Gumiflex Kft. - GumiAbroncsok és Felnik Kis és nagy kereskedelme!

Hírek / Aktualitások

A Hankook a Scania eredeti gyári abroncsbeszállítója lesz
(2016-09-29 10:52)

A Hankook abroncsgyártó többféle nagy terhelhetőségű Scania tehergépkocsi és autóbusz eredeti gyári abroncsbeszállítója lesz a jövőben. A Scania, melynek székhelye a svédországi Södertäljében található, a Volkswagen Truck & Bus GmbH-hoz tartozik, mely a nagy terhelhetőségű tehergépkocsik és autóbuszok egyik vezető gyártója világszinten. A Scania egyben ipari és hajómotorok kiemelkedő gyártója is. Egyre nagyobb részét teszik ki a vállalat tevékenységének a szolgáltatáshoz kapcsolódó termékek, melyekkel a Scania költséghatékony szállítási megoldásokat és maximális kihasználtságot biztosít. A  Scania pénzügyi szolgáltatásokat is kínál. 2016 novemberétől a Hankook gumiabroncsokat szállít majd a haszongépjármű gyártó svédországi telephelyeire. A szállított abroncsok között szerepel a nagytávolságú közlekedésre szánt e-cube MAX tehergépkocsi gumiabroncs sorozat, illetve a közepes távolságú alkalmazásra kifejlesztett SmartFlex négy évszakos gumiabroncs, mely megfelel többek között a nem régiben felújított Scania Euro 6 modellhez. 2017-től kezdve az építési területekre megfelelő tehergépjármű gumiabroncs sorozat, a SmartWork is bekerül a választékba.

Németország, Hannover/Neu-Isenburg, 2016. szeptember 21.  – A prémium abroncsgyártó Hankook többek között a Scania eredeti gyári felszerelés beszállítója lesz a jövőben. A Scania a Volkswagen csoporthoz tartozik, mely egyike a Hankook legnagyobb eredeti gyári felszerelés megrendelőinek világszinten. A gyári felszerelésű Hankook tehergépkocsi abroncsok szállítása a Scania számára első sorban Európára fog összpontosulni, kezdetben 18 féle mérettel a 22,5 hüvelykes tartományban. A Scaniával létrejövő eredeti gyári felszerelési együttműködés már a második a Hankook számára a Volkswagen csoport nehéz haszongépjármű szegmensében; a Hankook már korábban is ellátott különféle modelleket ebben a szegmensben az MAN Truck & Bus GmbH megbízásából 2014 óta.

„Az együttműködés a Scaniával az eredeti gyári felszerelésű szegmensben bizonyítja termékeink jó minőségét, hiszen az e-cube MAX, a SmartFlex és a SmartWork sorozatok mindegyike képes volt teljesíteni a Scania mérnökei által meghatározott szigorú követelményeket, különösen a teljesítmény, a hatékonyság és a fenntarthatóság tekintetében” – mondta Ho-Youl Pae, a Hankook európai ügyvezető igazgatója.

A tervek között szerepel az összes Scania tehergépkocsi és autóbusz Európában gyártott modellválasztékának felszerelése is. A szállítandó gumiabroncsok között szerepel az e-cube MAX sorozat is nemzetközi, hosszútávú forgalomhoz, melyet a gördülési ellenállás tekintetében optimalizáltak, és az új négy évszakos SmartFlex abroncs sorozat, melyet flexibilis használatra terveztek nagytávolságú és teherszállítási forgalomhoz. A SmartWork sorozatból építési területekre és terepre tervezett futófelületek is bemutatásra kerülnek. A speciálisan az EURO 6 károsanyag-kibocsátási osztályba tartozó járműveken, a kormányzott és hajtott tengelyeken való használatra tervezett futófelületek különösen jól teljesítenek a környezetbarát jellemzők és az élettartam tekintetében, melyek fontos szempontot jelentenek a tulajdonosi összköltségek (TCO / Total Cost of Ownership) tekintetében a haszongépjárművek eredeti gyári felszerelése terén.

