Gumiflex Kft. - GumiAbroncsok és Felnik Kis és nagy kereskedelme!

Hírek / Aktualitások

Continental ContiSportContact™ Vmax
(2013-01-22 13:08)
A Continental bemutatja a világ első olyan közúti gumiabroncsát - a ContiSportContact™ Vmax-ot - melyet 360 km/h sebességhatárig hagytak jóvá. A kimagasló biztonság elengedhetetlenül fontos a gyors és ultra nagy teljesítményre képes gépjárművek esetében, melyek a tuning-műhelyekből kerülnek ki, és 300 km/h fölötti sebességre is képesek.


A ContiSportContact™ Vmax a nagy sikerű ContiSportContact™ 2 továbbfejlesztett változata. Az abroncs mintázata és vázszerkezete úgy került kialakításra, hogy a legmagasabb színvonalú technikai igényeket is kielégítse. A valamelyest kisebb profilmélység és a megnövelt számú barázda az abroncs belső részén csökkenti a magas hőmérséklet kialakulását. Az új hűtő árkok az abroncs belső részén, valamint a mélyebb és szélesebb barázdák a külső oldalon kimagasló hőelvezetést továbbá biztos és dinamikus vezetést biztosítanak nagy sebesség esetén is. A nagy teljesítményhez optimálisan kialakított mintázati kontúr és a megerősített oldalfalak precíz kormányzást és biztos védelmet nyújtanak a rendkívül nagy centrifugális erőkkel szemben.
 
