Gumiflex Kft. - GumiAbroncsok és Felnik Kis és nagy kereskedelme!

Hírek / Aktualitások

Aquaplaning - az idei tavasz legnagyobb ellensége
(2019-05-06 11:01)

 

21°C, eső. 24°C, eső. 24°C, felhős. 23°C, zivatar. Így néz ki a következő 4 nap előrejelzése a cikk írásának pillanatában, de belül egy kicsit attól félek, hogy a következő 4 hét is pont ugyanilyen lesz. Esős, szürke, borús, felhős.

 

Aquaplaning

 

Ha vezettél az elmúlt napokban, és kapott el komolyabb esőzés, találkoztál nagyobb tócsákkal, egybefüggő vízfelülettel, tudod miről beszélek, mikor azt mondom, ez egy igazi kihívás. Alig látsz ki az autóból, az ablaktörlőt mintha nem is erre tervezték volna, és ha esetleg te tudnál gyorsabban menni, a többiektől akkor sem tudsz, az abroncsaid tapadási tényezőjét pedig aztán pedig végképp nem itt és most akarod tesztelni. Utóbbi pedig elég lényeges, főleg, amikor ekkora a felúszás (vagy aquaplaning) veszélye.

 

De mit is jelent ez a szó, hogy aquaplaning?

Az aquaplaning az autó vízen való felúszását jelenti. Akkor beszélhetünk a jelenségről, ha a gumiabroncs és az útfelület közé olyan mennyiségű víz kerül, hogy az abroncs barázdái azt nem képesek elvezetni, az abroncs elveszíti a tapadását, az autó pedig drasztikusan veszít az irányíthatóságából. Jobb esetben ezt egy finom gázelvétellel és/vagy kormánymozdulattal tudod korrigálni, rosszabb esetben azonban akár az egész autó felúszhat, hogy aztán irányíthatatlanul sodródjon tovább, veszélyeztetve téged és a többi közlekedőt. Természetesen nagy biztonsággal tudod minimalizálni a veszélyt, ehhez néhány tényezőre kell odafigyelned.

 

  1. A helyes sebesség megválasztása

Minél nagyobb a sebesség, annál több víz áramlik másodpercenként az abroncsok felé, így a barázdák egyre kevesebb vizet képesek elvezetni. Érdemes az úton lévő vízmennyiséghez illő sebességet választani, ami minden esetben alacsonyabb lesz, mint a száraz időben megszokott. Magyarul, ha napsütésben 130-cal megyünk az M7-en, akkor egy zivatar esetén nagyjából 100 km/h lesz a megfelelő választás.

 

  1. Az abroncsok profilmélységének ellenőrzése

Egy új abroncs sokkal több vizet képesek elvezetni, mint egy kopott. Ez persze egyszerű matek, hiszen egy 8 mm magas barázdában sokkal több víz fér el, mint egy 3 mm-es barázdában. Persze minden esős napon nem cserélhetjük le a gumikat az autón, csupán érdemes reálisan felmérni a helyzetet. Az abroncs vízkiszorító képessége függ – mint fentebb is írtuk – a sebességtől, és ez az a tényező, amit leggyorsabban tudunk befolyásolni. Tehát, ha az abroncsaid kopottabbak, érdemes óvatosabban vezetni, és alacsonyabb sebességet választani.

 

Aquaplaning

 

  1. A megfelelő gumiabroncs kiválasztása

Egyes abroncsok sokkal jobban tapadnak esős időben, mint a többiek. Ezt eredményezheti a jobb vízelvezetési képesség, az összetevők minősége vagy a kedvezőbb gördülési ellenállás is. Ha például tudod, hogy te sokkal többet vezetsz esős időben, esetleg jobban félsz a felúszástól, érdemes olyan abroncsot vásárolnod, amelyiknek jobbak az esős mutatói. Ilyen lehet például az Uniroyal RainSport 3 vagy a RainExpert 3, melyek kifejezetten esőgumik, egyedi Shark Skin technológiával ellátva. De persze az is elég, ha nem a versenypályára való Pilot Sport CUP 2 R vagy PZero Trofeo R gumikkal próbálunk esőben autózni, hisz ezeken a gumikon kevesebb a mintázat, mint az F1-es intermediate abroncsok.

