Gumiflex Kft. - GumiAbroncsok és Felnik Kis és nagy kereskedelme!

Hírek / Aktualitások

A SmartTouring a Hankook új, ultramodern gumiabroncsa távolsági autóbuszokhoz
(2016-11-08 13:47)

A Hankook abroncsgyár új távolsági autóbusz gumiabronccsal jelenik meg az európai piacon. A vállalat a távolsági autóbusz forgalom jelentőnek növekedére, és ezáltal a kereslet bőre szát a csúcstechnológiás abroncsok terén ebben a kategóriában. Az új Hankook SmartTouring AL22 bármely tengelyhelyzetbe felszerelhető és maximális menetkényelmet, kivá koncentrikusságot, a Hankooktól megszokott rendkíl alacsony gördüsi ellenállást és zajt, illetve optimális kopást biztosít a küsen hatékony utazás érdekében.

A prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook egy csúcstechnikájú abroncsot mutat be az európai távolsági autóbusz forgalom számára az idei IAA Haszongépjármű Vásáron. A Hankook SmartTouring AL22 a piaci megjelenéstől kezdve 295/80R22.5 és 315/80R22.5 méretekben lesz elérhető, és megfelel minden távolsági autóbusz kerékhez bármely tengelyhelyzetben. Klaus Krause, a hannoveri Európai Fejlesztési Központ alelnöke és vezetője a következőket fűzte hozzá: „A SmartTyre terméksorozat fejlesztése során különösen a menetkényelemre, a csendes futásra és a megbízható vezetési teljesítményre összpontosítottunk. A SmartTouring AL22 jellemzői nem pusztán maximális utazási kényelmet biztosítanak az utasoknak, hanem elsőrendű vezetési és kezelhetőségi jellemzőket nyújtanak a vezetőnek is a nagy távolságú utak során.”

A SmartTouring AL22 szövetváz kontúrja a lehető legjobb felfüggesztési jellemzőket biztosítja és hozzájárul a különösen biztonságos vezethetőséghez. A hosszirányú, 5 bordás profil a zárt, merev központi bordával folyamatosan kiváló egyenesfutási teljesítményt tesz lehetővé. A speciális, multi-3D-s lamellák kiváló vonóerőátvitelt és elsőrendű fékteljesítményt biztosítanak.

A SmartTouring AL22 peremzónáját kiemelkedően jó újrafutózhatósági jellemzőkhöz fejlesztették ki. Emellett új kontúrja különösen merev és pontos illeszkedést biztosít a kerékpántra, aminek kiváló koncentrikusság és menetkényelem az eredménye.

A SmartTouring AL22 egyes övrétegeit úgy rendezték el szerkezetileg, hogy lényegesen kevesebb hőt fejlesszenek működés közben a hagyományos abroncsokhoz viszonyítva. Ez a hatás nem pusztán a gördülési ellenállást csökkenti, ezzel gazdaságosabbá téve az üzemanyag-felhasználást, hanem jelentősen meghosszabbítja az abroncs élettartamát is.

A csökkentett hőfejlődéssel elérhető üzemanyag-megtakarítást nem csak az övszerkezetnek, hanem a Hankook SmartTouring AL22 abroncsnál használt futófelületi keveréknek köszönhetően sikerült elérni. A futófelületi gumikeverékben használt speciális, nagyobb méretű és rendkívül stabil szerkezetű korom molekuláknak köszönhetően jelentősen csökkenteni lehetett a mozgás közbeni energiaveszteséget. Ezek az úgy nevezett erősen strukturált szén molekulák nagyobb kopásállóságot biztosítanak, és a többi technológiával kombinálva lehetővé teszik a SmartTouring AL22 futásteljesítményének 17%-os növelését a hagyományos termékekhez viszonyítva.

Hankook SmartTouring AL22: műszaki jellemzők

Hosszirányú futófelületi profil multi-3D-s lamellákkal és központi bordával

- Nagyfokú iránytartási pontosság és kényelmes kezelési reakció

- Kiváló egyenes futás

- Rendkívül jó fékezési és vonóerőátviteli teljesítmény.