Részletes leírás megtekintése >>>
 

Hozzászólások

További hírek

Hány év után érdemes lecserélni a gumiabroncsokat?
A gumi olyan felszerelés, amely nem csupán kopik a kilométerek megtételével, hanem öregszik is. Az évek múlásával módosulnak az összetevői, teljesítményei pedig csökkennek. A legtöbb abroncsgyártó ezért azt tanácsolja az autósoknak, hogy öt év használat után évente egyszer ellenőriztessék abroncsaikat, és cseréljék ki őket, ha elérték a 10 éves kort. A gumiabroncs öregedése és kopása két teljesen különálló kérdés. Egy gumiabroncs rengeteg anyagból áll (különböző gumikeverékek, acélszálak, textilszálak stb.), amelyek minősége közvetlen hatással van az abroncs teljesítményeire. Ebből adódóan ezeknek az összetevőknek a tulajdonságai idővel megváltoznak. Ezek a változások több téányezőtől függ. Éghajlati viszonyoktól: még akkor is, ha a gumiabroncsot úgy tervezték, hogy ellenálljon a nagy hőmérséklet-ingadozásoknak, öregedésük folyamata felgyorsul nagyon hideg vagy nagyon meleg környezetben. Tárolási körülmények: páratartalom, szellőzés, megvilágítás, hőmérséklet, tárolási körülmények stb., amelyek befolyásolják a tárolás minőségét, tehát a gumiabroncs élettartamát is. Használati körülmények: a gumiabroncs élettartama természetesen függ a megterheléstől, a vezetési stílustól (sebesség, gyorsítás, fékezés stb.), a nyomástól és a karbantartás minőségétől és annak sűrűségétől...Nehéz tehát meghatározni a gumiabroncs ajánlott használati időtartamát. A legnagyobb gumiabroncs gyártók azonban öt év használat után évente átvizsgálást javasolnak, illetve 10 évesnél idősebb abroncsokat mindenképp cserére javasolják. Még akkor is, ha az abroncs kopottsága vagy egyéb tulajdonságai ezt nem indokolnák. A legjobb az tehát, ha rendszeresen megvizsgáljuk az abroncsainkat, és meggyőződünk róla, hogy nem sérültek és nem látható rajtuk sérülés, idő előtti kopás vagy deformálódás, esetleg repedések.Ön is könnyen ellenőrizheti gumiabroncsa "életkorát" a gumi oldalfelületén található DOT-szám segítségével. A DOT-szám utolsó három (2000 előtt) vagy utolsó négy (2000 után) számjegye mutatja az abroncs gyártás idejét. A DOT-szám minden esetben megtalálható az abroncs egyik oldalfalán. Értelmezése pedig a következő: a három számjegyűek első két számjegye a gyártás hetét, utolsó számjegye pedig a gyártás évszámának végét jelenti. Pl.: 389 = 1999 38-adik hete. A négy számjegyű DOT-oknál az első két szám szintén a gyártás hetét, míg az utolsó kettő az évszám végét jelentik. Pl.: 3208 = 2008 32-edik hete.Gumiabroncs Jelölések és azok jelentései: 1-Gumigyártó (márka) 2-Mintázati bejegyzés / Gumitípus 3-Gumi keresztmetszetének a szélessége mm-ben 4-A gumi magassága és a szélessége közötti arány %-ban 5-Radiálgumik 6-A felni átmérője colban 7-Ismertetőszám a gumi terhelhetőségéről 8-Gyorsasági index 9-Tubeless (Tömlő nélküli gumik) 10-Gyártási dátum (XX = hét, X = év, < = 9. dekád) 11-Kopásjelző (Tread Wear Indicator) (1,6 mm) 12-Kiegészítő jelzés a magasabb terhelhetőségű gumiknál 13-Utalás a téli használhatóságra a téli- és az egész évben használható gumiknál
Miért ne közlekedjen nyáron téli abroncsokkal?!
Hogyan változnak a téli gumiabroncs tulajdonságai nyáron?- A téli abroncsok fékútja lényegesen hosszabb nyári időjárási körülmények között - Az irányíthatóság közel 15%-kal romlik - Többet fogyaszt az autó, és gyorsabban kopnak az abroncsok A hosszúra nyúlt idei téli szezon után a vezetők egy része úgy gondolhatja, hogy egész évben fent hagyják autójukon a téli gumiabroncsokat. Ez azonban helytelen gondolat, figyelmeztet Dr. Andreas Topp, a Continental téliabroncs-fejlesztőrészlegének vezetője. „A meleg évszakban a téli abroncsok fékútja jelentősen hosszabb, irányíthatóságuk pedig lényegesen rosszabb, mint a nyári gumiabroncsoké.” A nyári melegben végrehajtott tesztek eredményei szerint, egy 100 km/h sebességről megkezdett vészfékezés során a téli abroncsokkal szerelt személyautó nagyjából 6 m-rel később kerül álló helyzetbe, mint