Gumiflex Kft. - GumiAbroncsok és Felnik Kis és nagy kereskedelme!

Hírek / Aktualitások

A SmartTouring a Hankook új, ultramodern gumiabroncsa távolsági autóbuszokhoz
(2016-11-08 13:47)

A Hankook abroncsgyár új távolsági autóbusz gumiabronccsal jelenik meg az európai piacon. A vállalat a távolsági autóbusz forgalom jelentőnek növekedére, és ezáltal a kereslet bőre szát a csúcstechnológiás abroncsok terén ebben a kategóriában. Az új Hankook SmartTouring AL22 bármely tengelyhelyzetbe felszerelhető és maximális menetkényelmet, kivá koncentrikusságot, a Hankooktól megszokott rendkíl alacsony gördüsi ellenállást és zajt, illetve optimális kopást biztosít a küsen hatékony utazás érdekében.

A prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook egy csúcstechnikájú abroncsot mutat be az európai távolsági autóbusz forgalom számára az idei IAA Haszongépjármű Vásáron. A Hankook SmartTouring AL22 a piaci megjelenéstől kezdve 295/80R22.5 és 315/80R22.5 méretekben lesz elérhető, és megfelel minden távolsági autóbusz kerékhez bármely tengelyhelyzetben. Klaus Krause, a hannoveri Európai Fejlesztési Központ alelnöke és vezetője a következőket fűzte hozzá: „A SmartTyre terméksorozat fejlesztése során különösen a menetkényelemre, a csendes futásra és a megbízható vezetési teljesítményre összpontosítottunk. A SmartTouring AL22 jellemzői nem pusztán maximális utazási kényelmet biztosítanak az utasoknak, hanem elsőrendű vezetési és kezelhetőségi jellemzőket nyújtanak a vezetőnek is a nagy távolságú utak során.”

A SmartTouring AL22 szövetváz kontúrja a lehető legjobb felfüggesztési jellemzőket biztosítja és hozzájárul a különösen biztonságos vezethetőséghez. A hosszirányú, 5 bordás profil a zárt, merev központi bordával folyamatosan kiváló egyenesfutási teljesítményt tesz lehetővé. A speciális, multi-3D-s lamellák kiváló vonóerőátvitelt és elsőrendű fékteljesítményt biztosítanak.

A SmartTouring AL22 peremzónáját kiemelkedően jó újrafutózhatósági jellemzőkhöz fejlesztették ki. Emellett új kontúrja különösen merev és pontos illeszkedést biztosít a kerékpántra, aminek kiváló koncentrikusság és menetkényelem az eredménye.

A SmartTouring AL22 egyes övrétegeit úgy rendezték el szerkezetileg, hogy lényegesen kevesebb hőt fejlesszenek működés közben a hagyományos abroncsokhoz viszonyítva. Ez a hatás nem pusztán a gördülési ellenállást csökkenti, ezzel gazdaságosabbá téve az üzemanyag-felhasználást, hanem jelentősen meghosszabbítja az abroncs élettartamát is.

A csökkentett hőfejlődéssel elérhető üzemanyag-megtakarítást nem csak az övszerkezetnek, hanem a Hankook SmartTouring AL22 abroncsnál használt futófelületi keveréknek köszönhetően sikerült elérni. A futófelületi gumikeverékben használt speciális, nagyobb méretű és rendkívül stabil szerkezetű korom molekuláknak köszönhetően jelentősen csökkenteni lehetett a mozgás közbeni energiaveszteséget. Ezek az úgy nevezett erősen strukturált szén molekulák nagyobb kopásállóságot biztosítanak, és a többi technológiával kombinálva lehetővé teszik a SmartTouring AL22 futásteljesítményének 17%-os növelését a hagyományos termékekhez viszonyítva.

Hankook SmartTouring AL22: műszaki jellemzők

Hosszirányú futófelületi profil multi-3D-s lamellákkal és központi bordával

- Nagyfokú iránytartási pontosság és kényelmes kezelési reakció

- Kiváló egyenes futás

- Rendkívül jó fékezési és vonóerőátviteli teljesítmény.

  

Speciális övszerkezet és frissen fejlesztett peremzóna

- Csökkentett hőfejlődés

- Kiváló újrafutózhatóság.

 

Új gumiabroncs keverék újrastrukturált korom molekulákkal:

- Alacsony gördülési ellenállás és csökkent üzemanyag fogyasztás.

- Nagyobb kopásállóság, akár 17%-kal megnövelt futásteljesítmény a hagyományos termékekhez viszonyítva.