  

Speciális övszerkezet és frissen fejlesztett peremzóna

- Csökkentett hőfejlődés

- Kiváló újrafutózhatóság.

 

Új gumiabroncs keverék újrastrukturált korom molekulákkal:

- Alacsony gördülési ellenállás és csökkent üzemanyag fogyasztás.

- Nagyobb kopásállóság, akár 17%-kal megnövelt futásteljesítmény a hagyományos termékekhez viszonyítva.

 

Elérhető méretek

Futó-felület

Méret

LI

Címke jelölés

 

M+S

Elérhetőség

AL 22

295/80R22.5

154M

C/BW1 71dB

Q1 2017

315/80R22.5

156/150L

C/B W1 71dB

Q1 2017

Hozzászólások

További hírek

A Hankook a Scania eredeti gyári abroncsbeszállítója lesz
A Hankook abroncsgyártó többféle nagy terhelhetőségű Scania tehergépkocsi és autóbusz eredeti gyári abroncsbeszállítója lesz a jövőben. A Scania, melynek székhelye a svédországi Södertäljében található, a Volkswagen Truck & Bus GmbH-hoz tartozik, mely a nagy terhelhetőségű tehergépkocsik és autóbuszok egyik vezető gyártója világszinten. A Scania egyben ipari és hajómotorok kiemelkedő gyártója is. Egyre nagyobb részét teszik ki a vállalat tevékenységének a szolgáltatáshoz kapcsolódó termékek, melyekkel a Scania költséghatékony szállítási megoldásokat és maximális kihasználtságot biztosít. A Scania pénzügyi szolgáltatásokat is kínál. 2016 novemberétől a Hankook gumiabroncsokat szállít majd a haszongépjármű gyártó svédországi telephelyeire. A szállított abroncsok között szerepel a nagytávolságú közlekedésre szánt e-cube MAX tehergépkocsi gumiabroncs sorozat, illetve a közepes távolságú alkalmazásra kifejlesztett SmartFlex négy évszakos gumiabroncs, mely megfelel többek között a nem régiben felújított Scania Euro 6 modellhez. 2017-től kezdve az építési területekre megfelelő tehergépjármű gumiabroncs sorozat, a SmartWork is bekerül a választékba. Németország, Hannover/Neu-Isenburg, 2016. szeptember 21. – A prémium abroncsgyártó Hankook többek között a Scania eredeti gyári felszerelés beszállítója lesz a jövőben. A Scania a Volkswagen csoporthoz tartozik, mely egyike a Hankook legnagyobb eredeti gyári felszerelés megrendelőinek világszinten. A gyári felszerelésű Hankook tehergépkocsi abroncsok szállítása a Scania számára első sorban Európára fog összpontosulni, kezdetben 18 féle mérettel a 22,5 hüvelykes tartományban. A Scaniával létrejövő eredeti gyári felszerelési együttműködés már a második a Hankook számára a Volkswagen csoport nehéz haszongépjármű szegmensében; a Hankook már korábban is ellátott különféle modelleket ebben a szegmensben az MAN Truck & Bus GmbH megbízásából 2014 óta. „Az együttműködés a Scaniával az eredeti gyári felszerelésű szegmensben bizonyítja termékeink jó minőségét, hiszen az e-cube MAX, a SmartFlex és a SmartWork sorozatok mindegyike képes volt teljesíteni a Scania mérnökei által meghatározott szigorú követelményeket, különösen a teljesítmény, a hatékonyság és a fenntarthatóság tekintetében” – mondta Ho-Youl Pae, a Hankook európai ügyvezető igazgatója. A tervek között szerepel az összes Scania tehergépkocsi és autóbusz Európában gyártott modellválasztékának felszerelése is. A szállítandó gumiabroncsok között szerepel az e-cube MAX sorozat is nemzetközi, hosszútávú forgalomhoz, melyet a gördülési ellenállás tekintetében optimalizáltak, és az új négy évszakos SmartFlex abroncs sorozat, melyet flexibilis használatra terveztek nagytávolságú és teherszállítási forgalomhoz. A SmartWork sorozatból építési területekre és terepre tervezett futófelületek is bemutatásra kerülnek. A speciálisan az EURO 6 