Gumiflex Kft. - GumiAbroncsok és Felnik Kis és nagy kereskedelme!

Hírek / Aktualitások

A SmartTouring a Hankook új, ultramodern gumiabroncsa távolsági autóbuszokhoz
(2016-11-08 13:47)

A Hankook abroncsgyár új távolsági autóbusz gumiabronccsal jelenik meg az európai piacon. A vállalat a távolsági autóbusz forgalom jelentőnek növekedére, és ezáltal a kereslet bőre szát a csúcstechnológiás abroncsok terén ebben a kategóriában. Az új Hankook SmartTouring AL22 bármely tengelyhelyzetbe felszerelhető és maximális menetkényelmet, kivá koncentrikusságot, a Hankooktól megszokott rendkíl alacsony gördüsi ellenállást és zajt, illetve optimális kopást biztosít a küsen hatékony utazás érdekében.

A prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook egy csúcstechnikájú abroncsot mutat be az európai távolsági autóbusz forgalom számára az idei IAA Haszongépjármű Vásáron. A Hankook SmartTouring AL22 a piaci megjelenéstől kezdve 295/80R22.5 és 315/80R22.5 méretekben lesz elérhető, és megfelel minden távolsági autóbusz kerékhez bármely tengelyhelyzetben. Klaus Krause, a hannoveri Európai Fejlesztési Központ alelnöke és vezetője a következőket fűzte hozzá: „A SmartTyre terméksorozat fejlesztése során különösen a menetkényelemre, a csendes futásra és a megbízható vezetési teljesítményre összpontosítottunk. A SmartTouring AL22 jellemzői nem pusztán maximális utazási kényelmet biztosítanak az utasoknak, hanem elsőrendű vezetési és kezelhetőségi jellemzőket nyújtanak a vezetőnek is a nagy távolságú utak során.”

A SmartTouring AL22 szövetváz kontúrja a lehető legjobb felfüggesztési jellemzőket biztosítja és hozzájárul a különösen biztonságos vezethetőséghez. A hosszirányú, 5 bordás profil a zárt, merev központi bordával folyamatosan kiváló egyenesfutási teljesítményt tesz lehetővé. A speciális, multi-3D-s lamellák kiváló vonóerőátvitelt és elsőrendű fékteljesítményt biztosítanak.

A SmartTouring AL22 peremzónáját kiemelkedően jó újrafutózhatósági jellemzőkhöz fejlesztették ki. Emellett új kontúrja különösen merev és pontos illeszkedést biztosít a kerékpántra, aminek kiváló koncentrikusság és menetkényelem az eredménye.

A SmartTouring AL22 egyes övrétegeit úgy rendezték el szerkezetileg, hogy lényegesen kevesebb hőt fejlesszenek működés közben a hagyományos abroncsokhoz viszonyítva. Ez a hatás nem pusztán a gördülési ellenállást csökkenti, ezzel gazdaságosabbá téve az üzemanyag-felhasználást, hanem jelentősen meghosszabbítja az abroncs élettartamát is.

A csökkentett hőfejlődéssel elérhető üzemanyag-megtakarítást nem csak az övszerkezetnek, hanem a Hankook SmartTouring AL22 abroncsnál használt futófelületi keveréknek köszönhetően sikerült elérni. A futófelületi gumikeverékben használt speciális, nagyobb méretű és rendkívül stabil szerkezetű korom molekuláknak köszönhetően jelentősen csökkenteni lehetett a mozgás közbeni energiaveszteséget. Ezek az úgy nevezett erősen strukturált szén molekulák nagyobb kopásállóságot biztosítanak, és a többi technológiával kombinálva lehetővé teszik a SmartTouring AL22 futásteljesítményének 17%-os növelését a hagyományos termékekhez viszonyítva.

Hankook SmartTouring AL22: műszaki jellemzők

Hosszirányú futófelületi profil multi-3D-s lamellákkal és központi bordával

- Nagyfokú iránytartási pontosság és kényelmes kezelési reakció

- Kiváló egyenes futás

- Rendkívül jó fékezési és vonóerőátviteli teljesítmény.

  

Speciális övszerkezet és frissen fejlesztett peremzóna

- Csökkentett hőfejlődés

- Kiváló újrafutózhatóság.