a nyári abroncsokkal szerelt társa. „Ez több mint egy autóhossz”, jegyzi meg a Continental szakértője, kiemelve, hogy a nyári gumiabroncsokkal szerelt személygépjármű megállásának pillanatában a téli abroncsokkal szerelt jármű sebessége, még mindig 37 km/h. Nyári körülmények között a meghosszabbodó fékút mellett a téli abroncsokkal szerelt autó irányíthatósága is jelentősen romlik, amely különösen a nagy sebességgel végzett elkerülő manővereknél veszélyes. „Nagyjából 15%-os visszaesést mértünk a kormányzási precizitást illetően”, mondja Andreas Topp. Egy nyári gumiabroncsokkal gond nélkül végrehajtható 80 km/h sebességű kikerülési manőver téli abroncsokon már 70 km/h sebesség alatt is kritikus lehet nyári körülmények között. „Az első mindig a biztonság”, hívja fel a figyelmet a Continental szakértője. A téli abroncsok még azoknak sem jó választás, akik kizárólag városi forgalomban használják autójukat. A meleg évszakban nagyobb a téli abroncsok kopásának mértéke, a gördülési ellenállásuk pedig 15%-kal is nagyobb lehet, érezhetően növelve ezzel az autó fogyasztását. Éppen ezért a Continental mindenkinek azt javasolja, hogy a nyári gumiabroncsokat a meleg évszakban, a téli gumiabroncsokat pedig az év hidegebb hónapjaiban használja.(Forrás: Continental.hu)
A Continental idén is a téliabroncs-tesztek sztárja
AContiWinterContact™ TS 850ismét számos teszten diadalmaskodottAz idén bemutatott, közép- és felsőkategóriás személyautók és SUV-k számára kifejlesztettContinentalWinterContact™TS850Pis "Különösen ajánlott" minősítéstszerzettA Continental prémiumkategóriás téli gumiabroncsai több méretben is meggyőztékaz autóklubok és az autós szakfolyóiratok tesztelőitA Continental téli abroncsai újabb győzelmekkel és kitűnő ajánlásokkal zárták az autóklubok ésaz autós szakfolyóiratok által végzett legfrissebb teszteket.Az új WinterContact™ TS 850 P "Különösen ajánlott" értékelést kapott az AutoBild sportscars nagyteljesítményű téli gumiabroncsokat összehasonlító tesztjén, a ContiWinterContact™ TS 850 pedig több teszten is fényes sikereket aratott. Az auto motor und sport, valamint az Auto Zeitung német autós szaklapok tesztjein aratott győzelmek mellett az ADAC, a Stiftung Warentest és az ÖAMTC által közösen szervezett, két méretkategóriát vizsgáló tesztjén is a ContiWinterContact™ TS 850 bizonyult a legjobbnak, de az Európai Autóklub (ACE), az ARBÖ és a GTÜ tesztjén is "Különösen ajánlott" minősítést kapott a Continental prémium téli abroncsa. Azonban nem csak a szakemberek, hanem az autórajongók is a Continental márkát tartják a legjobbnak. A német Sport Auto magazin "Best Brand 2014" közönségszavazásának "Legjobb abroncsmárka" kategóriáját toronymagasan, az olvasók szavazatainak 48,3%-át megszerezve nyerte meg a hannoveri abroncsgyártó.Négyszeres teszt győztes a ContiWinterContact™TS 850Az előző évhez hasonlóan idén is mindkét tesztelt méretben első helyen végzett a ContiWinterContact™TS 850 a legnagyobb német autóklub, az ADAC, valamint az osztrák ÖAMTC és a svájci TCS autóklubok, illetve a német Stiftung Warentest fogyasztóvédelmi szervezet közös idei téliabroncs-tesztjén.Ezúttal 14, a kisautók számára ideális 175/65 R 14-es méretű, és 14 kompakt és középkategóriás modellre való 195/65 R 15 méretű abroncsot teszteltek a szakemberek. A nagyobb méretkategória kapcsán a ContiWinterContact™TS 850 összességében kiegyensúlyozott teljesítményét, valamint havas, vizes és száraz úton egyaránt kiemelkedő eredményeit, illetve alacsony gördülési ellenállását és hosszú élettartamát emelték ki a tesztelők. A kisebb méretet felvonultató tesztben példás kiegyensúlyozottsága mellett jégen és vizes úton mutatott irányíthatóságával, valamint magas kopástűrésével hívta fel magára a figyelmet a ContiWinterContact™TS 850.Azautomotorundsportideitéliabroncs-tesztjétisgyőzelemmelzártaa ContiWinterContact™TS 850. Az autós szaklap szakemberei 10 különféle márkájú, 205/55 R 16 méretű, középkategóriás autókra optimalizált téli abroncsot hasonlítottak