Gumiflex Kft. - GumiAbroncsok és Felnik Kis és nagy kereskedelme!

Hírek / Aktualitások

A Pirelli a Magyar Nagydíj névadó szponzora
(2017-06-30 10:03)

2014 és 2015 után idén július végén ismét Pirelli Magyar Nagydíj néven rendezik meg a Forma-1 világbajnokság magyarországi futamát.


Idén július 28-30. között kerül sor a Magyar Nagydíjra. Bár a futam még messze van – a mogyoródi hétvégét megelőzi még két júniusi, és két júliusi Grand Prix a naptárban –, a bajnokság kizárólagos abroncsbeszállítójaként a Pirelli már felkészült a versenyre. Kijelölték, mely abroncstípusok állnak a csapatok rendelkezésére a futamon, amely idén ismét az olasz márka nevét viseli: ahogy a májusi Spanyol Nagydíjon és majd az augusztus végi, belgiumi versenyen, Magyarországon is a futam névadó támogatójaként lép fel a cég.


Egy kis történelem

A Pirelli és a Forma-1 kapcsolata a kezdet kezdetéig nyúlik vissza: a legelső világbajnoki címet 1950-ben Pirelli abroncsokon nyerte Giuseppe Farina, majd a diadal a következő három évben megismétlődött Juan Manuel Fangio, illetve Alberto Ascari (mindketten Pirelli Cinturato abroncsokon) révén. A Pirellinek a magyar nagydíj történetéhez is van köze: a legelső, 1936-os Grand Prix (amelyet sajnálatosan nem jegyeztek az akkori nemzetközi bajnokságban) győztese az a Tazio Nuvolari volt, aki egy évtizeden át uralta Európa motorsportját Pirelli abroncsokkal szerelt Alfa Romeójával.

 

A Pirelli neve 110 éve jelent egyet a motorsport élvonalával, de ahogy gyakran hangoztatják, a cég Forma-1-es jelenlétének legfőbb oka, hogy a versenytechnológiákat minél gyorsabban és hatékonyan leszivárogtathassák a közúti, tömeggyártású abroncsokba. Technológiai újításokból pedig akadt bőven a cég közel másfél évszázados története során: az 1984-es Milano rendszertől, amely az abroncs felszerelését és keréktárcsán rögzítését könnyítette meg, a XX. század elején színre lépett Ercole (Herkules) abroncsig, amely a világon elsőként nem ovális, hanem kerek keresztmetszetű volt.

A húszas évektől megkezdődött a motorsport és a közúti közlekedés összefonódása: a kisnyomású, könnyebb és kényelmesebb Superflextől a Nuvolari által is alkalmazott Stella Biancán át minden modern abroncs őséig: az 1952-es Cinturato radiálig. A Pirelli szabadalmainak jelentőségét jól mutatja, hogy még egy Nobel-díjas kémikust is adott a világnak: a negyvenes években itt dolgozott az a Giulio Natta professzor, aki a polipropilén feltalálójaként vált halhatatlanná.

A Pirelli 2011 óta a Forma-1 kizárólagos abroncsbeszállítója, és mint ilyen, mostanra felbecsülhetetlen tudásra és tapasztalatra tett szert, amelyet a közúti használatra szánt abroncsok fejlesztése során kamatoztat. A fejlesztés azonban soha nem áll meg: a Pirelli laboratóriumaiban olyan terheléseknek és próbáknak vetik alá az új modellek prototípusokait, amelyek messze meghaladják még a Forma-1-es abroncsokat rendeltetésszerűen érő erőhatásokat is, a Pirelli legújabb fejlesztése, az idén nyáron forgalomba kerülő Connesso pedig már interaktív kommunikációra is képes a vezetővel.