 

Elérhető méretek

Futó-felület

Méret

LI

Címke jelölés

 

M+S

Elérhetőség

AL 22

295/80R22.5

154M

C/BW1 71dB

Q1 2017

315/80R22.5

156/150L

C/B W1 71dB

Q1 2017

Hozzászólások

További hírek

Hány év után érdemes lecserélni a gumiabroncsokat?
A gumi olyan felszerelés, amely nem csupán kopik a kilométerek megtételével, hanem öregszik is. Az évek múlásával módosulnak az összetevői, teljesítményei pedig csökkennek. A legtöbb abroncsgyártó ezért azt tanácsolja az autósoknak, hogy öt év használat után évente egyszer ellenőriztessék abroncsaikat, és cseréljék ki őket, ha elérték a 10 éves kort. A gumiabroncs öregedése és kopása két teljesen különálló kérdés. Egy gumiabroncs rengeteg anyagból áll (különböző gumikeverékek, acélszálak, textilszálak stb.), amelyek minősége közvetlen hatással van az abroncs teljesítményeire. Ebből adódóan ezeknek az összetevőknek a tulajdonságai idővel megváltoznak. Ezek a változások több téányezőtől függ. Éghajlati viszonyoktól: még akkor is, ha a gumiabroncsot úgy tervezték, hogy ellenálljon a nagy hőmérséklet-ingadozásoknak, öregedésük folyamata felgyorsul nagyon hideg vagy nagyon meleg környezetben. Tárolási körülmények: páratartalom, szellőzés, megvilágítás, hőmérséklet, tárolási körülmények stb., amelyek befolyásolják a tárolás minőségét, tehát a gumiabroncs élettartamát is. Használati körülmények: a gumiabroncs élettartama természetesen függ a megterheléstől, a vezetési stílustól (sebesség, gyorsítás, fékezés stb.), a nyomástól és a karbantartás minőségétől és annak sűrűségétől...Nehéz tehát meghatározni a gumiabroncs ajánlott használati időtartamát. A legnagyobb gumiabroncs gyártók azonban öt év használat után évente átvizsgálást javasolnak, illetve 10 évesnél idősebb abroncsokat mindenképp cserére javasolják. Még akkor is, ha az abroncs kopottsága vagy egyéb tulajdonságai ezt nem indokolnák. A legjobb az tehát, ha rendszeresen megvizsgáljuk az abroncsainkat, és meggyőződünk róla, hogy nem sérültek és nem látható rajtuk sérülés, idő előtti kopás vagy deformálódás, esetleg repedések.Ön is könnyen ellenőrizheti gumiabroncsa "életkorát" a gumi oldalfelületén található DOT-szám segítségével. A DOT-szám utolsó három (2000 előtt) vagy utolsó négy (2000 után) számjegye mutatja az abroncs gyártás idejét. A DOT-szám minden esetben megtalálható az abroncs egyik oldalfalán. Értelmezése pedig a következő: a három számjegyűek első két számjegye a gyártás hetét, utolsó számjegye pedig a gyártás évszámának végét jelenti. Pl.: 389 = 1999 38-adik hete. A négy számjegyű DOT-oknál az első két szám szintén a gyártás hetét, míg az utolsó kettő az évszám végét jelentik. Pl.: 3208 = 2008 32-edik hete.Gumiabroncs Jelölések és azok jelentései: 1-Gumigyártó (márka) 2-Mintázati bejegyzés / Gumitípus 3-Gumi keresztmetszetének a szélessége mm-ben 4-A gumi magassága és a szélessége közötti arány %-ban 5-Radiálgumik 6-A felni átmérője colban 7-Ismertetőszám a gumi terhelhetőségéről 8-Gyorsasági index 9-Tubeless (Tömlő nélküli gumik) 10-Gyártási dátum (XX = hét, X = év, < = 9. dekád) 11-Kopásjelző (Tread Wear Indicator) (1,6 mm) 12-Kiegészítő jelzés a magasabb terhelhetőségű gumiknál 13-Utalás a téli használhatóságra a téli- és az egész évben használható gumiknál
Két új abroncsot mutatott be az Apollo Vredestein a Genfi Autószalonon
Két új abroncsot mutatott be az Apollo Vredestein a Genfi Autószalonon Az Apollo márka két termékújdonsággal jelentkezett Genfben: az Amazer 4G Eco és az Apterra HT2 abroncsokkal. Az Amazer 4G Eco jobb kezelhetőséget biztosít, a nedves úton nyújtott fékezési teljesítményével pedig a biztonságot helyezi előtérbe. A belső tesztek adatai szerint 25%-kal alacsonyabb gördülési ellenállással rendelkezik, mint elődje. A SUV kategória számára készült Apterra HT2 különösen biztonságos nedves úton, valamint jobb rezgéscsillapítást, alacsonyabb zajszintet és ennek köszönhetően nagyobb kényelmet biztosít. A két abroncsmodell válogatott méretei március 1-től rendelhetők, a teljes választék pedig áprilistól lesz elérhető az európai piacon.