 

Ha a fentieket észben tartjuk, jóval kisebb az esélye a felúszásnak, akár komoly károktól is megóvhatjuk magunkat.

 

És mit tegyünk, ha bekövetkezik a baj?

Maradjunk higgadtak, felejtsük el a hirtelen kormánymozdulatot, a kéziféket, esetleg a gázadást. Sok esetben az enyhe gázelvétel, valamint a kormány két kézzel való magabiztos tartása is elegendő lehet.

A lenti videó jó példa rá, hogy is néz ki egy ilyen a valóságban.

 

 

Hozzászólások

További hírek

Megvan: minket választott a multi
Az Európai Bizottság hétfői közleményéből derült fény hivatalosan is arra, hogy Magyarországot választotta az Apollo Tyres Ltd. beruházása helyszínéül. A Bizottság ugyanis jóváhagyta a 95,7 millió eurós (megközelítőleg 30 milliárd forintos) regionális beruházási támogatást a gyöngyöshalászi gumiabroncsgyár megvalósításához, mivel az megfelel az állami támogatásokra vonatkozó uniós szabályoknak.Az Európai Bizottság jelentette beAz Európai Bizottság hétfői közleményében jelentette be, hogy "jóváhagyta az Apollo Magyarország gyöngyöshalászi gumiabroncsgyárához nyújtandó beruházási támogatást". A Bizottság úgy találta, hogy a Magyarország által folyósított támogatás kedvez a regionális fejlődésnek, esetleges versenytorzító hatásai pedig korlátozottak maradnak. "Az Apollo Magyarország beruházási projektje a tervek szerint 975 új munkahelyet teremt Gyöngyöshalászon. Ezzel jelentősen fellendíti a régió fejlődését anélkül, hogy az egységes piac indokolatlan torzulásához vezetne"- mondta a Bizottság versenypolitikáért felelős alelnöke, Joaquín Almunia a Bizottság közleménye szerint. A brüsszeli közlemény szerintaz Európai Bizottság felé "Magyarország 2014 júniusában jelentette be, hogy 48,2 millió euró közvetlen támogatással, 2,8 millió euró foglalkoztatási támogatással és mintegy 44,7 millió euró adókedvezménnyel kívánja támogatni az új gumiabroncsüzem építését". Érdekes, hogy az Apollo döntésének hírét hivatalosan elsőként az Európai Bizottság közleményéből ismerhetjük meg.Május végéna szlovák sajtóban és a nemzetköziszakportálokonjelentek meg az első hírek, miszerint Magyarország nyerte el az Apollo 500 millió eurós beruházását. Azóta gyakorlatilag tényként kezelik a szlovák lapok, hogy északi szomszédunk alul maradt a versenyben. Az első hírek megjelenése után a Portfolio megkereste a Nemzetgazdasági Minisztériumot hivatalos reakció kérése céljából. A Nemzetgazdasági Minisztériumjúnius elején küldött szűkszavú válaszában annyit írt, hogy "az indiai befektető és az illetékes kormányzati szervek között intenzív tárgyalások folynak arról, hogy Magyarország legyen a beruházás helyszíne". "A vonatkozókormányzati döntések után a Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatni fogja a részletekről a sajtó munkatársait" - tették hozzá. 975 új munkahely Az EB tájékoztatása arra is kitér, hogy "a projekt keretében442,2 millió euró összegű beruházásvalósul meg, és a várakozások szerint több mint975 új munkahelyjön létre. "A gyár az észak-magyarországiGyöngyöshalászon fog megépülni- ez a térség a magas munkanélküliség, illetve az uniós átlagtól jócskán elmaradó GDP miatt az Európai Unió működéséről szóló szerződés (EUMSZ) 107. cikke (3) bekezdésének a) pontja szerinti regionális támogatásra jogosult. Az állami támogatást a meglévő támogatási programok keretében