károsanyag-kibocsátási osztályba tartozó járműveken, a kormányzott és hajtott tengelyeken való használatra tervezett futófelületek különösen jól teljesítenek a környezetbarát jellemzők és az élettartam tekintetében, melyek fontos szempontot jelentenek a tulajdonosi összköltségek (TCO / Total Cost of Ownership) tekintetében a haszongépjárművek eredeti gyári felszerelése terén. Futófelü-let Méret LI Jelölés M+S AL10+ 315/80R22.5 156/150L (154/150M) B/B/W1 70dB - - 315/70R22.5 156/150L B/B/W1 70dB - - 315/60R22.5 154/148L C/B/W1 70dB - - DL10+ 315/80R22.5 156/150L (154/150M) C/C/W1 73dB + + 315/70R22.5 154/150L C/C/W1 73dB + + 315/60R22.5 152/148L C/C/W1 73dB + + AL10 295/60R22.5 150/147K C/C/W1 70dB - - (149/146L) 295/80R22.5 152/148M (154/149L) C/C/W1 70dB - - 385/55R22.5 158L (160K) B/C/W1 70dB - - DL10 295/80R22.5 152/148M C/C/W2 75dB - + 295/60R22.5 150/147K (149/146L) D/C/W2 75dB - + AH31 295/80R22.5 152/148M C/B/W1 73dB + + 315/70R22.5 156/150L C/B/W1 67dB + + 315/80R22.5 156/150L C/B/W1 73dB + + DH31 295/80R22.5 152/148M D/C/W2 75dB + + 315/80R22.5 156/150L D/C/W2 75dB + + 315/70R22.5 154/150L D/C/W2 75dB + + AH15 385/65R22.5 160K C/B/W1 70dB - - A Hankook Tire vállalatról A Hankook Tire egyike az öt, a világon a legtöbb abroncsot gyártó globális vállalatnak. Innovatív, díjnyertes, kiváló minőségű radiál abroncsokat gyárt személygépkocsik, terepjárók, SUV-ok, könnyű tehergépkocsik, teherautók és buszok valamint az autósport számára (mind a pályás versenyeken, mind pedig ralin résztvevő csapatoknak). A Hankook Tire több mint 180 országba szállítja termékeit, és világszinten már több mint 22.000 alkalmazottat foglalkoztat. A világ számos vezető autógyártója első gyári felszerelésként is a Hankook Tire abroncsait választja. A vállalat mindent megtesz azért, hogy a legmagasabb szinten elégítse ki a vásárlói igényeket a termékek minősége, a technológiai kiválóság és a vezetési élmény területén. Ennek érdekében a Hankook folyamatosan befektet öt kutatás-fejlesztési központja és hét gyártóüzemének fejlesztésébe. A németországi Hannoverben működő Európai Technológiai Központban az európai piac igényeire szabva fejlesztik az termékeket, különös tekintettel az európai prémium autógyártók számára készülő első szerelésű (OE) abroncsokra. A Hankook Tire európai központja Neu-Isenburgban található, Frankfurt am Main közelében. A vállalatnak Németországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Hollandiában, Magyarországon, Csehországban, Oroszországban, Törökországban, Svédországban és Lengyelországban vannak kereskedelmi képviseletei. A további európai országokban a cég termékeit regionális nagykereskedők terítik. A vállalat globális bevételének kb. 30 százalékát az európai piacokon és a FÁK országaiban realizált értékesítések adják. A Hankook Magyarországot választotta európai gyárának helyszínéül. A 885 millió eurós befektetésből a Dunaújváros melletti Rácalmáson a világ egyik legkorszerűbb abroncsgyára épült. A gyár 2007 júniusában kezdte meg működését és azóta is folyamatosan fejlődik, bővül. A cég jelenleg már több mint 3.300 alkalmazottat foglalkoztat, és személygépkocsik, SUV-ok és könnyű tehergépkocsik számára gyárt gumiabroncsokat. A harmadik beruházási ütem 2015 tavaszán fejeződött be, ezzel a magyar gyár éves gyártókapacitása 19 millióra nőtt. A rácalmási gyárban készülő termékek az európai piacot szolgálják ki, és megfelelnek a vezető autógyártók előírásainak és igényeinek is. A Hankook Tire Magyarország Kft. rendelkezik az ISO 9001:2008., ISO/TSO 16949:2009. minőségi és az ISO 14001:2014. környezetvédelmi tanúsítvánnyal.