Futófelü-let Méret LI Jelölés   M+S
AL10+ 315/80R22.5 156/150L (154/150M) B/B/W1 70dB - -
315/70R22.5  156/150L B/B/W1 70dB - -
315/60R22.5 154/148L C/B/W1 70dB - -
DL10+ 315/80R22.5 156/150L (154/150M) C/C/W1 73dB + +
315/70R22.5 154/150L C/C/W1 73dB + +
315/60R22.5 152/148L C/C/W1 73dB + +
AL10 295/60R22.5 150/147K C/C/W1 70dB - -
(149/146L)
295/80R22.5 152/148M (154/149L) C/C/W1 70dB - -
385/55R22.5 158L (160K) B/C/W1 70dB - -
DL10 295/80R22.5 152/148M C/C/W2 75dB - +
295/60R22.5 150/147K (149/146L) D/C/W2 75dB - +
AH31 295/80R22.5 152/148M C/B/W1 73dB + +
315/70R22.5 156/150L C/B/W1 67dB + +
315/80R22.5 156/150L C/B/W1 73dB + +
DH31 295/80R22.5 152/148M D/C/W2 75dB + +
315/80R22.5 156/150L D/C/W2 75dB + +
315/70R22.5  154/150L D/C/W2 75dB + +
AH15 385/65R22.5 160K C/B/W1 70dB - -

A Hankook Tire vállalatról

A Hankook Tire egyike az öt, a világon a legtöbb abroncsot gyártó globális vállalatnak. Innovatív, díjnyertes, kiváló minőségű radiál abroncsokat gyárt személygépkocsik, terepjárók, SUV-ok, könnyű tehergépkocsik, teherautók és buszok valamint az autósport számára (mind a pályás versenyeken, mind pedig ralin résztvevő csapatoknak).

A Hankook Tire több mint 180 országba szállítja termékeit, és világszinten már több mint 22.000 alkalmazottat foglalkoztat. A világ számos vezető autógyártója első gyári felszerelésként is a Hankook Tire abroncsait választja.

A vállalat mindent megtesz azért, hogy a legmagasabb szinten elégítse ki a vásárlói igényeket a termékek minősége, a technológiai kiválóság és a vezetési élmény területén. Ennek érdekében a Hankook folyamatosan befektet öt kutatás-fejlesztési központja és hét gyártóüzemének fejlesztésébe. A németországi Hannoverben működő Európai Technológiai Központban az európai piac igényeire szabva fejlesztik az termékeket, különös tekintettel az európai prémium autógyártók számára készülő első szerelésű (OE) abroncsokra.

A Hankook Tire európai központja Neu-Isenburgban található, Frankfurt am Main közelében. A vállalatnak Németországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Hollandiában, Magyarországon, Csehországban, Oroszországban, Törökországban, Svédországban és Lengyelországban vannak kereskedelmi képviseletei. A további európai országokban a cég termékeit regionális nagykereskedők terítik. A vállalat globális bevételének kb. 30 százalékát az európai piacokon és a FÁK országaiban realizált értékesítések adják.

A Hankook Magyarországot választotta európai gyárának helyszínéül. A 885 millió eurós befektetésből a Dunaújváros melletti Rácalmáson a világ egyik legkorszerűbb abroncsgyára épült. A gyár 2007 júniusában kezdte meg működését és azóta is folyamatosan fejlődik, bővül. A cég jelenleg már több mint 3.300 alkalmazottat foglalkoztat, és személygépkocsik, SUV-ok és könnyű tehergépkocsik számára gyárt gumiabroncsokat. A harmadik beruházási ütem 2015 tavaszán fejeződött be, ezzel a magyar gyár éves gyártókapacitása 19 millióra nőtt. A rácalmási gyárban készülő termékek az európai piacot szolgálják ki, és megfelelnek a vezető autógyártók előírásainak és igényeinek is. A Hankook Tire Magyarország Kft. rendelkezik az ISO 9001:2008., ISO/TSO 16949:2009. minőségi és az ISO 14001:2014. környezetvédelmi tanúsítvánnyal.