 

Új gumiabroncs keverék újrastrukturált korom molekulákkal:

- Alacsony gördülési ellenállás és csökkent üzemanyag fogyasztás.

- Nagyobb kopásállóság, akár 17%-kal megnövelt futásteljesítmény a hagyományos termékekhez viszonyítva.

 

Elérhető méretek

Futó-felület

Méret

LI

Címke jelölés

 

M+S

Elérhetőség

AL 22

295/80R22.5

154M

C/BW1 71dB

Q1 2017

315/80R22.5

156/150L

C/B W1 71dB

Q1 2017

Hozzászólások

További hírek

Idén is Gumiflex - Göcsej Kupa!
Idén 45. alkalommal rendezik meg Zalaegerszegen a Gumiflex 45. Nemzetközi Kosárlabda Göcsej Kupát, amelyen ezúttal is négy női, és nyolc férfi csapat vesz részt. A nagy tradíciókkal rendelkező torna szeptember 19-21. között lesz, melyre szeretettel várnak minden érdeklődőt, szurkolót!A Gumiflex 45. Nemzetközi Kosárlabda Göcsej Kupa programja:A csoport:Zalakerámia ZTE KK MAFC Soproni KC Pannon Egyetem Veszém KKB csoport:Egis Körmend Jászberényi KSE GE Grosuplje (SLO) Bajai Bácska FKENők:ZTE NKK PEAC-Pécs UNIQA Euroleasing Sopron CMB CARGO – UNI Győr2014. szeptember 19. péntek11:00 - MAFC – Soproni KC 12:45-Bajai Bácska FKE – Egis Körmend 14:30-CMB CARGO UNI Győr – UNIQA Euroleasing Sopron 16:15-PEAC-Pécs – ZTE NKK 18:00-Megnyitó 18:30-Zalakerámia ZTE KK – Pannon Egyetem Veszprém KK 20:15-GE Grosuplje (SLO) – Jászberényi KSE2014. szeptember 20. szombat11:00-Pannon Egyetem Veszprém KK – MAFC / Sopron KC 13:00-Jászberényi KSE / GE Grosuplje - Bajai Bácska FKE 14:45-UNIQA Euroleasing Sopron - ZTE NKK 16:30-PEAC-Pécs – CMB CARGO UNI Győr 18:15-Egis Körmend – Jászberényi KSE / GE Grosuplje 20:00-Sopron KC / MAFC – Zalakerámia ZTE KK2014. szeptember 21. vasárnap9:00-7. helyért A4 – B4 10:45-ZTE NKK - CMB CARGO UNI Győr 12:30-UNIQA Euroleasing Sopron – PEAC-Pécs 14:15-5. Helyért A3 – B3 16:00-3. Helyért A2 – B2 17:45-Döntő ffi A1 – B1 19:30-Eredményhirdetés
Vizes úton biztonságosabb az új Uniroyal MS plus 77 téli gumi
A téli mellett az új Uniroyal nyári abroncsot, a RainSport 3-at is bemutatták.Vizes és havas úton is biztonságosabb a közép-, felső- és SUV-kategóriás autókra szánt új téli gumiabroncs. Az MS plus 66-ot váltja az esőgumik szakértőjének, az Uniroyalnak a kínálatában az új fejlesztés.A vizen történő felúszás, azaz az úgynevezett aquaplaning területén a leglátványosabb a fejlődés. Ilyenkor az abroncs és az útburkolat közti vékony, filmszerű rétegen csúszhat meg az autó.Az oldalirányú aquapla-ningra öt, az egyenes irányúra három százalékkal kisebb az esély az MS plus 77-tel, az előző változathoz képest. A nedves úton való fékezéskor és a komfort területén is 2%-os a javulás, de a fékezés jeges útfelületen, a havas úton történő vontatás és a kormányzás a havas vagy jeges felületen is javult.A spanyolországi Valencia melletti chestei tesztpályán egy speciális felületen szimuláltak téli úthőmérsékletet és jellemzőket. Egyértelműen bebizonyosodott, hogy a közelgő szezonban érdemes téli gumira váltani. Két ugyanolyan autóval kellett 60-70 kilométer/órás sebességgel ráhajtani erre a felületre, és egy „satufékezés” után fedélzeti műszerekkel mérték le a féktávolságot.Az Uniroyal MS plus 77-tel szerelt autóval a megadottnál kicsit gyorsabb tempónál, 75-nél kezdtük a fékezést, az autó mégis rövidebb távolságon, 35 méteren állt meg.Nyári gumival alacsonyabb, 63 km/órás sebességnél kezdtük meg az autó megállásáig tartó, a fékpedál teljes lenyomásával történő lassulást, mégis 39 méter kellett hozzá. Kollégánknak ugyanolyan sebességnél megkezdett fékezéssel tíz méter is volt az eltérés a fékúton.Az MS plus 77-tel szerelt autók havas és nedves útviszonyok közt nyújtanak biztonságosabb körülményeket.Liège-ből indultak1868-ig nyúlik vissza az Uniroyal története.Ekkor kezdett gumiáruval foglalkozni Oscar Engelbert Belgiumban. 