nyújtják, ám a meglehetősen nagy összegre és a verseny torzulásának ebből fakadó fokozott kockázatára való tekintettel be kellett jelenteni a Bizottságnak, hogy az elvégezhesse az egyedi értékelést és jóváhagyást" - emlékeztet az EB. "A vizsgálat során a Bizottság megállapította, hogy az Apollo Magyarország anyavállalata, az Apollo Tyres Ltd. piaci részesedése a személygépkocsikhoz, könnyű tehergépkocsikhoz, tehergépkocsikhoz és autóbuszokhoz használt gumiabroncsok tekintetében a beruházást követően sem fogja elérni a 25%-ot az Európai Gazdasági Térségben (EGT).Emellett a beruházással létrehozott termelési kapacitás a piac 5%-a alatt marad.A Bizottság ezért arra a következtetésre jutott, hogy az intézkedés regionális fejlődésre gyakorolt jótékony hatása ellensúlyozza az állami támogatás okozta versenytorzulást" - közölte a Bizottság megállapításait. A közlemény emlékeztet arra, hogy "az Apollo Magyarország az Apollo Tyres (Greenfield) Cooperatief U.A. tulajdonában áll, ez utóbbi pedig a tőzsdén jegyzett, indiai székhelyű Apollo Tyres Ltd. kizárólagos tulajdonában lévő leányvállalata. Az Apollo Magyarország Gyöngyöshalászon építi új gumiabroncsgyárát, ahol egyaránt gyártanak majdszemélygépkocsikhoz való négyévszakos, nyári és téli gumiabroncsokat, könnyű tehergépjárművekhez való abroncsokat, valamint tehergépjárművekhez és autóbuszokhoz való abroncsokat".forrás: portfolio.hu
Barum Bravuris 5HM - A mindennapok hőse
A Continental márkacsoport tagja elég ismert itthon, sok magyar autó alatt vannak téli vagy nyári Barum abroncsok. 2019 tavaszától pedig akár a Bravuris 5HM mintázatot is választhatod, méghozzá rengeteg méretben. Az 5HM a 3HM utódja, ezmessziről látszik. Ránézésre szinte teljesen megegyezik, valójában azonban apróbb formai módosításokat, és új összetevőt is kapott.Az új Bravuris 5 speciálisan kifejlesztett High Mileage összetevője kiváló kilométer-teljesítményt, alacsony gördülési ellenállást és megbízható tapadást biztosít. High Mileage = Magas futásteljesítmény A Bravuris 5 HM egy olyan polimer felhasználásával készül, amelykitűnő futásteljesítményt és alacsony kopásszintet biztosít a guminak. Innovatív központi oldalbarázdájával, optimalizált oldalsó hornyaival sima gördülést biztosít. A kiegyensúlyozott borda pozíció optimalizálja a merevség eloszlást és az egyenletes súlypont eloszlást az úttal érintkező felületen, ami segít elkerülni az egyenetlen kopást, ezáltal megnöveli az élettartamot. Megbízható száraz és nedves körülmények közötti teljesítmény A zárt blokkok és a szabadalmaztatott reteszelőcső kialakítás növeli a mintázat merevségét, ezáltal növekvő tapadási együtthatót és biztosabb kormányzást eredményez. Alacsony gördülési ellenállás A rendkívül rugalmas javított hőálló anyag, amely javított vulkanizációs komponensekkel rendelkezik, csökkenti a gördülési ellenállást. Az optimalizált mintázat csökkenti a deformálódást és megakadályozza a túlmelegedést. Kisebb surlódás = üzemanyag megtakarítás!
Aquaplaning - az idei tavasz legnagyobb ellensége