Szigorítanák a gumiabroncsok előírásait
Szigorítaná a gumiabroncsok előírásait a Gumiabroncs SzövetségKötelező téli gumi és szervizakkreditáció a Magyar Gumiabroncs Szövetség terveibenA jelenleginél szigorúbb előírásokat javasol a téligumi-használatra a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) a közlekedésbiztonság érdekében. Morenth Péter, a HTA ügyvezető elnöke háttérbeszélgetésen, kedden Budapesten azt is elmondta, hogy a gumiabroncs-gyártókat tömörítő szervezet erről egyeztetést kezdeményezett a kormánnyal. Hozzátette: a szövetség üdvözli a fővárosi önkormányzat rendeletét, miszerint kötelező lesz a budapesti taxik számára a téligumiabroncs-használat idén október 15-től, de szerinte ezt a teljes autóstársadalomra ki kellene terjeszteni, vagy legalábbis szigorítani kellene az előírásokon. Rámutatott ugyanakkor: a taxisok többsége eddig is használt téli gumit, ezért a rendeletnek nem lesz számottevő forgalomnövelő hatása. Becslésük szerint tavaly az autósok 40 százaléka nem téli gumival közlekedett. Arról nincs pontos adat, hogy a nem megfelelő (téli) abroncs használata hány balesetet okozott. A szövetség becslése szerint a gumiabroncs-iparág tavalyi belföldi és exportértékesítésének értéke 365 milliárd forint volt. A szegmens a bruttó hazai termék (GDP) 2-3 százalékát adja évente.Az iparágban foglalkoztatottak száma Magyarországon közvetlenül 5000 fő, közvetve 10-15 ezer embernek adnak munkát. A piac 80 százalékát lefedő hét hazai tagvállalat – Apollo Vredestein, Bridgestone, Continental, Goodyear-Dunlop, Hankook, Michelin, Pirelli – tavaly 1,99 millió gumiabroncsot adott el az országban. Rábai Dániel, a HTA elnöke, a Continental ügyvezető igazgatója szerint a téli gumik használata 5 százalékkal nő az idén részben a tervezett kommunikációs kampányuk eredményeként. Tájékoztatása szerint a kereskedőknél tavalyról felhalmozódott nyári készletek miatt a gyártóknál az év első hat hónapjában 1,3 millióról 10,1 százalékkal esett vissza a személyautókra eladott gumiabroncsok száma Magyarországon, míg Európában 6 százalékos csökkenést mutattak ki június végéig.A hét jelentős gumimárka által alapított Magyar Gumiabroncs Szövetség nyilván az abroncspiac volumenét is kívánja pörgetni, bár a szervezet elnöke kiemelte, hogy ha csak a forgalom növelése lenne a céljuk, akkor mindenkinek azt javasolnák, hogy nyáron is téli abroncsokkal járjanak, hiszen az remekül kopik a mostanihoz hasonló kánikulában. Nem ezt teszik azonban, hanem a biztonság, a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés fontosságát hangsúlyozzák a csöppet sem szerény mértékű piacon. A teherautó-gumik piacán a szakember szerint kétszámjegyű növekedés tapasztalható, de kényszervásárlásokról lehet beszélni, elsősorban a korábban visszatartott vásárlások miatt.A HTA ügyvezető elnöke, Morenth Péter természetesen felhívta a figyelmet a használt abroncsok veszélyére, azaz arra, hogy a szemre ép, jó állapotú abroncsoknak is lehet szemmel nem látható, a menetbiztonságot jelentősen befolyásoló sérülése, biztonságosnak tehát korántsem nevezhető egy használt gumi. Az pedig elsődleges célkitűzése a Magyar Gumiabroncs Szövetségnek is. Ezért üdvözli a szervezet a fővárosi taxirendelet azon passzusát, mely október 15. és március 15. között kötelezővé teszi a téli gumik használatát a személyfuvarozók számára. Ugyanakkor Morenth Péter megjegyezte, hogy érdemes lenne az előírást a teljes autóstársadalomra kiterjeszteni vagy legalábbis a jelenlegi szabályzást szigorítani. Ennek kapcsán még folynak az egyeztetések a kormánnyal, egyelőre nem tudni, hogy lesz-e bármilyen új előírás az abroncsokra vonatkozóan.