Hozzászólások

További hírek

Pirelli: Több ok vezetett az abroncsok meghibásodásához Silverstone-ban!
A hétvégén Silverstone-bn történtekről hivatalos közleményt adott ki a Pirelli!PAUL HEMBERY: “Ami Silverstone-ban történt, rendkívül felzaklatott bennünket. Ezeknél a korszerű abroncsoknál elengedhetetlen az olyan adatok ismerete, mint a hőmérséklet, nyomás és kerékdőlésszög. A szabályok módosítására várva olyan abroncsokat vezetünk be, melyek könnyebben kezelhetők.”Milánó, 2013. július 2. – A Silverstone-ban használt abroncsok alapos elemzését követően a Pirelli megállapította, hogy a meghibásodás okai alapvetően a következő tényezők kombinációjában keresendők:1) A hátsó abroncsok, melyeket rossz oldalra szereltek fel: más szóval, a meghibásodott autókon a jobb oldali abroncsot a bal oldali helyére szerelték és fordítva. Az idei abroncsoknak aszimmetrikus a szerkezete, vagyis nem úgy lettek tervezve, hogy felcserélhetőek legyenek. Az oldalfalakat úgy tervezték, hogy specifikus terhelést bírjanak el az abroncs belső és külső oldalán. Az abroncsok felcserélése tehát bizonyos körülmények között befolyásolja a működésüket. Különösen a külső részt tervezték arra, hogy megbirkózzon a nagy terheléssel, amely az olyan nehéz pályák kanyarjaiban lép fel, mint Silverstone, ahol gyors bal kanyarok és helyenként különösen durva rázókövek találhatók.2) Az abroncsnyomás, ami túlságosan alacsony volt, de mindenesetre alacsonyabb a Pirelli által javasoltnál. Alacsonyabb nyomás mellett az abroncs nagyobb igénybevételnek van kitéve menet közben.3) Az extrém kerékdőlésszög használata.4) A rázókövek, melyek különösen durvák a gyors kanyarokban, például a négyes kanyarban Silverstone-ban, ahol a legtöbb meghibásodás történt. Ez a bal hátsó abroncsokat érintette. Az egyetlen probléma, ami Silverstone előtt felmerült, a leválás volt, ami teljesen mással van összefüggésben. A leválás megszüntetésére a Pirelli azt a megoldást javasolta, hogy a csapatok azokat az abroncsokat használják Silverstone-tól kezdve, melyeket Kanadában kipróbáltak. Amikor ezt a javaslatot elutasították, a Pirelli keresett egy másik megoldást laboratóriumi teszteléssel, egy másik kötési eljárást a futófelületnek a karkaszhoz erősítésére. Tehát a leválásnak semmi köze ahhoz, ami Nagy-Britanniában történt.Az elemzés eredményei alapján a Pirelli szeretné hangsúlyozni:1) Az abroncsok rossz oldalra történő felszerelését mindenki alábecsülte: mindenekelőtt a Pirelli azzal, hogy nem tiltotta meg.2) Hasonlóképpen, az alacsony abroncsnyomás és az extrém kerékdőlésszög, amibe a Pirellinek nincs beleszólása, olyan döntés, amely veszélyes lehet bizonyos körülmények között. Ezért a Pirelli arra kérte a FIA-t, hogy tegye ezt precíz jövőbeni vizsgálat tárgyává. A Pirelli azt is kérte, hogy jelöljenek ki egy elkötelezett képviselőt ezen szabályok betartásának az ellenőrzésére.3) A Pirelli szeretné hangsúlyozni azt is, hogy a 2013-as abroncsok semmilyen módon nem veszélyeztetik a pilóták biztonságát, ha megfelelően használják őket, és a FIA által előírt valamennyi biztonsági előírásnak megfelelnek.A logikus következtetés az, hogy a 2013-as abroncsok teljesítményével és műszaki fejlettségével rendelkező abroncsoknál elengedhetetlen, hogy maga a Pirelli szabályozza és gondosan ellenőrizze őket. Az abroncsok optimális működésének biztosításához