A Hankook bővíti abroncsválasztékát a kisteherautók szegmensében
A Hankook gumiabroncsgyártó bővíti termékválasztékát a kistehergépkocsik és egyterűek számára, amihez a sokszorosan kitüntetett, európai gyártású, ultramodern Ventus és Vantra gumiabroncs-sorozat termékeit kínálja. A Hankook vezető márkái első gyári felszerelésként kerülnek a Daimler AG különböző típusaira. Németország, Neu-Isenburg, 2014. december 22. – A Hankook prémium gumiabroncsgyártó bővíti termékválasztékát egyterűek és kistehergépjárművek számára, speciális nagy teljesítményű változatokkal, 16 és 17 collos méretben. Mostantól a Hankook Ventus Prime² és Vantra LT gumiabroncsok első gyári felszerelésként a Mercedes-Benz V osztály számára is készülnek. A magyarországi csúcstechnológiás gyárban előállított abroncsok fejlesztése során a jó nedves tapadás és precíz kezelhetőség mellett a magas szintű kényelem, a rendkívül környezetbarát jellemzők, valamint az alacsony gördülési ellenállás és a kis gördülési zaj állt a középpontban. - Mindkét termék teljesítménye bizonyíték arra, hogy képesek vagyunk csúcstechnológiát nyújtani a piac valamennyi gépjármű-szegmensében, a személygépkocsiktól az egyterűeken át a tehergépjárművekig, vagy akár a népszerű új kategóriák számára, mint a SUV-ok és nagy buszlimuzinok – mondta Ho-Youl Pae, a vállalat európai igazgatója. - Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a Daimler AG számára szállított, első gyári felszerelésű abroncsok is teljes egészében a magyar gyárunkban készülnek. A Hankook gumiabroncsgyártó számára mindenkor fontos biztonsági jellemzők mellett, mint a kiemelkedő fékteljesítmény és a pontos kezelhetőség, a fejlesztőmérnökök különösen a magas szintű gördülési zajcsillapítást és kényelmet, illetve a jelentősen csökkentett gördülési ellenállást tartották szem előtt. A Hankook első gyári felszerelés céljára készített abroncsa, a Ventus Prime², mely többek között 17 collos változatban, 225/55 R 17 101 V XL méretben a Mercedes-Benz V-osztály számára készül, a kiterjedt tesztek során főként a kifejezetten kényelmes menettulajdonságaival volt meggyőző. Az egyik kulcsfontosságú tényező a Hankook Ventus Prime² speciális alkalmazási követelményeknek megfelelően kialakított abroncskontúrja, mely a Multi-Tread-Radius technológián alapul. Az új technológiának és a különlegesen kompakt méretű övpánt-csomagban alkalmazott rendkívül szilárd acélhuzalnak köszönhetően a futófelület talajjal érintkező része mindig ideális méretű, a jármű pillanatnyi terhelési állapotától függetlenül. Az új nano-szilika futófelületi keverékkel módosított alapkeverék a magas szintű nedves tapadás mellett jelentősen csökkentett gördülési ellenállást is lehetővé tesz. A bionikus tervezésű futófelületi profil emellett magas szintű vízensiklási tartalékokkal bír, anélkül, hogy negatívan befolyásolná a gördülési zajt. Az új egyterűre többek között Hankook Vantra LT típusú abroncsokat szerelnek, 205/65 R 16 C 101/103 H méretben. A független tesztekben győztesnek választott kisteherabroncs (pl. Auto Bild Reisemobil, 2014 április) a helyi és rövid távú személy- és áruforgalom magasszintű követelményeit és speciális igényeit tekintetbe véve került kifejlesztésre. A mérnökök a fejlesztéskor a kiváló nedves úton való tapadás mellett a lehető legnagyobb futásteljesítményt tartották szem előtt, valamint a menet közbeni energiaveszteség minimalizálása által elérhető optimális üzemanyag-hatékonyságot, amivel általánosságban gazdaságos üzemeltetés érhető el. A számos új technológiának, mint az oldalfalvédő lemez, valamint a profilblokkok optimalizált elrendezésének és szerkezetének köszönhetően („Durable Contact Patch Technology“) a Vantra LT jobb menettulajdonságokat és biztonságot nyújt nagy sebesség mellett, ugyanakkor csökkent a futófelületi kopás. Az