Hozzászólások

További hírek

A Hankook lesz a MAN gyári felszerelésű abroncs-beszállítója
A Hankook gumiabroncsgyártó hamarosan számos MAN nehéz tehergépjármű első gyári felszerelésű gumiabroncsainak beszállítója lesz. A müncheni székhelyű MAN Truck & Bus AG az egyik legnagyobb tehergépjárműgyártó Európában, mely többek között innovatív technológiáinak köszönhetően éllovasnak számít a hatékony szállítási megoldások terén. A Hankook 2015 első negyedévétől kezdve többek között az európai alkalmazási feltételeknek megfelelően átalakított, különösen környezetbarát és gazdaságos E-Cube MAX, SmartFlex és SmartWork teherabroncs-sorozatait szállítja számos MAN modell számára a gyártó németországi, ausztriai és lengyelországi gyártási helyszíneire. 2014. szeptember 23. (Németország, Hannover) – A prémium gumiabroncsgyártó Hankook a jövőben a MAN számára is szállít első gyári felszerelésű gumiabroncsokat. A MAN Truck & Bus AG a Volkswagen Konszern részét képezi, amely a Hankook egyik legjelentősebb ügyfele világszinten az első gyári felszerelésű abroncsok terén. A MAN tehergépjárművek számára első gyári felszerelésként szállított Hankook gumiabroncsokról szóló együttműködés első lépésben az európai piacra összpontosít, és 22,5 - 24 coll között 25 különféle méretre terjed ki. Előreláthatóan a MAN belföldi és nemzetközi nehéz tehergépjármű forgalomban résztvevő, többszörösen kitüntetett TGX, TGM és TGS modellsorozatait látják el abroncsokkal. Ezek közé tartoznak majd a gördülési ellenállás tekintetében optimalizált E-Cube MAX sorozat a nemzetközi távolsági használat céljára, az új SmartFlex négy évszakos gumiabroncs-sorozat, amely rugalmasan alkalmazható mind távolsági, mind kiskereskedelmi forgalomban, valamint a SmartWork sorozat építési területekre tervezett abroncsai. Az EURO 6 károsanyag-kibocsátási osztályba tartozó járművekhez speciálisan adaptált – mind a kormányzott, mind a hajtott tengelyre szerelt – abroncsok különösen az első gyári felszerelés tekintetében fontos TCO (Total Cost of Ownership) jellemzők, a környezetbarát tulajdonságok és a futásteljesítmény terén nyújtanak kiemelkedő teljesítményt. - Nagyon örülünk a tervezett együttműködésnek a MAN vállalattal. Büszkék vagyunk rá, hogy e-cube MAX-, Smartflex- és SmartWork abroncs sorozataink megfelelnek az MAN mérnökök által előírt szigorú követelményeknek a teljesítőképesség, a hatékonyság és a fenntarthatóság tekintetében. – jelentette ki Ho-Youl Pae, a Hankook Tire európai igazgatója. - Korszerű teherabroncsaink tekintetében ez egy újabb bizonyítéka kiváló termékminőségünk és innovatív technológiánk elismertségének, ami további lendületet ad Európa-szerte folytatott tevékenységünknek ebben a szegmensben. Az e-cube MAX radiál gumiabroncs koncepció haszongépjárművek számára a maximális gazdaságosság, energiahatékonyság és környezetbarát jellemzők terén nyújt kiemelkedő teljesítményt. A gumiabroncs-sorozat számos innovációval és tervezési különlegességgel büszkélkedhet. Az adott tengelyhelyzethez speciálisan kialakított mintázatok elősegítik az üzemanyagfogyasztás csökkentését, anélkül, hogy ez a futásteljesítmény vagy a teljesítmény rovására menne. A különlegesen egyenletes kopásminta lehetővé teszi a futásteljesítmény további növelését. A gördülési ellenállás szempontjából optimalizált futófelületi keverék ezen a területen is jelentősen növelte a hatékonyságot a hagyományos gumiabroncsokhoz képest. Így az e-cube MAX összes gumiabroncstípusa még kevesebb hőt fejleszt, ami tovább csökkenti a gördülési ellenállást. A Hankook e-cube MAX gumiabroncsai az adott alkalmazási területhez következetesen kifejlesztett keverékekkel készülnek, melyeket speciálisan az európai nemzetközi, távolsági forgalomnak, és ezáltal különlegesen nagy futásteljesítménynek megfelelően alakítottak ki. Így a futófelületi keverékekhez nagy molekulájú kaucsukot alkalmaztak, különlegesen hosszú molekulaláncokkal, melyek ezen felül kevésbé hajlamosak az elágazódásra, így kevesebb bennük a szabad láncvég. Az eredmény lényegesen kisebb hőfejlődés, és ezáltal nagyobb futásteljesítmény. Az e-cubeprofiloknál az alapkeveréket is következetesen a hatékonyságot szem előtt tartva