21°C, eső. 24°C, eső. 24°C, felhős. 23°C, zivatar. Így néz ki a következő 4 nap előrejelzése a cikk írásának pillanatában, de belül egy kicsit attól félek, hogy a következő 4 hét is pont ugyanilyen lesz. Esős, szürke, borús, felhős. Ha vezettél az elmúlt napokban, és kapott el komolyabb esőzés, találkoztál nagyobb tócsákkal, egybefüggő vízfelülettel, tudod miről beszélek, mikor azt mondom, ez egy igazi kihívás. Alig látsz ki az autóból, az ablaktörlőt mintha nem is erre tervezték volna, és ha esetleg te tudnál gyorsabban menni, a többiektől akkor sem tudsz, az abroncsaid tapadási tényezőjét pedig aztán pedig végképp nem itt és most akarod tesztelni. Utóbbi pedig elég lényeges, főleg, amikor ekkora a felúszás (vagy aquaplaning) veszélye. De mit is jelent ez a szó, hogy aquaplaning? Az aquaplaning az autó vízen való felúszását jelenti. Akkor beszélhetünk a jelenségről, ha a gumiabroncs és az útfelület közé olyan mennyiségű víz kerül, hogy az abroncs barázdái azt nem képesek elvezetni, az abroncs elveszíti a tapadását, az autó pedig drasztikusan veszít az irányíthatóságából. Jobb esetben ezt egy finom gázelvétellel és/vagy kormánymozdulattal tudod korrigálni, rosszabb esetben azonban akár az egész autó felúszhat, hogy aztán irányíthatatlanul sodródjon tovább, veszélyeztetve téged és a többi közlekedőt. Természetesen nagy biztonsággal tudod minimalizálni a veszélyt, ehhez néhány tényezőre kell odafigyelned. A helyes sebesség megválasztása Minél nagyobb a sebesség, annál több víz áramlik másodpercenként az abroncsok felé, így a barázdák egyre kevesebb vizet képesek elvezetni. Érdemes az úton lévő vízmennyiséghez illő sebességet választani, ami minden esetben alacsonyabb lesz, mint a száraz időben megszokott. Magyarul, ha napsütésben 130-cal megyünk az M7-en, akkor egy zivatar esetén nagyjából 100 km/h lesz a megfelelő választás. Az abroncsok profilmélységének ellenőrzése Egy új abroncs sokkal több vizet képesek elvezetni, mint egy kopott. Ez persze egyszerű matek, hiszen egy 8 mm magas barázdában sokkal több víz fér el, mint egy 3 mm-es barázdában. Persze minden esős napon nem cserélhetjük le a gumikat az autón, csupán érdemes reálisan felmérni a helyzetet. Az abroncs vízkiszorító képessége függ – mint fentebb is írtuk – a sebességtől, és ez az a tényező, amit leggyorsabban tudunk befolyásolni. Tehát, ha az abroncsaid kopottabbak, érdemes óvatosabban vezetni, és alacsonyabb sebességet választani. A megfelelő gumiabroncs kiválasztása Egyes abroncsok sokkal jobban tapadnak esős időben, mint a többiek. Ezt eredményezheti a jobb vízelvezetési képesség, az összetevők minősége vagy a kedvezőbb gördülési ellenállás is. Ha például tudod, hogy te sokkal többet vezetsz esős időben, esetleg jobban félsz a felúszástól, érdemes olyan abroncsot vásárolnod, amelyiknek jobbak az esős mutatói. Ilyen lehet például az Uniroyal RainSport 3 vagy a RainExpert 3, melyek kifejezetten esőgumik, egyedi Shark Skin technológiával ellátva. De persze az is elég, ha nem a versenypályára való Pilot Sport CUP 2 R vagy PZero Trofeo R gumikkal próbálunk esőben autózni, hisz ezeken a gumikon kevesebb a mintázat, mint az F1-es intermediate abroncsok. Ha a fentieket észben tartjuk, jóval kisebb az esélye a felúszásnak, akár komoly károktól is megóvhatjuk magunkat. És mit tegyünk, ha bekövetkezik a baj? Maradjunk higgadtak, felejtsük el a hirtelen kormánymozdulatot, a kéziféket, esetleg a gázadást. Sok esetben az enyhe gázelvétel, valamint a kormány két kézzel való magabiztos tartása is elegendő lehet. A lenti videó jó példa rá, hogy is néz ki egy ilyen a valóságban.