új MICHELIN CrossClimate
Új fejezet a történelemben… A Michelin 2015 májusában vezette be az európai piacra a MICHELIN CrossClimate-ot, az első, téli időszakban is használható nyári abroncsot. Az új MICHELIN CrossClimate abroncsban a nyári gumiabroncsokban használt technológiához téli abroncstechnológia társul. Technológiák, amelyekről eddig mindenki azt gondolta, hogy egymással összeegyeztethetetlenek. A MICHELIN CrossClimate eredeti újdonság: bármilyen időjárási körülményhez könnyen alkalmazkodik. Ez az egyetlen olyan gumiabroncs, amely magában foglalja a nyári és a téli abroncsok legjobb tulajdonságait: - száraz felületen is rövid a féktávolsága, - az európai abroncscímkézési rendszerben a legjobb, ’A’ minősítést érte el a nedves tapadási kategóriában, - Three Peak Mountain Snow Flake (3PMSF, „három hegycsúcs hópehely”) tanúsítással rendelkezik, ami azt jelenti, hogy egész évben használható, még azokban az országokban is, ahol speciális téli felszereltséget írnak elő. Az új MICHELIN CrossClimate abroncs mindemellett rendelkezik a hagyományosnak mondható MICHELIN abroncsjellemzőkkel: hosszú élettartamú, energiatakarékos és kényelmes utazást biztosít. Az új abroncs kiegészíti a MICHELIN nyári és téli abroncskínálatát – huzamosabb ideig tartó télies időszakban és bizonyos körülmények között azonban továbbra is a kifejezetten téli gumiabroncs használata javasolt. Az új MICHELIN CrossClimate abroncsban három technológia egyesül: 1. Innovatív gumikeverékek: az egyik a futófelületbe kerülő, optimális tapadást nyújtó, új gumikeverék. Az anyag rugalmassága lehetővé teszi, hogy a gumi kitöltse az útfelület apró egyenetlenségeit, hidegben és melegben egyaránt. Optimális tapadást biztosít bármely évszakban (havas, vizes, száraz felületen). A másik, a futó alá beépített új keverék az üzemi felmelegedés csökkentésével az üzemanyag-takarékosságra van jótékony hatással. A Michelin fejlesztőinek sikerült megoldást találniuk arra, hogy csökkenthető legyen az elveszett energiamennyiség: újgenerációs, szilika-alapú adalékkal javították a gumikeveréket, így a MICHELIN CrossClimate üzemanyag-fogyasztása csökkent. 2. Egyedi, V-alakú futómintázat és új, önzáró (3D) lamellák. A változó ferde szögű, V-alakba rendeződő mintázat optimális tapadást tesz lehetővé havas felületen: - Az oldalirányú erők ellensúlyozására a futófelület középső részén a gumiblokkok speciális szöget zárnak be. - A hosszirányú erők ellensúlyozására a vállzóna blokkjai nagyobb szöget zárnak be. 3. A V-mintázatú futófelületet új önzáró 3D lamellák egészítik ki: a hullámos formájú, különböző vastagságú és komplex geometriájú mély lamellák, mint apró karmok kapaszkodnak a havas felületen, így növelik az abroncs vonóerejét. A függőleges és oldalirányú hullámos lamellák önzáróak, vagyis egymásra záródva merevebbé teszik a futófelületet: stabilabb lesz a mintázat, akár hosszirányú (fékezés, gyorsítás), akár oldalirányú (kanyarodás) erők hatnak rá. A kormányzás ezáltal pontosabb, a menetteljesítmény száraz felületen általában jobb lesz. A beépített csúcstechnológiás megoldások eredményeképpen stabilabb, merevebb futófelületű, vagyis száraz felületen pontosabban kormányozható és ellenállóbb abroncsot kapunk.