkesztőségétől. Az abroncsteszteket 1964 óta végző tesztcsapat az elmúlt 50 év eredményeit összesítve arra jutott, hogy 15 első, 16 második és 10 harmadik hellyel egyértelműen a Continental számít a legsikeresebb márkának az Auto Motor und Sport abroncstesztjeinek fél évszázados történetében. A ContiSportContact 5 P és a ContiCrossContact UHP is a győztesek között 6 nagyteljesítményű sportautókra való gumiabroncs között szerzett első helyet a ContiSportContact 5 P az Autobild Sportscars tesztjében. A 19 colos méretű abroncsokat egy 450 lóerős, hátsókerék hajtású Ford Mustang Boss 302 tesztautóra szerelve vizsgálták a tesztelők, az első tengelyen 255/40 R 19, a hátsón 285/35 R 19-es méretben. A mezőnyben egyedüliként "Különösen ajánlott" minősítést kapott a minden tesztelt kritériumban kiemelkedő teljesítményt nyújtó UHP abroncs, amely emellett jelentős biztonsági tartalékaival is felhívta magára a figyelmet. A Gute Fahrt, a német Volkswagen és Audi tulajdonosok magazinjának tesztjén a Continental nagyteljesítményű szabadidőautókra való abroncsa, a ContiCrossContact UHP végzett az első helyen. A 10 különféle európai, ázsiai és amerikai gyártóktól származó, 235/55 R 17 méretű gumiabroncsot vizsgáló tesztet egyedülállóan kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően nyerte meg a Continental prémium terméke. A szakemberek véleménye szerint "Egyedül a ContiCrossContact UHP ért el kiemelkedő eredményeket a gördülési ellenállás és a vizes fékút tesztjében egyaránt, utóbbi ráadásul toronymagasan a legjobb volt az egész mezőnyben."forrás: www.continental.hu