1898-ban autógumikat és kerékpárra valókat is kezdett gyártani. 1930-ban megnyílt az első németországi üzem Aachenben, napi 35 darabos kapacitással. 1958-ban jött létre az Uniroyal, melynek európai része 1979-ben került aContinental-csoporthoz.RainSport3 abroncsokkal szerelt autók a Valencia melletti pályánCápabőr-technológiaA következő nyári szezon újdonságát, a különleges cápabőr-technológiára alapozott RainSport3-at is teszteltük Chestében.- Nedves útonnagyon jó eredményeket értek el atermészettől ellesett megoldással.- Laboratóriumi körülmények köztvizsgálták a cápabőrt, ésaz eredményeket felhasználva apró bárázdák révén jelentősen csökkentették az abroncsban áramló víz turbulenciáját.- Két hosszanti csatornábanáramlik ki a víz az oldalirányú vízelvezető rétegek mellett.-Aszimmetrikusa Rain-Sport3 felépítése, a két cépabőr-technológián alapuló csatornának mindig a belső részen kell lennie.- Budapesten 7, Párizsban 9, Londonban 11, Berlinben 16 esős nap van havonta átlagosan április és október közt, ilyenkor lehet igazán kihasználni az esőgumi-szakértő Uniroyal nyári abroncsát.- A gördülési ellenállás14, akopási jellemzők 9, a fékút nedves úton 8 százalékkal lett kedvezőbb a RainSport2-höz képest, a fékezés száraz úton maradt a régi.
Mutassa meg a gumi, ha kopott...
A legjobb találmány, hogy laikusok is felismerjék a kopott gumit. A gumisoknál sokan panaszkodnak, hogy nem tudják, mikor kopott a gumi.Két kínai formatervező most előállt egy olyan elképzeléssel, amellyel még azok számára is jelezni lehet az abroncsok rossz állapotát, akik egyébként semmit nem értenek az autókhoz.Sokan elfeledkeznek róla, hogy a gumik az autó kopóalkatrészei közé tartoznak, időnként cserélni kell őket, hogy ne veszélyeztessék a közlekedésbiztonságot. Egy átlagos gumiabroncs élettartama futástól függően nagyjából 20.000 km. Ez után indokolt a gumiabroncs cseréje. Idővel a gumiabroncs-futófelülete elkopik, a hornyok és csatornák is, amelyek segítenek például a vízelvezetésben és a tapadásban. Ennek eredménye a megcsúszás veszélye és a gépjármű kezelhetőségének csökkenése és a fékút jelentős növekedése.Erre talált két kínai tervező megoldást. Az ő elképzelésük nagyon egyszerű. A gumiabroncs profilja alá egy olyan, jelen esetben narancs színű réteget képzelnek el, amely a gumiabroncs kopásakor fokozatosan előtűnik. A gumigyár így pontosan jelezhetné a felhasználók felé, hogy mennyi kopást tart még biztonságosnak az adott gumikeverék és mintázat mellett, a feltűnő szín pedig ösztönözné az autósokat, hogy időben cseréljenek abroncsot.A Discolor Tyre névre keresztelt találmánnyal egy tervezői díjat már nyertek a kínaiak, de még nagy kérdés, hogy a gumigyártók is látnak-e fantáziát az ötletben. Minden esetre nincs olyan technológiai kihívás az elképzelésben, amely ne állna rendelkezésére a gumiabroncs gyártóknak.