az olasz cégnek valós idejű adatokra van szüksége a csapatoktól olyan alapvető paraméterek tekintetében, mint a nyomás, hőmérséklet és kerékdőlésszög.Az új szabályokra várva, melyek lehetővé teszik, hogy a Pirelli hozzájusson e korszerű abroncsok fejlesztéséhez és kezeléséhez szükséges adatokhoz, a következő intézkedéseket javasolja a következő nagydíjakra nézve a FIA-val, a FOM-mal, a csapatokkal és a pilótákkal egyetértésben:1) A jelenlegi abroncs továbbfejlesztett változatának – melyet Kanadában teszteltek (és tökéletesen megbízhatónak bizonyult) – a használata a Német Nagydíjon ezen a hétvégén. Ez felel meg leginkább a Nürburgring technikai jellemzőinek. A július 7-i Német Nagydíjon használandó hátsó abroncsok Kevlar-konstrukcióval készültek a jelenlegi acélszerkezet helyett, valamint a 2012-es övszerkezettel, így biztosítják a maximális stabilitást és a megfelelő úttartást. Lévén, hogy ezek az abroncsok is is – ami azonban elengedhetetlen a korszerűbb 2013-as abroncsok optimális működéséhez. A Magyar Nagydíjtól használatos abroncsok a 2012-es abroncsok jellemzőit ötvözik a 2013-as gumikeverékek teljesítményével. Lényeges, hogy az új abroncsoknak a 2012-es abroncsoknak megfelelő szerkezetük, konstrukciójuk és övszerkezetük lesz, ami maximális teljesítményt és biztonságot nyújtott. A gumikeverékek a 2013-asok lesznek, melyek gyorsabb köridőt és szélesebb működési skálát biztosítottak. Ez az új specifikáció, a FIA-val történt megállapodás szerint, a versenypályán kerül tesztelésre a csapatok közreműködésével a 2013-as autókon Silverstone-ban július 17 és 19 között a pilótákkal a fiatal pilóták tesztje alatt. Ezek a tesztek hozzájárulnak majd az új abroncsszéria végleges fejlesztéséhez, lehetőséget adva a csapatoknak az autók beállításának elvégzéséhez.aszimmetrikusak, szigorúan tilos lesz fordítva szerelni őket. Az első abroncsok viszont változatlanok maradnak.2) A Magyar Nagydíjtól kezdve egy új abroncsszéria bevezetése. Az új abroncsok szimmetrikus szerkezetűek lesznek, és maximális biztonságot nyújtanak majd az adatokhoz való hozzáférés nélkülis – ami azonban elengedhetetlen a korszerűbb 2013-as abroncsok optimális működéséhez. A Magyar Nagydíjtól használatos abroncsok a 2012-es abroncsok jellemzőit ötvözik a 2013-as gumikeverékek teljesítményével. Lényeges, hogy az új abroncsoknak a 2012-es abroncsoknak megfelelő szerkezetük, konstrukciójuk és övszerkezetük lesz, ami maximális teljesítményt és biztonságot nyújtott. A gumikeverékek a 2013-asok lesznek, melyek gyorsabb köridőt és szélesebb működési skálát biztosítottak. Ez az új specifikáció, a FIA-val történt megállapodás szerint, a versenypályán kerül tesztelésre a csapatok közreműködésével a 2013-as autókon Silverstone-ban július 17 és 19 között a pilótákkal a fiatal pilóták tesztje alatt. Ezek a tesztek hozzájárulnak majd az új abroncsszéria végleges fejlesztéséhez, lehetőséget adva a csapatoknak az autók beállításának elvégzéséhez.Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata: “Ami Silverstone-ban történt, teljesen váratlan volt, ez az első alkalom, hogy ilyesmi megesett a Pirelli több mint százéves motorsport történetében. Ezek az események, melyek teljesen felzaklattak bennünket, megerősítik az általunk javasolt változások sürgős bevezetésének szükségességét – melyek bevezetésre is kerülnek Németországban a pénteki szabadedzésen. Köszönetet szeretnénk mondani a FIA-nak, a FOM-nak, a csapatoknak és a pilótáknak, hogy készek voltak gyorsan azonnali megoldást keresni a problémára. Különösen a – FIA-val egyeztetett – téli tesztek elfogadása, melyek alkalmasabbak az abroncsfejlesztésre, és a szezonbeli tesztek lehetősége fog hozzájárulni a fokozott biztonságot és teljesítményt nyújtó abroncsok kialakításához. Szeretném újra hangsúlyozni, hogy a 2013-as abroncsok a megfelelő módon használva tökéletesen biztonságosak. A Silverstone-ban történtek után azonban teljes hozzáférést kértünk a valós idejű abroncsadatokhoz az abroncsok megfelelő használatának és fejlesztésének biztosítása érdekében, melyek az elvárásoknak megfelelően korszerűek és olyan nagy teljesítményűek, hogy átlagosan több mint két másodperccel csökkentek a köridők. A szabályok módosítására várva olyan abroncsokat vezetünk be, melyek könnyebben kezelhetők.”HEMBERY: SZERETNÉNK KÖSZÖNETET MONDANI A CSAPATOKNAK, A PILÓTÁKNAK, A FIA-NAK ÉS A FOM-NAK A TÁMOGATÁSÉRTA korábbi sajtóközleményhez kapcsolódóan, mely a Silverstone-ban történt abroncsok meghibásodásának okait részletezte, Paul Hembery az alábbiakat szeretné még hozzátenni: “Azokkal a benoymásokkal ellentétben, melyeket néhányan kialakítottak, szeretném kiemelni az együttműködést és támogatást, melyet a csapatoktól, pilótáktól, a FIA-tól és a FOM-tól kaptunk. Semmi esetre sem szándékozunk vitába keveredni senkivel. Vállaljuk a sajtóközleményben leírtaknak megfelelő felelősséget. Mivel nincs teljes beleszólásunk az abroncsok használatába, ezért mindegyik fél közreműködésére szükségünk van. Hálásak vagyunk azért, hogy az előbbiekre való tekintettel minden résztvevő féltől teljes támogatást kapunk.
A SmartTouring a Hankook új, ultramodern gumiabroncsa távolsági autóbuszokhoz
A Hankook abroncsgyár új távolsági autóbusz gumiabronccsal jelenik meg az európai piacon. A vállalat a távolsági autóbusz forgalom jelentőségének növekedésére, és ezáltal a kereslet bővülésére számít a csúcstechnológiás abroncsok terén ebben a kategóriában. Az új Hankook SmartTouring AL22 bármely tengelyhelyzetbe felszerelhető és maximális menetkényelmet, kiváló koncentrikusságot, a Hankooktól megszokott rendkívül alacsony gördülési ellenállást és zajt, illetve optimális kopást biztosít a különösen hatékony utazás érdekében. A prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook egy csúcstechnikájú abroncsot mutat be az európai távolsági autóbusz forgalom számára az idei IAA Haszongépjármű Vásáron. A Hankook SmartTouring AL22 a piaci megjelenéstől kezdve 295/80R22.5 és 315/80R22.5 méretekben lesz elérhető, és megfelel minden távolsági autóbusz kerékhez bármely tengelyhelyzetben. Klaus Krause, a hannoveri Európai Fejlesztési Központ alelnöke és vezetője a következőket fűzte hozzá: „A SmartTyre terméksorozat fejlesztése során különösen a menetkényelemre, a csendes futásra és a megbízható vezetési teljesítményre összpontosítottunk. A SmartTouring AL22 jellemzői nem pusztán maximális utazási kényelmet biztosítanak az utasoknak, hanem elsőrendű vezetési és kezelhetőségi jellemzőket nyújtanak a vezetőnek is a nagy távolságú utak során.” A SmartTouring AL22 szövetváz kontúrja a lehető legjobb felfüggesztési jellemzőket biztosítja és hozzájárul a különösen biztonságos vezethetőséghez. A