alakították ki. A kevésbé rugalmas keverékek arányának növelése jelentősen hozzájárul a viszkoelasztikus teljesítményveszteség csökkentéséhez, kevesebb energia vész kárba, a jármű üzemanyag-hatékonysága javul. A Hankook SmartFlex gumiabroncs speciálisan a változó időjárási körülmények között is megnövelt terhelhetőséggel és menetbiztonsággal kapcsolatos jelenlegi követelményeknek megfelelő, intelligens tehergépkocsi- és autóbusz-gumiabroncs, közepes és nagy távolságokra. Az összes SmartFlex gumiabroncsot különlegesen mély, 3 dimenziós, öntisztító lamellákkal készítik, melyek rendkívül egyenletes kopásmintát, valamint tovább javított futásteljesítményt, ezáltal nagyobb általános gazdaságosságot biztosítanak a gumiabroncs számára. További alkalmazott technológiák, mint például az öntisztuló lamellák, tovább segítik az egyenetlen kopás megelőzését. A SmartWork a Hankook sokoldalú teherabroncsa vegyes használatra, amely közúton és terepen, minden tengelyhelyzetben egyaránt kiváló teljesítményt nyújt. Innovatív futófelületi kialakítása a mintaelemeket összekötő hidakkal stabilizálja a mintázatot, ezáltal optimális talajjal érintkező felületet alakít ki, mely a gyakran változó talajviszonyok mellett is megakadályozza az egyenetlen kopást. A SmartWork egy másik jellemzője emellett a rendkívül széles futófelület. Ez jobb vonóerőátvitelt biztosít különféle útfelületeken, ezzel egyidejűleg nagy futásteljesítmény és alacsony gördülési zajszint jellemzi. A gumiabroncs szerkezete mindemellett alacsony gördülési ellenállást és kiváló fenntarthatóságot biztosít. Az összes korszerű Hankook futófelületnél alkalmazott innovatív keverési eljárás IMS (Innovative Mixing System)biztosítja a koromrészecskék és a gumimolekulák rendkívül egyenletes eloszlását a keverékeken belül. A csökkentett hőmérséklet mellett alkalmazott hosszabb keverési időnek köszönhetően jelentős növekedés érhető el a korom- és gumimolekulák kapcsolódási arányában. Ennek következtében a Hankook gumiabroncsok kevesebb hőt fejlesztenek, ennek köszönhetően pedig csökken az üzemanyagfogyasztás. A Hankook által szabadalmaztatott SCCT (Stiffness Control Contour Theory) tervezési technológia ezen felül minden futófelületnél az egyenletes belső nyomáseloszlás által nagyobb stabilitást és kevesebb mozgást tesz lehetővé a gumiabroncsban. Ennek eredményeképp tartósabb a szövetváz, és kiváló az abroncs újrafutózhatósága és gazdaságossága. Forrás:http://www.hankooktire-press.com/
Két új abroncsot mutatott be az Apollo Vredestein a Genfi Autószalonon
Két új abroncsot mutatott be az Apollo Vredestein a Genfi Autószalonon Az Apollo márka két termékújdonsággal jelentkezett Genfben: az Amazer 4G Eco és az Apterra HT2 abroncsokkal. Az Amazer 4G Eco jobb kezelhetőséget biztosít, a nedves úton nyújtott fékezési teljesítményével pedig a biztonságot helyezi előtérbe. A belső tesztek adatai szerint 25%-kal alacsonyabb gördülési ellenállással rendelkezik, mint elődje. A SUV kategória számára készült Apterra HT2 különösen biztonságos nedves úton, valamint jobb rezgéscsillapítást, alacsonyabb zajszintet és ennek köszönhetően nagyobb kényelmet biztosít. A két abroncsmodell válogatott méretei március 1-től rendelhetők, a teljes választék pedig áprilistól lesz elérhető az európai piacon.
Most már biztos: az Apollo minket választott!
Az Apollo Tyres megerősítette, hogy Magyarországon lesz az első Indián kívüli zöldmezős beruházásaA Kelet-Európába tervezett zöldmezős létesítmény felállítására vonatkozó szükséges igazgatósági jóváhagyást követően az Apollo Tyres megerősítette, hogy a létesítmény Magyarországon épül meg. Hazánkra a környező közép-kelet-európai és ázsiai országokkal kapcsolatos számos tényezőt követően esett a választás.Az Apollo Tyres az elkövetkező 5 évben 475 millió eurót szán a Gyöngyöshalász közelében található új ipari zónába tervezett létesítmény felállítására. A felépült gyár évente 5,5 millió személygépkocsi és könnyű tehergépjármű, valamint 675 000 nehéz teherautó gyártására lesz képes. A létesítményben Apollo és Vredestein márkájú abroncsokat is fognak gyártani, és a meglévő holland Apollo Tyre gyárral kiegészülve az egész európai piacot ellátja majd.