abroncs menetteljesítménye az elődjéhez viszonyítva 12%-kal nőtt. Hankook Ventus Prime²: műszaki jellemzők 1. Optimális talajnyomás-eloszlás a magas szintű nedves tapadáshoz- A Multi-Tread-Radius technológia a lehető legjobb kapcsolatot biztosítja az útfelülettel a biztonságos menettulajdonságok és a magas fékezési teljesítmény érdekében, többek között kanyarmenetben és nagy sebesség mellett is. 2. Optimális kezelhetőség és hosszabb élettartam - A Hankook által szabadalmaztatott SCCT technológiával (Stiffness Control Contour Theory) rendkívül egyenletes talajnyomás-eloszlás és kisebb deformálódás érhető el, amivel minden terhelési állapotban különlegesen biztonságos menettulajdonságok valamint csökkent kopás érhető el. . 3. Bionikus tervezés és aszimmetrikus profilkialakítás - Az aszimmetrikus profilkialakítással nagyon jó vízensiklási érétkek és kezelhetőségi jellemzők érhetők el, pontos kormányzási visszajelzés és csökkent gördülési zaj mellett. - A futófelületi mintázatot egy ragadozó macskaféle fogazata alapján tervezték, melynek külső profilbordája szinte beleharap az útfelületbe, így állandóan nagy nyomóerőátvitelt és kanyarstabilitást biztosít. 4. Javított nedves tapadás és jobb környezetvédelmi jellemzők - A Ventus Prime² gyártásához használt hibrid-szilika futófelületi keverék a speciális hibrid polimerláncokkal és nano-részecskékkel maximális nedves tapadást, menetteljesítményt és üzemanyag-hatékonyságot biztosít egyidejűleg. 5. Elérhető méretek - A Hankook Ventus Prime² 61-féle, 15 és 19 coll közötti méretben (65 és 40 közötti sorozatok) készül mindenféle járműhoz, a kompakt autóktól a luxus kategóriáig, 185 és 255 mm közötti profilszélességgel (sebességindex H-Y). Különösen nagy terheléshez Extra Load (XL) kivitelben is kapható, részben defekttűrő változatban is, vészhelyzeti használati jellemzőkkel (HRS Hankook Runflat System). Hankook Vantra LT: műszaki jellemzők 1. Optimalizált abroncsszerkezet a nagyobb élettartam és biztonság érdekében - A kettős övpánt szerkezet állandó teljesítményt nyújt a nagy szilárdságú övkötegeknek köszönhetően. - Speciális peremmag a kerékpánt jobb illeszkedése érdekében, amivel optimális menetjellemzők érhetők el. - Oldalfali védőelemek az oldalfal sérülésének megelőzésére. 2. Jobb menettulajdonságok és nedves tapadás - A három széles, körbefutó vízmentesítő mintaárok és a 3D-s keresztárkok 14 %-kal jobb vízensiklási teljesítményt biztosítanak a szokványos profilokhoz képest. - Innovatív profilkialakítás a nagy vonóerőátvitel és fékteljesítmény érdekében, nedves hideg, időben is. 3. Hatékonyabb üzemanyag-felhasználás és nagyobb menetteljesítmény - Akár 12%-kal jobb kopási jellemzők az innovatív profilszerkezetnek és keverési technológiának köszönhetően. - Optimális szövetváz-profil akár 13%-kal nagyobb üzemanyag-hatékonyság érdekében a menet közbeni energiaveszteség minimalizálásával. 4. Robusztusabb kivitel és jobb menetstabilitás: - Szögletes kialakítású profil a mintaárkok jobb elrendezésével a nagyobb stabilitás érdekében, a külső profilbordáknál a jobb menetstabilitáshoz és iránytartáshoz nagyobb sebesség és terhelés mellett. 5. Elérhető méretek - A Vantra LT 51 méretben, 12 és 16 coll között a 82 és 60 közötti sorozatokban, valamint 155 és 235 közötti futófelületi szélességgel kapható, általában M+S jelöléssel van ellátva. *Kontrol Technology Az angol Kinetic (kinetikus / mozgási) és Control (kontroll) szavak alapján elnevezett Hankook Tire technológia, a Kontrol Technology, a vezető, a jármű és az út közötti interakció gumiabroncsok általi lehető legjobb ellenőrizhetőségére utal vezetés közben. A Kontrol Technology azzal a céllal került kifejlesztésre, hogy a jármű vezetője a legfrissebb Hankook gumiabroncs-technológia összes elérhető előnyét élvezhesse a biztonság, a vezetési jellemzők, a kényelem és a környezetvédelmi megfelelőség tekintetében. Forrás: Hankook -http://www.hankooktire-press.com/