össze. A legjobbnak ítélt "Különösen ajánlott" minősítéssel végző Continental abronccsal kapcsolatosan a tesztelők a vizes útfelületen elért kiemelkedően jó eredményt emelték ki, akik szerint "A havon mutatott jó teljesítményt kiemelkedőn jó havas útfelületi viselkedéssel és élénk kormányreakciókkal kombinálja az abroncs. Páratlanul kiegyensúlyozott teljesítménye közép-európai téli útviszonyok között a lehető legjobb választássá teszi a Continental abroncsát, amelynek alacsony gördülési ellenállása is példás."Ugyanúgy a 205/55 R 16-os méretben tesztelt 10 téli abroncsot az Auto Zeitung szerkesztősége is, melyben a ContiWinterContact™TS 850 ebben az összehasonlításban is minden versenytársat maga mögé utasította. A német autós magazin szerkesztői "hókirály" jelzővel illették a Continental abroncsot, amelynek határhelyzetben mutatott biztonságos viselkedését és gazdaságos üzemeltethetőségét is dicsérték.Szintén a középkategóriás modellekhez ideális 205/55 R 16-os méretet választotta idei közös tesztjéhez a német Auto Club Europa, az osztrák ARBÖ autóklub, valamint a német GTÜ műszaki szakértői intézet. A három szervezet szakemberei 10 abroncsot vizsgáltak havas, jeges, vizes és száraz útfelületen. "A ContiWinterContact™TS 850 átlag feletti teljesítményt nyújtott egy nagyon erős mezőnyben, sikeresen megcsillogtatva páratlan erényeit téli és nedves útviszonyok között. Ezek a téli gumiabroncsok szempontjából legfontosabb tesztkritériumok, hiszen a hideg évszakban általában vizesek, vagy hóval, esetleg jéggel fedettek az útjaink", mondta a kiváló eredményeket kommentálva Alexander Bahlmann, a Continental személy- és kishaszongépjármű-gumiabroncs üzletág PR vezetője."Meggyőző vizes úton mutatott teljesítményével igazi téli specialista", olvasható az Autobild idei téliabroncs-tesztjében a ContiWinterContact™ TS 850 kapcsán. A német autós hetilap összesen 50 különböző márkájú, 225/50 R 17 méretű téli abroncsot vizsgált, amelyek közül először egy kétlépcsős vizes és havas fékezési teszt során kirostálták a 34 legrosszabbul teljesítőt. A továbbjutott 16 abroncsot összesen 16 szempont szerint vizsgálták meg a szakemberek, akik a rövid fékutakat, a jó vízre felúszás elleni védelmet és a hosszú élettartamot is kiemeltéka Continental gumiabroncsával kapcsolatosan, így az "Példás" minősítést kapott. A teszt legjobb 16 abroncsa közé a Continental csoport termékei közül a ContiWinterContact™ TS 850-en kívül még a Semperit Speed-Grip 2, az Uniroyal MS plus 77 és a Barum Polaris 3 is bejutott."Különösen ajánlott" minősítés a vadonatúj WinterContact™TS 850 P-nek isRemekül szerepelt az idei szezonban bemutatkozó Continental WinterContact™TS 850 P is. A Continental közép- és felsőkategóriás személyautók és szabadidőjárművek számára kifejlesztett új téli gumiabroncsa "Példás" minősítést kapott a nagyteljesítményű autókra specializálódott Autobild sportscars magazin tesztjén. A 6 különféle 235/35 R 19 méretű téli gumiabroncs közül egyedülálló vizes útfelületen mutatott teljesítményével, remek irányíthatóságával és rövid fékútjával emelkedett ki a Continental abroncsa, amit alacsony gördülési ellenállása miatt is külön megdicsértek a tesztelők.A Continental WinterContact™TS 850 P 16 és 20 col közötti átmérőjű keréktárcsákhoz megfelelő méretekben érhető el, 205 és 275 mm közötti abroncsszélességgel, és akár 270 km/h legnagyobb sebességet lehetővé tévő W sebességindexszel."Természetesen nagyon örülünk a Continental márkával és a prémium téli abroncsainkkal kapcsolatos pozitív visszajelzéseknek", nyilatkozta a kiemelkedően jó eredmények kapcsán Alexander Bahlmann. "Ugyanakkor az elismerések újabb motivációt is jelentenek számunkra, hogy a kiemelkedő minőségű termékeinket még tovább fejlesszük annak érdekében, hogy az autósok és a tesztelő szakemberek a jövőben is legalább ennyire elégedettek legyenek velük. Célunk, hogy prémiumkategóriás abroncsainkkal hozzájáruljunk a közúti közlekedés biztonságához Európa-szerte."Forrás: Continental.hu