hosszirányú, 5 bordás profil a zárt, merev központi bordával folyamatosan kiváló egyenesfutási teljesítményt tesz lehetővé. A speciális, multi-3D-s lamellák kiváló vonóerőátvitelt és elsőrendű fékteljesítményt biztosítanak. A SmartTouring AL22 peremzónáját kiemelkedően jó újrafutózhatósági jellemzőkhöz fejlesztették ki. Emellett új kontúrja különösen merev és pontos illeszkedést biztosít a kerékpántra, aminek kiváló koncentrikusság és menetkényelem az eredménye. A SmartTouring AL22 egyes övrétegeit úgy rendezték el szerkezetileg, hogy lényegesen kevesebb hőt fejlesszenek működés közben a hagyományos abroncsokhoz viszonyítva. Ez a hatás nem pusztán a gördülési ellenállást csökkenti, ezzel gazdaságosabbá téve az üzemanyag-felhasználást, hanem jelentősen meghosszabbítja az abroncs élettartamát is. A csökkentett hőfejlődéssel elérhető üzemanyag-megtakarítást nem csak az övszerkezetnek, hanem a Hankook SmartTouring AL22 abroncsnál használt futófelületi keveréknek köszönhetően sikerült elérni. A futófelületi gumikeverékben használt speciális, nagyobb méretű és rendkívül stabil szerkezetű korom molekuláknak köszönhetően jelentősen csökkenteni lehetett a mozgás közbeni energiaveszteséget. Ezek az úgy nevezett erősen strukturált szén molekulák nagyobb kopásállóságot biztosítanak, és a többi technológiával kombinálva lehetővé teszik a SmartTouring AL22 futásteljesítményének 17%-os növelését a hagyományos termékekhez viszonyítva. Hankook SmartTouring AL22: műszaki jellemzők Hosszirányú futófelületi profil multi-3D-s lamellákkal és központi bordával - Nagyfokú iránytartási pontosság és kényelmes kezelési reakció - Kiváló egyenes futás - Rendkívül jó fékezési és vonóerőátviteli teljesítmény. Speciális övszerkezet és frissen fejlesztett peremzóna - Csökkentett hőfejlődés - Kiváló újrafutózhatóság. Új gumiabroncs keverék újrastrukturált korom molekulákkal: - Alacsony gördülési ellenállás és csökkent üzemanyag fogyasztás. - Nagyobb kopásállóság, akár 17%-kal megnövelt futásteljesítmény a hagyományos termékekhez viszonyítva. Elérhető méretek Futó-felület Méret LI Címke jelölés M+S Elérhetőség AL 22 295/80R22.5 154M C/BW1 71dB Q1 2017 315/80R22.5 156/150L C/B W1 71dB Q1 2017
Bridgestone, a világelső
Az elmúlt hat esztendő során a Bridgestone mindvégig a világ legnagyobb abroncs és gumitermék gyártója volt. Ezt bizonyítja a Tire Business magazin legfrissebb rangsorolása is.A Global Tire Company Rankings 2014 a világ gumiabroncs gyártóinak éves rangsorolása. A rangsorolás alapja a cégeknek az abroncs gyártásban és értékesítésben felmutatott teljesítménye és financiális ereje volt.A Bridgestone a 27,4 milliárd dolláros abroncs értékesítésével, ami a cég bevételének több mint 85%-a, megtartotta a csúcson elfoglalt helyét. Az őt követő versenytárssal szemben közel 2 milliárd dollárral vezet. A cég teljes bevétele a cég egyéb tevékenységeiből 2013-ban több mint 36 milliárd dollár volt.A Bridgestone rangsorban elfoglalt vezető pozíciója a részesedések kisebb cégek irányában történő diverzifikálását és a modern technológiai fejlesztésekbe történő szisztematikus beruházásokat előirányzó, jól átgondolt stratégiának köszönhető.Összességében a gumiabroncsot gyártó 10 vezető cég a világ tavalyi gumiabroncs forgalmának közel 63%-át bonyolította le.A Global Tire Company Rankings 2014 vizsgálatán alapszik.